Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Nothing Else Matters er nok et greit valg ja, blir den gjennomført bra så vil jeg tro at en femmer eller sekser er på plass her også. Du kan vel kanskje kutte litt ned på begynnelsen og tilpasse den litt hvis du ikke skal synge heh

edit:

Et annet forslag er jo The Darkness - I Believe In A Thing Called Love... 2 lette soloer og en vanskelig heh.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
..musikklærer'n din er helt sikkert enten

A) Beatles -fan, eller

B) Rolling Stones -fan..

..når du har funnet ut det, så kommer du tilbake hit og spør om låtvalg! :)

hverken-eller :hm:

tviler ihvertfall på det - hu er sånn uber-kristen som er med i pinsemenigheten

Lenke til kommentar

Spill noe Dimmu Borgir da :)

Hennes syn på livet skal ikke ha noe med karakteren hun setter på det du framfører. Du kan jo selvsagt smiske med en glakristen sang. Men uansett hva du spiller, skal hun bedømme deg etter hvor vanskelig sangen er og sånn, hvis ikke kan du klage :)

Lenke til kommentar

oooo.. DET forandrer saken! Da blir det ikke noe Metallica på deg heller, gutt!!

Tror ikke kvinnemennesket klarer å holde seg nøytral hvis du spiller Dimmu Borgir, i hvert fall.. :p

Hva med Tears in Heaven da? Klarer du noe slikt noe?

..kan/skal du synge?

Lenke til kommentar

innså på band øvelsen i dag at gitaren min er ass (dårlig). måtte stemme den flere ganger :no:.

Så nå begynner jeg letingen etter en ny gitar :). Gitaren jeg har fra før er en eller annen peavey strat, helt basic greier..

Blir vel mest metal jeg spiller, er glad i å spille soloer og licks. Er egentlig veldig åpen for hva slags gitar jeg skal kjøpe (liker explorer, V form tingen, ibanez strat tingen).

Noen som har noe forslag nå i begynnelsen av denne lete prosessen?

Lenke til kommentar
oooo.. DET forandrer saken! Da blir det ikke noe Metallica på deg heller, gutt!!

Tror ikke kvinnemennesket klarer å holde seg nøytral hvis du spiller Dimmu Borgir, i hvert fall..  :p

Hva med Tears in Heaven da? Klarer du noe slikt noe?

..kan/skal du synge?

kan ikke synge at all, dessverre

tears in heaven kan jeg jo fra før, så det burde gå greit - er jo ikke verdens vanskeligste sang heller, så jeg ekke sikker på karakteren der...

kan jo spørre en av jentene i klassen pent om de gidder å synge ^^

EDIT: eller bare droppe sang, og kun spille tears in heaven?

Endret av SGE7000
Lenke til kommentar

Som sagt.. Kan ikke skjønne annet enn at hvis du klarer å spille noe slikt som Tears in Heaven på en pen og fin måte, at du ikke skal kunne få en 6'er på det!?

Hadde du spilt Cavatina, så har du i hvert fall fått'n.. 6'ern, altså.. Men, det tviler jeg kanskje litt på at du klarer.. Men, jeg har ikke hørt deg spille jeg..

Lenke til kommentar
Noen som har noe forslag nå i begynnelsen av denne lete prosessen?

Jeg har en veldig fin Ibanez RG550 til salgs.

Kaiern har vært interessert i den, men har ikke hørt fra han i det siste, så jeg vet ikke helt åssen det står til med den saken.

Om du går inn på www.gitarweb.com/forum, så vil du se den ligge under til salgs kategorien.

Lenke til kommentar
Forslag til noen soloer som kan spilles på akustisk gitar?

Har ikke elektrisk...

Personlig synes jeg den akustiske soloen til Hotel California er råstilig å spille på nylon! :love:

Også liker jeg soloen på Nobody Knows You When You're Down & Out, som Eric Clapton covrer på Unplugged (edit: den er litt kort men, dog..).. Har du stål-strenger, så kanskje den Old Love -soloen kunne ha vært noe, ..på samme plate! Litt vanskelig men..

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Nope, "kassa" begynner på bånd nummer 14.. Men kan nå lengre opp hvis jeg virkelig prøver :)

En slik, svart. Cort AJ-870 BK

Har også en med nylon.

Elsker å spille Hoterl California! :love:

Får til alt nå fra begynnelsen (Hell Frezes over DVD) og til alle gitarene begynner å spille. Eneste som slarker er de utrolig raske triolene eller hva man kan kalle det.

Skjekker opp det med Eric Clapton :)

Endret av ace_ventuora
Lenke til kommentar
en slik gitar er jeg absolutt åpen for ja :D. bare lurer, hva skal du ha for den?

edit: til begge..

Tror det står noe om i retninglinjene om å linke direkte til annonser etc.

Men om du kikker på www.gitarweb.com og ser under "Selges", så står det meste igrunn der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...