KimNK Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Himmel, jeg føler meg oversett her. Kan noen hjelpe meg også? 7779612[/snapback] Har prøvd å hjelpe deg litt på PM, men har ikkje fått respons. Og slutt å klage, det hjelper som regel ikkje. Spør pent så får du lettare svar. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hvis systemet er det samme som på "ordentlige" LP'er tar du bare å gjør sådan. Se under "Gibson-type bridge" Edit: For å få best resultat bør du bruke en litt nøyaktig tuner. Selv miccet jeg opp greia og brukte programmet "G-tune". Funket fjell 7778590[/snapback] Eneste forskjellen er at bridgen står motsatt vei :S Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Ellers håper jeg på MYE mer respekt fra folka her, og får noen til å svare på spørsmålene mine!! 7781494[/snapback] Det finnes 615 andre som har spurt etter det samme... søk... Luffe: Ok, vet en del reissue og gamle Gibson gitarer har det. Samme opplegget, bare motsatt (litt vanskeligere å komme til) Lenke til kommentar
edge Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 I dag kom Cuben min fram. Har ikke testa så mye(er ikke helt frisk), men virker som den er grell, så langt Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Dårlig unnskyldning, drop down and give meh 20 riffs! Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Er det noen som har testet ESP LTD KH-202 her eller? Skal til Oslo på torsdag, gleder meg til å prøve den. Har hørt at den er skikkelig dritt, men det kan den da ikke være? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Er det noen som har testet ESP LTD KH-202 her eller? Skal til Oslo på torsdag, gleder meg til å prøve den. Har hørt at den er skikkelig dritt, men det kan den da ikke være? 7783373[/snapback] IMO er alle signatur gitarer dritt Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 IMO er alle signatur gitarer dritt 7783402[/snapback] Haehhaeh, den har eg lyst å høyre god argumentasjon for! xD Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 IMO er alle signatur gitarer dritt 7783402[/snapback] Haehhaeh, den har eg lyst å høyre god argumentasjon for! xD 7783414[/snapback] Fordi jeg ikke liker å spille på "instrumentet til en annen person" liker bedre å ha mitt "eget" Mulig jeg er sær... mulig det ja... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Eg tykkjer òg mykje det samme, men betyr det igjen at gitaren er dritt? Neppe. Lenke til kommentar
Enojo Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Flytende tremolo som FR og Egde er vel ca det værste å begynne med.Ja, det har en funksjonalitet andre vibsystemer ikke har, men dette kommer på bekosting av andre ting. Den største ulempen for en nybegynner er vanskeligheten med vedlikehold, stemming, intonering, strengebytte, tykkere strenger osv. Jeg savner også en del sustain på en del rimligere Egde/FR gitarer, men det er kanskje bare meg. Billigere og bedre (IMO): http://www.riff.no/butikk/product_info.php...roducts_id=2338 1 - Mer standard mikrofonoppsett (forenkler oppgradering) 2 - Bedre treslag (kraftigere, tyngre lyd) 3 - Ikke noe vibsystem (enklere vedlikehold/bruk, bedre sustain) Men det er klart, du har ikke helt muligheten til å gå berserk med whammyen, Kirk-style. Dersom det er det du ønsker, så er vel RG350/370 det greieste valget i den prisklassen. 7781620[/snapback] Takker for svar! Du mener da at det nesten er håpløst å ha en Floyd Rose vib-arm? Man må vel kanskje lære det en eller annen gang? Deesuten er jo fargen bare toppers. ^^ Uansett, kan noen forklare HVORFOR det er vanskelig å f-eks bytte strenger på en FR? Tusen takk. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Er ikkje så vanskeleg å bytte, men å stemme den riktig opp igjen etterpå kan vere eit helvete dersom du ikkje har peiling. Edit: Men det er òg eit helvete å justere den hvis du bytter mellom forskjellige strenger. Endret 23. januar 2007 av KimNK Lenke til kommentar
Enojo Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Jaja, får vel droppe den da, tar sikkert heller den andre RG-en uten tremolo. Myst84: Har dessverre ikke adressen til bare zip fila, prøvde å laste den opp, fikk det ikke til^^. Bare prøv i ny og ne på den linken. Ellers har jeg ikke så særlig lyst på en "pakke". Vil heller ha en gitar som koster ca. 3 høvdinger, slik man får en gitar man kan ha en stund, og deretter kjøpe utstyr i tillegg. Koselig med nybegynnere^^ Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 En kompis har KH-602. God nok den, men altfor stivt priset. Frykter at det samme gjelder -202. Lisensiert Floyd kan jo også være så mangt, her finnes det grusomme vibsystem og noen som er nesten som originale. Hadde ikke KH-202 EMG-HZ pickups før? :s Rosewood/Maple er kanskje ikke like heftig som mahogny, men det er uansett bare småtterier. E22o, dersom du ikke MÅ ha FR ville ikke jeg kjøpt det. Problemet er (enkelt forklart) at når du stemmer en streng, så blir alle de andre strengene ustemt. Tyngre strenger krever ofte fjærjustering/tilpassing, selv om det kanskje bare er .5 forskjell. Lenke til kommentar
Enojo Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Men, fargen på den du henviste til. Er det litt sånn snålt uten lakk, bare sånn matt? Eller er det matt lakk? Edit: Er denne gitaren også regnet som en lead-gitar? Slik at man også kan spille soler?? Endret 23. januar 2007 av E22o Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Er det nokon i Bergen som forhandler Orange? Mesa/Boogien var råfeit, men ikkje heilt min type amp, så den forsvinner igjen. =/(( Endret 23. januar 2007 av KimNK Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hmmm, skal ihvertfall prøve den på torsdag. Er ikke sikker på om jeg er enig i at alle Signaturmodeller er dritt Vurderer å kjøpe en sånn én eller annen gang. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) til E22o: åh det var synd å høre. men er ikke så vanskelig å laste opp, bare bruk rapidshare eller megaupload eller noe sånn. jeg får ikke linken din til å funke, "Connection refused" står det. kan du ikke fikse det? Endret 23. januar 2007 av myst84 Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Noen som har Tabs eller guitar pro fil til sangen "Prelude to a kiss"? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Hva heter artisten? prøvd å søke på Google? *søker gjennom hele GP tab arkivet mitt nå* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå