Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, var kanskje litt dårlig forklart. Vell, jeg klarer ikke ta barregrep, eller bruker eviglang tid på å få fingrene på rett plass, og på å bytte, å ja jeg har øvd mye på det. Får det bare ikke til.

Edit:

Gratulerer med strenger

Jeg skiftet strenger på lørdagen: Curt Mangan : Fusion Matched: Classical Guitar: Clear Treble/Silver Bass, High Tension :D

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar

Tror jeg holder på å få en skade i venstrehånden. Spilte veldig mye en natt, og merket plutselig jeg hadde vondt under forarmen (?), på den "senen" som går oppover armen. Du ser den om du legger håndflaten oppover og ser på armen, der er den synlig med meg litt før den går inn i hånda. Har vondt der ca opp til noen cm før albuen starter, og har litt vondt i håndledde... noen som har vert utfor noe av det samme? Jeg klarer fortsatt å spille uten at det er noe særlig vondt, men vil ikkje pådra meg noe varig, eller permanent..

Råd?

Lenke til kommentar

Gjør det når du bytter strenger. Og for den saks skyld: bytt strenger oftere enn årlig.

edit: Jeg ble fortalt at jeg burde smøre gripegrettet med sitronolje, vann ville ikke hjelpe. Hvis du kommer med info om gitaren (evt. treverket i halsen/gripebrettet om du har), finnes det kanskje noen her som kan hjelpe deg.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Benytter samtidig sjansen til å spørre om noen sanger som er ganske rolige, og melankolske, dystre. Kommer til å bli spilt på akustisk gitar. Link gjerne til tab.

Takk :)

7928224[/snapback]

Se på Seether sitt One Cold Night album. Der er det veldig melankolske og fine sanger.

I tillegg har man jo

Nirvana - Something in the way (Nevermind versjonen)

Ulver - Een Stemme Locker

Opeth - Benighted

Ulver - Østenfor sol og vestenfor måne

Opeth - Patterns in the ivy

Lenke til kommentar
er det normalt å være mindre mobil i høyrehanda enn i venstre?

dvs at jeg ikke klarer å bevege fingrene like fort som på venstrehanda.

og hvordan i h****** er det mulig å vaske/rense platen under strengene? de blir altid full av støv!

7928884[/snapback]

Den hvite platen på fenderen min ble full av blod en gang :p

Hadde spilt litt for hardt :dontgetit:

Lenke til kommentar
Ta pause. Enkelt og greit.

Du har IKKJE lyst på senebetennelse.

7928534[/snapback]

:( Passer dårlig... Har ikke særlig lyst å ta pause heller.. Men senebetennelse hørtest ikke bra ut nei. Hvor alvorlig kan det bli?

7929403[/snapback]

Kan bli ganske alvorlig.. Sånn at du ikke klarer å røre på arma fordi det er for vondt f.eks..

Har hatt mild senebetennelse før.. og det var pain bare det..

Lenke til kommentar
Senebetennelse er fælt. For redusere faren for det: varm opp med skalaøvelser e.l. i stadig økende tempo, og tøy ut fingre og hender før, under og etter øving. Å tøye ut hjelper på spilletempoet ditt også siden du blir mykere.

7930133[/snapback]

Er det oppvarmingsinstruksjoner på nettet?

Lenke til kommentar
Om du kjøpte den ny, så skal det følge med eit hefte frå Gibson der det brukar å stå generelle ca avstandar. Gjer ivertfall det med Fender.

7926515[/snapback]

Gjør det? Jeg kjøpte en helt ny Fender Squier pakke, men fikk ikke noe hefte med info om gitaren? Eneste jeg fikk var heftet til forsterkeren.

Bør jeg kontakte forhandleren og be om det?

7926860[/snapback]

Følger som regel ikke med rimeligere gitarer. Men du kan jo ta en tur til forhandleren og spør om hjelp uansett da! :)

Lenke til kommentar

Hei!

Er det noen som vet om en gitar som likner ESP KH-2 serien? Jeg bare lurer på om det finnes én, fordi dødningshodene på KH-2 serien er litt harry syntes jeg. Så hvis noen vet om gitarer som likner, med EMG pickups, og samme prisklasse som KH-202/602 (6000-12000), gi meg noen tips! ;)

For de som ikke vet hvordan den ser ut, så er det denne: Klikk på meg

Lenke til kommentar

FIKK en stålstrenger av min far i dag ... har ikke fått sett på den enda, men den er sikkert 15-20 år, lys trefarge med rød pickguard og hardcase. Har ikke sett på den enda, er ikke hjemme :)

Edit:Ibanez V300 var det visst. God å spille på, men jeg tror jeg må bytte den ene stemmeskruen. Den blir meget fort ustemt på G-strengen.

Edit: Fant forresten svaret på spørsmålet mitt i går; Gibson har origianle strenghøyder liggende på nettet. Skal alikevel få en kamerat til å se på det, skal ikke begynne å file i nuten selv.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...