Grønning Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Noen som vet noen gitarer til under 2000,- med forsterker? Tenker eg begynner slik, skal kjøpe ny etter konfirmasjonen, som jeg har om et par måneder. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Noen som vet noen gitarer til under 2000,- med forsterker? Tenker eg begynner slik, skal kjøpe ny etter konfirmasjonen, som jeg har om et par måneder. 7685149[/snapback] Elkjøp? Men det annbefales IKKE! Jeg ville enten gått for no litt dyrere, 4-5000, eller kjøpt en akkustisk gitar Lenke til kommentar
srbz Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Du vil nok finne diverse tvilsomme pakker til den prisen, men som sagt: sjekk ut bruktmarkeder som finn.no osv, så finner du trolig noe. Her er en: http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=90...&pos=19&tot=182 Men jeg kjenner verken gitar eller forsterker, så kanskje du skulle sende selger en mail og snakke litt med ham? Lenke til kommentar
Grønning Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Har vært til en kompis mange ganger nå , prøvd hans el-gitar, jeg synes det er veldig artig når man får til noe, men jeg bil kjøpe noe "billig" først, for å se om jeg kommer til å fortsette å spille gitar. Regner meg jeg får over 30 000kr i konfirmasjonen, og da går det over 4000 til gitar hvis jeg enda spiller. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Spør du meg, er det en smule bortkastet å bruke 2000 på gitar + forsterker nå, og så bruke 4000 når du konfirmerer deg (regner med det blir til våren). Du får mye mer for pengene om du bruker 6000 på gitar + amp som en engangsutgift. Lenke til kommentar
edge Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) For rundt 4000 har du jo endel fint å velge i. Du kan jo f.eks se på en Epiphone Les Paul Standard(winered) til ca 3600 på musikkompaniet.no . Kombinert med en f.eks Roland Micro Cube har du jo en startpakke EDIT- Eller misforstod jeg spørsmålet? Isåfall er jeg enig med mannen/kvinnen over her. Endret 9. januar 2007 av edge Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Dersom du forventer store summer cash til konfen, men ikke orker å vente helt til da hadde jeg satset på en akustisk gitar nå, gjerne stålstrenger. Og så kjøpt el-gitar når du har fått spilt litt, vet hva du vil ha og har pengene til å kjøpe det. Just my two.. Lenke til kommentar
Grønning Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Akustisk = Kassegitar? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Har fått tilbud om å bytte inn min 4 mnd, sorte SG Special i en ny LP Studio + 4000 i mellomlegg. Ønsker en litt mer allsidig gitar enn SG'en. Er dette et greit tilbud, eller? Lenke til kommentar
Grønning Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Så dette er ikke noe som jeg kan spille på før jeg har konfirmasjon i vår? Ikke å anbefale? Lenke til kommentar
Ikke det? Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Akustisk = Kassegitar? 7685842[/snapback] Ja. Akustisk = kassegitar med stålstrenger, mens Klassisk = kassegitar med nylonstrenger. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hvis du uansett skal over til elektrisk ville jeg heller gått for en stålstrenger, enn en nylonstrenger. Litt stress for fingertuppene de første ukene, men etter det har du fingertupper av betong og kan spille i flere timer uten å kjenne noe. Synes også lyden er mye fetere på stål enn nylon, nylongitaren gir på en måte en litt rund spansk banjoish lyd. Men, det er alt etter hva du liker. Lenke til kommentar
Grønning Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Tenkte jeg skulle kjøpe enkel forsterker og el-gitar nå, og bruke 4-5000 etter konfirmasjonen. Se i en av de forrige postene mine, der ligger det en link, jeg klarer meg med den til jeg får kjøpt meg ny? Konfirmerer meg om noen måneder. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Har fått tilbud om å bytte inn min 4 mnd, sorte SG Special i en ny LP Studio + 4000 i mellomlegg. Ønsker en litt mer allsidig gitar enn SG'en. Er dette et greit tilbud, eller? 7686088[/snapback] Imho. er Studio ubrukelig. Skjønner ikkje at Gibson tør å selge den. Til og med Special Faded er faktisk mykje meir comfy, men der stopper det dessverre. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Har fått tilbud om å bytte inn min 4 mnd, sorte SG Special i en ny LP Studio + 4000 i mellomlegg. Ønsker en litt mer allsidig gitar enn SG'en. Er dette et greit tilbud, eller? 7686088[/snapback] Imho. er Studio ubrukelig. Skjønner ikkje at Gibson tør å selge den. Til og med Special Faded er faktisk mykje meir comfy, men der stopper det dessverre. 7686660[/snapback] Skal ut å prøve i morgen, så jeg får se hva det blir til Har ikke hatt sjansen til å prøve den enda. Slik jeg ser det så er mye elktronikken den samme som Standard, men regner med at den er en del dårlige (koster jo nesten halvparten ) Flippy: Det der er egentlig bare dyr peisved. Hadde jeg vært deg ville jeg enten kjøpt en akkustisk stålstrenger til rundt 2000, eller spart pengene og lagt sammen med komf. pengene og kjøpt en heftig elektrisk. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hadde eg vore deg, hadde eg nesten satsa på å beholde SG'en. Halsen er digg samtidig som den har bedre elektronkk, treverk og mekanikk enn Faded. 4000,- imellom er det i alle fall ikkje verdt. Ran. Lenke til kommentar
Grønning Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Jeg skal ha el-gitar, og jeg vil ha nå ! Det som er problemet, gidder ikke å kjøpe akustisk med stårstrenger, jeg vil ha el-gitar og forsterker, jeg tenker det går mye penger til gitar og utstyr etter konfirmasjon. EDIT: Kommer til å bruke ca. 2000 på forsterker, trenger ikke noe mere, og 4000 tusen til gitar. Endret 10. januar 2007 av Flippy92 Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Idag skal jeg hente min Epiphone G-400 Vintage, har fått lånt en Roland Cube 30W og. Gleder meg masse! Håper det følger med strenger, men har tenkt å bytte uansett. Pleier det å følge med? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) På en ny gitar er det alltid strenger på allerede. Ihvertfall slik jeg har erfart. Uansett, gratulerer med ny øks. Endret 10. januar 2007 av Jernlov Lenke til kommentar
Seian Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Herregud da, Flippy92. Gitar er jo et langsiktig kjøp. En skal gjerne beholde gitaren rundt et år eller mer. Særskilt denne klassen gitarer tjener du ikke noe på å selge den videre. Hadde jeg vært deg, ville jeg ha spart pengene nå, venta til mai og kjøpt gitar da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå