Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

wow - bare lette sanger, og 5'er ???

da må det jo bli ihvertfall 5'er hvis vi spiller:

Judas Priest - Breaking the Law

Metalllica - Master of Puppets

Metallica - For Whom the Bell Tolls

Hvis vi bare kunne fått tak i en vokalist :hmm:

Kan forresten hende vi dropper MoP, fordi bassisten hakke spilt den før og det er den vanskeligste av de tre...

forslag til noen andre semi-vanskelige sanger?

Blir forresten sannsynligvis en gitar, en bass, trommer og kanskje en vokalist - sannsynligvis en jente i klassa

EDIT: Prøvde Judas Priest - Breaking the Law akkurat nå - første gang

Driiiiit-enkel - kanskje for enkel for praktiske-prøva

Endret av SGE7000
Lenke til kommentar
hvor er det snakk om prøve i musikk (musikklinja, 10. ?).

jeg spilte (og sang) ett vers og ett refreng av nirvana - polly og fikk sterk femmer.

det var i 9. da..

Praktisk prøve i 10, ja ;)

EDIT: ingen som vet hvor jeg kan selge sjela mi til djevelen, så jeg tar Eugene's Trick Bag :love: med en gang ?

Endret av SGE7000
Lenke til kommentar

Eugene's trick bag er ikke umulig,, men man må ta den "bar for bar" og ha høyrehåndsteknikken inne, men som sagt så tar den for lang tid til å lære bra nok til praksis spilling på musikklinjen (viss du skal spille den skikkelig)

Øvde på den mye etter jeg så filmen, men mistet interressen etter en stund.

Angående hvilket stykke du skal spille så er som regel Joe Satriani - satch boogie eller Joe Satriani - The Extremist en klar 6'r , jeg har backing tracks til begge to (samt en god del andre sanger, bare spørr viss det er noen du trenger, disse er ikke kopibeskyttet)

Husk at som regel så har de ikke hørt stykket du spiller (viss du ikke tar en "schlager", og det er ikke en god idè), så det er rom for feil, viss det er partier som du syns er veldig vanskelige, så kan du heller lage din egen vri plå dem slik at de blir enklere, men gjør det interresant , du vil tjene på det!

Gjerne velg en litt avansert akustisk sang som andre stykke, det slår alltid an! Master of puppets osv. tviler jeg på at går helt i mål på de mer voksne lærerne (dette er som regel musikk de ikke kan relatere til).

Viss du spiller et rent solo-stykke får du også vist mye mer av deg selv og din feeling.

Uansett hva dere velger, så øv til fingrene er oppråttna av callus! ;) og viss noen trenger backing tracks så husk å spørr meg, man blir mer trygg viss man har et komp i bakgrunnen.

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

var kanskje litt i vanskeligste laget, tørrfisk ^^

EDIT: Driver og hører på "For the Love of God" med Steve Vai nå

den burde vel jeg kunne dra inn en bra karakter med?

Du har ikke backing-tracks til den?

Endret av SGE7000
Lenke til kommentar

Viss du fikser For the Love of God med feeling, så er det klar 6'r ;)

Jeg har backing track til den viss du vil ha. (meget bra)

Dire Straits - Money for Nothing eller brothers in arms er enkle og slår nok godt an viss du har lærere som ikke bare hører på klassisk (som enhver musikkskole bør ha)

Lenke til kommentar

Oi oi! Eugene's trick bag er fin å trene fingerne med.

Spilte Nothing else matter i tiende og fikk en sterk femmer. Spillingen var ikke akkurat perfekt, men fikk femmer sikkert fordi: Jeg kunne ikke spille gitar fra før (hadde en måned på å øve) og pluss at hu ene lærern likte den sangen ganske godt.

Lenke til kommentar
Viss du fikser For the Love of God med feeling, så er det klar 6'r ;)

Jeg har backing track til den viss du vil ha. (meget bra)

Dire Straits - Money for Nothing eller brothers in arms er enkle og slår nok godt an viss du har lærere som ikke bare hører på klassisk (som enhver musikkskole bør ha)

musikkskole :huh:

vanlig u-skole det her ^^

Tviler litt på 6'ern fordi vi har sånn stygg jente-partisk lærer i musikk :wallbash:

Er også ei i paralell-klassa som er flinkere enn meg på gitar, som sikkert også skal spille, og da tar jo han såkllart med det i vurderinga!

