Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm ... Driver og lærer meg å spille gitar for tiden, og jeg spiller på en akustisk stålstrenger av typen Fender New Porter. Derimot er interessen for El-gitar større, men jeg lurer på om jeg skal kjøpe noe billig noe (~2000kr, nytt eller brukt) eller spare. Faren min anbefaler meg å spare mer, for å så kjøpe en god gitar brukt.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar

Hei et par ting jeg lurte på og få hjelp til, hvor kommer Ibanez fra? noen sier Korea noen sier Japan, også noen ting til, jeg trenger en ny forsterker og gitar, forsterkeren skal ha futt i seg greie og overdøve det meste, ha innganger til pedaler osv, også trenger en bedre gitar, jeg spiller for det meste rock, men usikker på både type gitar og merke. kunne jeg fått litt hjelp med det, ps jeg er ikke lagd av penger så prisen må være innenfor rimelighetens grenser

Lenke til kommentar

Er det noen som har noen nybegynner tabs eller noe sånt? har nettop startet å snuse litt på gitar :p, men kan ikke spille det i det hele tatt så om noen hadde hatt noe jeg kunnet ha startet med som ikke er så vanskelig så hadde det vært veldig greit.

Lenke til kommentar
enklaste kule gitarsoloen er:?

7729480[/snapback]

En gitarsolo som er utfordrende for nybegynner og veldig tøff er Opeth - Leper Affinity. Den inneholder naturlig mollskalaer, pinch harmonics, sweeping og veldig kule fraseringer.

7742804[/snapback]

ok, skal sjå på det, ikje det at eg fårstår nokon av uttrykka du skreiv...

Lenke til kommentar

På den lokale musikksjappa selger de Morgan strat. med Laney 65w forsterker til 3999.... Jeg er nybegynner.. Er det verdt det? er det en god pakke? Er det lett å lære seg gitar på egenhånd? tenker på nedlasting av tabs og lignende, for kjøper jeg denne pakken har jeg ikke råd til gitarkurs.. Fortell meg folkens. Burde jeg slå til? Opprinnelig pris 6500 kroner. Følger også med sånn gitar-sekk og gitarstemmer

Kan nevne at vi har en kassegitar med nylonstrenger her i leiligheten, så ikke anbefal det.

Endret av Insty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...