Fin Skjorte Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Noen som kan anbefale en sang som handler om kjærlighet eller forelskelse, som passer å spille på akkustisk gitar ? (ikke alt for vanskelig ) 7887234[/snapback] Vanskelig å kunne anbefale en rett ut da en sang om kjærlighet eller forelskelse forsåvidt kan være så mye! Men se her og se om du finner en tekst du liker, deretter Google etter tab for den! Håper du finner ut av noe bra noe! Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 (endret) Noen som kan anbefale en sang som handler om kjærlighet eller forelskelse, som passer å spille på akkustisk gitar ? (ikke alt for vanskelig ) 7887234[/snapback] Skal du synge også? Pink FLoyd - Wish You Were here, dropp soloen (som egentlig ikke er så alt for vanskelig) så kan du spille den, den er både nydelig, veldig lett, og romantisk Edit: Wish You Were Here tab Endret 6. februar 2007 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Noen som har peiling på merke-modell gitaren Adrian Smith brukte på Powerslave? Viss du ser på videoen til f.eks Aces High. Har ikkje mykje peiling på gitarer, men synes den var deilig! Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Kan se ut som en utgave av den i midten som er en Ibanez X-body DG etter det jeg kan finne ut. Edit: det var det visst ikke nei. Så ikke hele videoen først. Det der ser mere ut som en mellomting mellom jackson kelly og warrior. Vet han har spilt på både jackson og ibanez, men klarer ikke å finne ut av denne. Ikke var det så lett å se den heller i crappy youtube-kvalitet. edit2: død over tripod Endret 7. februar 2007 av kakk Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 (endret) Denne? Ibanez Explorer, anbefaller deg heller en Gibson/Epiphone Explorer, har ikke det stygge hakket. Endret 7. februar 2007 av Jernlov Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Pink FLoyd - Wish You Were here, dropp soloen (som egentlig ikke er så alt for vanskelig) så kan du spille den, den er både nydelig, veldig lett, og romantisk 7887344[/snapback] Ikke for å pirke, men Wish You Were Here er vel ikke egentlig ment som en kjærlighetssang, selv om tittelen kan høres sånn ut Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Er ikkje den du linket til Jernlov, bildet ditt kakk virker ikkje. Shapen er meir spiss og kurver. Hadde gjenkjent ein vanlig Explorer, virker litt spesiell denne. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Pink FLoyd - Wish You Were here, dropp soloen (som egentlig ikke er så alt for vanskelig) så kan du spille den, den er både nydelig, veldig lett, og romantisk 7887344[/snapback] Ikke for å pirke, men Wish You Were Here er vel ikke egentlig ment som en kjærlighetssang, selv om tittelen kan høres sånn ut 7890025[/snapback] Jeg vet det, men gjør det til hva du vil Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Noen som kan anbefale en sang som handler om kjærlighet eller forelskelse, som passer å spille på akkustisk gitar ? (ikke alt for vanskelig ) 7887234[/snapback] Skal du synge også? Pink FLoyd - Wish You Were here, dropp soloen (som egentlig ikke er så alt for vanskelig) så kan du spille den, den er både nydelig, veldig lett, og romantisk Edit: Wish You Were Here tab 7887344[/snapback] Jeg kan wish you were here og soloen.. Kan godt være litt vanskeligere enn det. Den er mer trist, vil jeg si =/ Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Noen som har noen nyttige skalaer som er verdt å lære? Bruker Pentatonisk til å varme opp hver dag Skalaer er koz Lenke til kommentar
1414 Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Skal kjøpe meg akustisk gitar til rundt 3000-4500 kr. Hvilken gitar bør jeg satse på? Har sett på Takamine og Ibanez sine gitarere, hvilken er best? Hvilken Takamine er best? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 I kveld skal jeg spille gitar foran mange foreldre og slike ting. Og på selve klimakset i sangen, slår jeg så hardt på (stål)strengene at jeg frykter at plekteret fyker. Hvordan kan jeg da øke grepet på plekteret? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Spille med et plekter med slik "grop" på midten som f.eks. Stubby eller de Jazz plekterne med stjerne i midten. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Tror Ibanez har noen plektre med en slags sandpapir-aktig overflate for bedre grep. Du kan kikke om du ser noe slikt i butikken. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 I kveld skal jeg spille gitar foran mange foreldre og slike ting. Og på selve klimakset i sangen, slår jeg så hardt på (stål)strengene at jeg frykter at plekteret fyker. Hvordan kan jeg da øke grepet på plekteret? 7891378[/snapback] Bruk Dunlop Tortex plekter. Overflaten er litt ru, og den har pulver-som-fjellklatrere-bruker-men-som-jeg-ikke-husker-hva-heter. Så om du svetter så blir plekteret mer sticky. Lenke til kommentar
huf Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 I kveld skal jeg spille gitar foran mange foreldre og slike ting. Og på selve klimakset i sangen, slår jeg så hardt på (stål)strengene at jeg frykter at plekteret fyker. Hvordan kan jeg da øke grepet på plekteret? 7891378[/snapback] Bruk Dunlop Tortex plekter. Overflaten er litt ru, og den har pulver-som-fjellklatrere-bruker-men-som-jeg-ikke-husker-hva-heter. Så om du svetter så blir plekteret mer sticky. 7892069[/snapback] Talkum? Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Noen som vet hvor jeg kan få tak i tab til Cradle of Filth sin versjon av "Mr Crowley"? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Jeg tok heller en gulrotskjærer og hakket opp plekteret noe. Det funket fint, det. Plekteret mitt hadde faktisk et sånt stoff som fester seg, men det hjalp ikke helt. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 I kveld skal jeg spille gitar foran mange foreldre og slike ting. Og på selve klimakset i sangen, slår jeg så hardt på (stål)strengene at jeg frykter at plekteret fyker. Hvordan kan jeg da øke grepet på plekteret? 7891378[/snapback] Bruk Dunlop Tortex plekter. Overflaten er litt ru, og den har pulver-som-fjellklatrere-bruker-men-som-jeg-ikke-husker-hva-heter. Så om du svetter så blir plekteret mer sticky. 7892069[/snapback] Talkum? 7892711[/snapback] JESS! Takk skal du ha! Har hatt det på tungen siden og bare irritert! Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Skal kjøpe meg akustisk gitar til rundt 3000-4500 kr. Hvilken gitar bør jeg satse på?Har sett på Takamine og Ibanez sine gitarere, hvilken er best? Hvilken Takamine er best? 7891368[/snapback] Jeg kjøpte en svart Ibanez AEL 10 E Kosta meg 3500 kr. Veldig godt fornøyd med den. Må bare bytte ut strengene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå