Wizendraw Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 breaking the law med judas priest er en dritbra, fengende og dritenkel sang Flotters, hadde ikke hørt den før i går, og jeg kan allerede mesteparten av den Noen andre som er i samme gate? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Heisann, der kom gitartråden også, gitt. "Dere" har glemt sound1.no i første post. Jeg spilte Nothing Else Matters i tiende, og fikk 5. Da spilte jeg den "by the (official) book" (så godt det lot seg gjøre med én gitar) og med solo. Å dra soloen i Unforgiven bør jo være en klar 6'er. Har nå spilt i vel 3 år. Noen gode tips for blues-improvisasjon? Har nettopp lært meg alle de fem pentatoniske formene som brukes, og trenger vel nå hauger av licks og mønstre jeg kan bruke. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Noen gode tips for blues-improvisasjon? Har nettopp lært meg alle de fem pentatoniske formene som brukes, og trenger vel nå hauger av licks og mønstre jeg kan bruke. spill masse på skalene og finn nye måter å spille de på. en klassisk åpning er jo denne: (bli litt rotete, men du skjønner sikkert når du prøver å spille det ) e-----3-3------3-3-----3-3----- h-----3-3------3-3-----3-3----- g-5b--------5b------5b--------- d--------------------------------- a--------------------------------- e--------------------------------- Endret 11. mai 2005 av andesam Lenke til kommentar
meastp Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 5b er for noe? b står vel for bend, tenker jeg... Den varianten er jo ikke akkurat verdens mest originale... hadde tenkt meg noe litt mer avansert... har du noen flere på lager? Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 noen som har en komplett tab til Beethoven's 5th med Steve Vai? Eneste jeg finner går bare til 1:30 ut i sangen Lenke til kommentar
GTS Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Steve Vai har aldri spilt inn og kommer aldri til å spille inn Beethoven's 5. Mest sannsynlig er låta du har en Malmsteen greie. :-) Du føler ikke at du tar deg litt vann over hodet da? For The Love of God etter 1 år Jeg har merket at veldig mange lærer seg masse "vanskelige" stykker på gitar, men kan ikke gjennomføre dem OK en gang. Sikkert riktige toner, men tempo, frasering og dynamikk er helt på jordet.. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) tja, har du noen andre forslag da? har da funnet tab's med Beethoven's 5th med Steve Vai, og det er det sangen jeg *skaffet meg* heter... *undersøker nærmere* EDIT: kjapt søk viste at det ligger ute tre beethoven's 5th med eksakt samme størrelse: en som visstnok er med Steve Vai, en som visstnok er med Joe Satriani og en som visstnok er med Yngwie Malmsteen.. jaja..... Vil helst dra inn ihvertfall en 5'er på den musikken, og må bestemme meg innen uka så jeg får tid til å øve Endret 11. mai 2005 av SGE7000 Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Bare for å oppklare... I just heard a killer version of Steve doing "Somewhere Over the Rainbow"...what can you tell me about it? We often get asked about this track, as well as a few others floating around on filesharing services out there called: Steve Vai – "Beethoven's 5th" Yngwie Malmsteen/Steve Vai "Duet" Satriani/Vai – "Formula 1" S - "I don't ever recall playing 'Somewhere over the Rainbow', or 'Beethoven's 5th.' I don't ever recall jamming with Yngwie, and I have never heard of a track that Joe and I properly recorded called 'Formula 1.' I think it's all rumors, mistakes or misnamed things." VAI.COM UPDATE: Thanks to the many fans who wrote in helping clear up this confusion. We have heard that "Somewhere Over The Rainbow" is actually performed by Chris Impellitteri, and that "Beethoven's 5th" is performed by Nuno Bettenbourt (we've been unable to confirm this). Lenke til kommentar
andesam Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Olga - blues licks 1 Olga - blues licks 2 har ikke skjekka de, men de ser ok ut. hadde denne liggende på dataen, de funker temmelig bra. (krever guitar pro 3 eller nyere) Blues_Exercises___12_KILLER_BLUES_LICKS.gp3 Endret 11. mai 2005 av andesam Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Steve Vai har aldri spilt inn og kommer aldri til å spille inn Beethoven's 5. Mest sannsynlig er låta du har en Malmsteen greie. :-) Du føler ikke at du tar deg litt vann over hodet da? For The Love of God etter 1 år Jeg har merket at veldig mange lærer seg masse "vanskelige" stykker på gitar, men kan ikke gjennomføre dem OK en gang. Sikkert riktige toner, men tempo, frasering og dynamikk er helt på jordet.. Veldig enig med GTS her.. Enten er dere eksepsjonelt flinke, eller så tar dere "vann over hodet".. Jeg skal ikke si hva som er "rett", men jeg blir veldig overasket som GTS påpeker at "dere" skal lære dere relativt vanskelige stykker "lett".. Selv har jeg spilt gitar i en 13 år, eller der omkring, og selvom jeg ikke øver 12 timer hver dag, så blir det da en del spilling og øving for dét.. Og ja.. Er bare litt overasket over kvalitet på gjengen her, etter så "kort" tid.. Men, hvis dere er så flinke, så bøyer jeg meg i støvet jeg! Dette var bare en kommentar, ikke en pekefiner.. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Må si meg enig med Bone og GTS, det er forskjell på å spille en sang og på å virkelig spille en sang. Har selv bare spilt i et og et halvt år, men jeg husker tidligere at jeg trodde jeg kunne spille en del vanskelig ting bra... Er enkelt å fjerne denne illusjonen, bare ta opp det du spiller og sammenlign med orginalen. Høres det likt ut er du veldig flink, høres det mindre bra ut, velkommen til virkeligheten. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Enig. Har sjølv spelt gitar i omtrent 7 år og er ganske overraska over nivået enkelte her hevdar å ha etter så kort tid. Men om det er sant, så skal de ha creds for det. Absolutt. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 men ang. den musikk-prøva mi - hvis jeg spiller unforgiven inkl. solo med backing-track, hvor bra karakter tror dere jeg kan få da? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) men ang. den musikk-prøva mi - hvis jeg spiller unforgiven inkl. solo med backing-track, hvor bra karakter tror dere jeg kan få da? Hvis du greier å spille den sangen skikkelig så burde det være en sekser i mine øyne. I hvert fall hvis du går 9. på ungdomsskolen (det var det du sa eller?). edit: Jeg greier ikke så spille den skikkelig nå (har ikke øvd noe særlig da), så jeg mener at den ikke er så veldig lett. Kommer også litt ann på om du mener den soloen i begynnelsen (ganske lett) eller den i midten. (så litt feil... soloen er tabbet som to her istedet for en, siden det er en clean del og en distortion del. Hvis du greier den lik orginalen så er det en sekser). Endret 12. mai 2005 av SBS Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 men ang. den musikk-prøva mi - hvis jeg spiller unforgiven inkl. solo med backing-track, hvor bra karakter tror dere jeg kan få da? Hvis du greier å spille den sangen skikkelig så burde det være en sekser i mine øyne. I hvert fall hvis du går 9. på ungdomsskolen (det var det du sa eller?). edit: Jeg greier ikke så spille den skikkelig nå (har ikke øvd noe særlig da), så jeg mener at den ikke er så veldig lett. Kommer også litt ann på om du mener den soloen i begynnelsen (ganske lett) eller den i midten. (så litt feil... soloen er tabbet som to her istedet for en, siden det er en clean del og en distortion del. Hvis du greier den lik orginalen så er det en sekser). er 10. klasse hmm, synes den virker litt vanskelig, og har bare til tirsdag å øve meg ikke noen som har en lettere sang med solo som kanskje er verdt en 5'er? ekke så farlig, da det bare er en justerende karakter, og jeg ikke kan gå ned til annet enn 4'er hvis det går rett i dass... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Turboneger - The Age of Pamparius heh Lenke til kommentar
Bone Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Men, helt seriøst.. Klarer du å dra Soloen på the Unforgiven, så selvfølgelig får du en 6'er.. Du går jo i 10. klasse! Det er jo ikke musikklinja, eller noe slikt vi snakker om.. Hvis du i hele tatt TENKER på å spille en solo som den som spilles i Metallica's the Unforgiven, så er jeg 150% sikker på at "det andre" du har i tankene, dvs. alternativene du har, også vil "dra i land" en 6'er! Igjen; vi/du snakker om 10. klasse.. Men, det er jo gitt hvis du faktisk klarer å spille det du velger å spille på en OK måte.. Tror personlig at hvis du velger å spille Nothing Else Matter's, f.eks, rent & pent, uten noe ekstra dill-dall, og til og med kutter ut soloen, så vil du også få en 6'er.. Kan personlig ikke skjønne annet.. Men, nå er det jo en stund siden jeg gikk på ungdomskolen da.. og i noe 10. klasse har jeg aldri gått i! Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 (endret) Unforgiven skal være 6'er det. Som Bone sier; det er ungdomsskolen. Noen som kan teste en tab for meg? Få en objektiv mening eller hva det heter. ---------------------------------------------------------------- Author/Artist: Bare Egil Band Title: Arne Transcribed by: ******* Email: ace_ventuora@******.com INTRO: 1x |------------------------------| |----1-1----1-1----1-1----1-1--| |----0-0----0-0----0-0----0-0--| |---------2-------------2------| |--3-------------3-------------| |------------------------------| Part1: 6x (6th time, don't play second half) |------------------------------|------------------------------| |----1-1-----------------------|----1-1------------------3-3--| |----0-0----2-2----4-4----2-2--|----0-0----2-2----4-4----4-4--| |-----------3-3----5-5----3-3--|-----------3-3----5-5---------| |--3---------------------------|--3--------------------5------| |---------1------3------1------|---------1------3-------------| Part2: 8x (8th time, don't play the last one, skip to 1) |-------------------------|---------| |-----| |o------------------------|--------o| |-----| |-----1-1----1-1-----2-2--|----2-2--| |-----| |-----2-2----2-2-----3-3--|----3-3--| |-----| |o---------2--------------|--3-----o| |-----| |---0-------------1-------|---------| |--1--| Part3: 6x (6th time, don't play second half) |------------------------------|------------------------------| |----1-1-----------------------|----1-1------------------3-3--| |----0-0----2-2----4-4----2-2--|----0-0----2-2----4-4----4-4--| |-----------3-3----5-5----3-3--|-----------3-3----5-5---------| |--3---------------------------|--3--------------------5------| |---------1------3------1------|---------1------3-------------| End: |-------| |-------| |--5-5--| |--5-5--| |--3-3--| |-------| Part3 is not played like Part1, as writen, but this sounds right. If you want to have it exactly as the live version of this song, switch places of the two parts, or its somthing like that. He plays The first and the second half of Part3 in random order. --------------------------------------------------------------------- Edit: Selvfølgelig må det rote seg... Endret 12. mai 2005 av ace_ventuora Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå