Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et lite spørsmål angående en framførelse av en sang.. Skal fremføre på fredag..

Vi skal spille "Hallelujah", og den går sånn: C, Am, F, G, om jeg ikke tar feil..

Men så har det seg slik at vi skal spille den i G, og da lurer jeg på, hva blir akkordene gjennom hele sangen (vers, refreng, hele pakka), da? Veit bare at det hele starter med C, da xD

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Har et lite spørsmål angående en framførelse av en sang.. Skal fremføre på fredag..

Vi skal spille "Hallelujah", og den går sånn: C, Am, F, G, om jeg ikke tar feil..

Men så har det seg slik at vi skal spille den i G, og da lurer jeg på, hva blir akkordene gjennom hele sangen (vers, refreng, hele pakka), da? Veit bare at det hele starter med C, da xD

7936246[/snapback]

Kan ikke dette helt, så ikke le av meg, men det er vel bare å sette på en Capo?

Lenke til kommentar

7936246[/snapback]

7936395[/snapback]

Mente selvsagt at den starter i G, ikke C, da, istad :) Tenkte vi skulle prøve uten capo, men det funker som en siste utvei.. :)

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor mye det koster å kjøpe og få tilsendt kropp og hals lakkert fra denne siden. hvor mye sann ca vil det kommer på? Hadd vært jævlig gøy å lage sin egen gitar, men det blir nok bare med tanken... :p

http://www.warmoth.com/

7936358[/snapback]

Prisene kommer jo veldig an på hva slags treverk du skal ha, og også type kropp og hals, men her er et grovt overslag ihvertfall:

Kropp: ca $160-200

Lakkering: ca $180-220

Hals: ca $150-300

Lakkering: ca $70-150

Frakt: ca $70

Totalt: $630-940

+25% mva

Ferdig levert: $790-1170 --> 5500-7500 nok

Lenke til kommentar

7936246[/snapback]

7936395[/snapback]

Mente selvsagt at den starter i G, ikke C, da, istad :) Tenkte vi skulle prøve uten capo, men det funker som en siste utvei.. :)

7936458[/snapback]

Ahh ... ok. Da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg :)

Lenke til kommentar

7936246[/snapback]

Det du kan gjør er å telle antall bånd fra c til g på en streng, deretter flytter du resten av toneartene dine tilsvarende. Da får du en rekke og setter da inn de durer og moller du trenger.

Lenke til kommentar

Hehe, fint å ha en pappa som er musiker. ;) Spurte litt om gitar idag, og nevnte noen Epiphones Les Paul's jeg hadde sett ganskje. Fikk så nesten en streng beskjed at jeg skulle holde meg unna, og aller helst burde jeg kjøpe noe Fender eller Gibson. Gjerne brukt.

Hvor mye burde man putte i det? Jeg har kanskje muligheter, men ikke så veldig lyst til å putte i 10k i gitar og forsterker.

Endret av king_of_kong
Lenke til kommentar

7936246[/snapback]

Det du kan gjør er å telle antall bånd fra c til g på en streng, deretter flytter du resten av toneartene dine tilsvarende. Da får du en rekke og setter da inn de durer og moller du trenger.

7936929[/snapback]

Har allerede prøvd det.. Først synes jeg det hørtes rart ut, men det får gå :) ble: G, Em, C, D.. :)

Lenke til kommentar

7936246[/snapback]

Akkordene skal bli: G, Em, C, D

Tror jeg.

EDIT: Ups, jeg var for sen.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor mye det koster å kjøpe og få tilsendt kropp og hals lakkert fra denne siden. hvor mye sann ca vil det kommer på? Hadd vært jævlig gøy å lage sin egen gitar, men det blir nok bare med tanken... :p

http://www.warmoth.com/

7936358[/snapback]

Jeg vet ikke om jeg nevnte det for deg, men jeg var jo inne på tanken selv. Det var en fyr på gitarnorge som tipset meg om http://www.gitardeler.com/

De hadde visst bare kopier av BC Rich-type gitarer og V-gitarer, men det var ikke så dyrt og frakten blir gjerne heller ikke så dyr iom. at det er i Norge. Merk at dette er noe en fyr pludrer med på hobbybasis, så det spørs hvor seriøst det egentlig er (han virket grei og behjelpelig da han svarte på mail med et par spm. ihvertfall).

edit: saken var vel egentlig at jeg og en kompis skulle mekke vår egen look på gitaren, samme hva slags gitar. Så vi kunne vel like gjerne ha kjøpt noe brukt møl og evt. byttet mikker og ellers funnet på masse artige saker for å pimpe den, slik det snakkes om i en annen tråd.

edit2: byggesett har han og, f.eks. kropp og hals til 2000.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Er denne bra? Jeg er forresten veldig nybegynner på gitar.

http://musikkland.no/shop/

Nylongitarer > Cataluna > Cataluna SGN-4090 (nest nederste)

Samtidig virker jeg litt usikker om prisen er 1295 eller 990.

7934770[/snapback]

Jeg trenger fremdeles svar, ville jeg satt pris på.

7938135[/snapback]

Mye greiere om du oppga direktelinken isteden.

Det er en veldig billig gitar, og du bør forvente deretter. Det trenger dog ikke å ha så mye å si når du er i nybegynnerstadiet, og det er sikkert en helt ok gitar å starte på.

Lenke til kommentar

7936246[/snapback]

G                em
Well I heard there was a secret chord
      G                  em
That David played and it pleased the Lord
    C                D               G      D
But you don't really care for music, do ya
        G                      C        H
Well it goes like this, the fourth, the fifth
     em                C
The minor fall and the major lift
     D               H          em
The baffled king composes Hallelujah

C          em          C              G D G  D
Hallelujah, Hallelujah, Hallelujah, Hallelujah

Merk at fjerdelinjen er anderledes i originalen (Cohens versjon:

G                      C        D

Det er jo faktisk det han synger også, "the fifth".

Geir :)

Lenke til kommentar

7936246[/snapback]

G                em
Well I heard there was a secret chord
      G                  em
That David played and it pleased the Lord
    C                D               G      D
But you don't really care for music, do ya
        G                      C        H
     em                C
The minor fall and the major lift
     D               H          em
The baffled king composes Hallelujah

C          em          C              G D G  D
Hallelujah, Hallelujah, Hallelujah, Hallelujah

Merk at fjerdelinjen er anderledes i originalen (Cohens versjon:

G                      C        D

Det er jo faktisk det han synger også, "the fifth".

Geir :)

7940700[/snapback]

Hva er strumming patterns til denne sangen da :hmm:

Lenke til kommentar

Er det noen som kan anbefale en gitar som er sykt bra å spille på?

Kan være med:

Flamme lakkert/robust svart

Må være med:

V eller X form... warlock går også bra. (alt innenfor disse kategoriene)

Whammy bar

Billig prislapp (4000-6000)

Link til siden dere fant den på :thumbup:

Edit: noen steder i Bergen de selger fete gitarer?

Endret av Grende
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...