Hvis begge to spiller bra nok til en 6'er, blir det 6'er på hu og 5 på meg

Lenke til kommentar

Sånnt kan man faktisk klage på!

Spill du, og viss du får lavere karakter, skriver du et saklig brev at stykket du spilte var av like vanskelig grad (eller vanskeligere) enn den andre eleven ( viss det ikke hjelper å ta det opp med læreren)

Tøft viss du spiller for the love of god!

MSN min er [email protected] viss du vil ha backing (du kan og innbille læreren din at det er du som har spilt inn backingen;))

Lenke til kommentar
Sånnt kan man faktisk klage på!

Spill du, og viss du får lavere karakter, skriver du et saklig brev at stykket du spilte var av like vanskelig grad (eller vanskeligere) enn den andre eleven ( viss det ikke hjelper å ta det opp med læreren)

Tøft viss du spiller for the love of god!

MSN min er [email protected] viss du vil ha backing (du kan og innbille læreren din at det er du som har spilt inn backingen;))

la deg til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg observerer at flere av dere sitter og skriver at dere skal spille både det ene og andre, eller lære seg det lett osv.

Ikke for å være noe festbrems, men klarer dere virkelig å gjennomføre det der på en OK måte?

Hvor lenge har dere spilt gutter?

Lenke til kommentar

GTS: Vel, nå er vel ikke jeg en av de du siktet til, men det å "lære seg en låt" er uansett et svært vagt uttrykk. Kan man sangen når man klarer å ta grepene, eller kan man den først når man spiller den like smooth som originalen? Det er en definisjonssak..

Når det gjelder spørsmålet om hvor lenge man har spilt: Jeg har spilt i ca 2 år, men for det meste akustisk, så når det kommer til el-gitar er jeg absolutt i en lærefase. Men viktigst av alt: Jeg syns det er kjempemorsomt å spille!

Lenke til kommentar

Kan noen gi en forholdsvis fersk gitarist noen tips til sanger å leke med?

Jeg har fått meg det problemet at jeg ikke kommer lengre enn introen på hver sang, fordi jeg møter "veggen" i form av et eller annet vanskelig parti.

Har kommet til der vokalene starter på Nothing Else Matters, men der fikk jeg det ikke helt til i mangel av en ekstra gitar. Akkurat nå er jeg litt "fortvila".

En annen ting; jeg skal sannsynligvis bidra med en eller annen form for gitarspilling på vår 10.-klasse-revy, noen tips til sanger der?

Lenke til kommentar

WizendraW: Når det gjelder Nothing Else Matters så kan vel den fint spilles på èn gitar? Finn deg skikkelige tabs til den (www.ultimate-guitar.com) og øv mye så går det nok bra :) Mesteparten av den er ganske greit å spille. Men hvis du er helt nybegynner så er vel kanskje det å ta litt vann over hodet å tro at du skal kunne spille hele nothing else matters med en gang...

Lenke til kommentar
Kan noen gi en forholdsvis fersk gitarist noen tips til sanger å leke med?

Jeg har fått meg det problemet at jeg ikke kommer lengre enn introen på hver sang, fordi jeg møter "veggen" i form av et eller annet vanskelig parti.

Har kommet til der vokalene starter på Nothing Else Matters, men der fikk jeg det ikke helt til i mangel av en ekstra gitar. Akkurat nå er jeg litt "fortvila".

En annen ting; jeg skal sannsynligvis bidra med en eller annen form for gitarspilling på vår 10.-klasse-revy, noen tips til sanger der?

breaking the law med judas priest er en dritbra, fengende og dritenkel sang :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg observerer at flere av dere sitter og skriver at dere skal spille både det ene og andre, eller lære seg det lett osv.

Ikke for å være noe festbrems, men klarer dere virkelig å gjennomføre det der på en OK måte?

Hvor lenge har dere spilt gutter?

har spilt i overkant av ett år

Lenke til kommentar
Eugene's trick bag er ikke umulig,, men man må ta den "bar for bar" og ha høyrehåndsteknikken inne, men som sagt så tar den for lang tid til å lære bra nok til praksis spilling på musikklinjen (viss du skal spille den skikkelig)

Øvde på den mye etter jeg så filmen, men mistet interressen etter en stund.

åssen film er det snakk om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...