Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva en som ikke har polert gitar før bør kjøpe, og hvordan det bør gjøres.

Hvilke ting trenger jeg osv.

Du trenger polish, som fåes hos din lokale gitarfohandler. OG en klut. :p

EDIT: Polish.

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For etter en stund blir det uttørket og da sprekker det!

Og gripebrettet er ikke noe du har lyst å skifte!

Noen mener at man slepper å bruke sitronolje på ibenholt, men dette stemmer imidlertid ikke.

Har selv en jackson med sprukket ibenholt gripebrett :mad:

2-4 ganger i året er tilstrekkelig.

Gjør dere selv en tjeneste og kjøp lemon oil! (og nei jeg jobber ikke for Jim Dunlop (får bare litt penger av de for å reklamere på forum :tease:) )

Lenke til kommentar

Ny forsterker i hus. Vox AD30VT - Valvetronix-sak med ørten effekter jeg aldri kommer til å bruke og jalla styringspanel, men likevel jeg veldig overraska over hvor mye fin lyd jeg klarte å presse ut av denne saken. Og best av alt, den kosta meg skarve 2800 kr. Bang for buck indeed. Plukka opp en Crybaby også, solgte multieffekttingen min i dag, så trengte en skikkelig wah-wah. Fine saker, selv om Crybabyen er litt i overkant løs, men det går seg vel til for meg.

Alt i alt er jeg fornøyd så det holder. :thumbs:

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Noen mener at man slepper å bruke sitronolje på ibenholt, men dette stemmer imidlertid ikke.

Å kutte ut oljing av ibenholt er latterlig.

Derimot har jeg hørt at sitronolje ikke er optimalt for et ibenholt gripbrett, og at man istedet bør benytte seg av noe treblåser-gjengen bruker, Bore-oil.

Hvorvidt utgjør noen reel forskjell er uvisst. Bruker selv lemonoil på min ibenholt. Så lenge man oljer med noe, burde det gå greit. :yes:

Lenke til kommentar

Tror dere jeg kan få en grei karakter med første 3:30 minuttene av Master of Puppets (helt til mellomspillet) og kanskje For Whom the Bell Tolls, så jeg får inn litt solo-gitar?

Går i 10'ende hvis dere lurer, så det ekke no musikk-linje eller noe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...