Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært til en kompis mange ganger nå , prøvd hans el-gitar, jeg synes det er veldig artig når man får til noe, men jeg bil kjøpe noe "billig" først, for å se om jeg kommer til å fortsette å spille gitar.

 

Regner meg jeg får over 30 000kr i konfirmasjonen, og da går det over 4000 til gitar hvis jeg enda spiller.

Lenke til kommentar

For rundt 4000 har du jo endel fint å velge i.

 

Du kan jo f.eks se på en Epiphone Les Paul Standard(winered) til ca 3600 på musikkompaniet.no . Kombinert med en f.eks Roland Micro Cube har du jo en startpakke ;)

 

EDIT- Eller misforstod jeg spørsmålet?

 

Isåfall er jeg enig med mannen/kvinnen over her.

Endret av edge
Lenke til kommentar

Hvis du uansett skal over til elektrisk ville jeg heller gått for en stålstrenger, enn en nylonstrenger. Litt stress for fingertuppene de første ukene, men etter det har du fingertupper av betong og kan spille i flere timer uten å kjenne noe.

 

Synes også lyden er mye fetere på stål enn nylon, nylongitaren gir på en måte en litt rund spansk banjoish lyd. Men, det er alt etter hva du liker.

Lenke til kommentar
Har fått tilbud om å bytte inn min 4 mnd, sorte SG Special i en ny LP Studio + 4000 i mellomlegg. Ønsker en litt mer allsidig gitar enn SG'en. Er dette et greit tilbud, eller?

7686088[/snapback]

Imho. er Studio ubrukelig.

Skjønner ikkje at Gibson tør å selge den. Til og med Special Faded er faktisk mykje meir comfy, men der stopper det dessverre.

Lenke til kommentar
Har fått tilbud om å bytte inn min 4 mnd, sorte SG Special i en ny LP Studio + 4000 i mellomlegg. Ønsker en litt mer allsidig gitar enn SG'en. Er dette et greit tilbud, eller?

7686088[/snapback]

Imho. er Studio ubrukelig.

Skjønner ikkje at Gibson tør å selge den. Til og med Special Faded er faktisk mykje meir comfy, men der stopper det dessverre.

7686660[/snapback]

Skal ut å prøve i morgen, så jeg får se hva det blir til :) Har ikke hatt sjansen til å prøve den enda. Slik jeg ser det så er mye elktronikken den samme som Standard, men regner med at den er en del dårlige (koster jo nesten halvparten :p )

 

 

Flippy: Det der er egentlig bare dyr peisved. Hadde jeg vært deg ville jeg enten kjøpt en akkustisk stålstrenger til rundt 2000, eller spart pengene og lagt sammen med komf. pengene og kjøpt en heftig elektrisk. :)

Lenke til kommentar

Jeg skal ha el-gitar, og jeg vil ha nå ! :p

 

Det som er problemet, gidder ikke å kjøpe akustisk med stårstrenger, jeg vil ha el-gitar og forsterker, jeg tenker det går mye penger til gitar og utstyr etter konfirmasjon.

 

EDIT: Kommer til å bruke ca. 2000 på forsterker, trenger ikke noe mere, og 4000 tusen til gitar.

Endret av Flippy92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...