hylo Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Jeg lurer på hva en som ikke har polert gitar før bør kjøpe, og hvordan det bør gjøres. Hvilke ting trenger jeg osv. Du trenger polish, som fåes hos din lokale gitarfohandler. OG en klut. EDIT: Polish. Endret 8. mai 2005 av Hylo Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Er enkelt å pusse gitaren Du bare spruter litt Dunlop 65 og pusser med kluten. Husk å kjøpe lemon oil og! Lenke til kommentar
andesam Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 kan man ikke bruke vanlig bil eller båt polish? Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Hvorfor bruke sitronolje på fingerbrettet? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 For at det ikkje skal tørke ut. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 For etter en stund blir det uttørket og da sprekker det! Og gripebrettet er ikke noe du har lyst å skifte! Noen mener at man slepper å bruke sitronolje på ibenholt, men dette stemmer imidlertid ikke. Har selv en jackson med sprukket ibenholt gripebrett 2-4 ganger i året er tilstrekkelig. Gjør dere selv en tjeneste og kjøp lemon oil! (og nei jeg jobber ikke for Jim Dunlop (får bare litt penger av de for å reklamere på forum ) ) Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Er vel ikke nødvendig med sitronolje når en ikke har gripebrett vel? (Pickguard = gripebrett) ? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Tror du roter littt med begrepene Gripebrett = fretboard Er ikke noe særlig poeng i å smøre sitronolje på plastikk Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Sitronolje kan erstattes med teak-olje. Billligere, og etter min erfaring bedre. T'Weed Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Ny forsterker i hus. Vox AD30VT - Valvetronix-sak med ørten effekter jeg aldri kommer til å bruke og jalla styringspanel, men likevel jeg veldig overraska over hvor mye fin lyd jeg klarte å presse ut av denne saken. Og best av alt, den kosta meg skarve 2800 kr. Bang for buck indeed. Plukka opp en Crybaby også, solgte multieffekttingen min i dag, så trengte en skikkelig wah-wah. Fine saker, selv om Crybabyen er litt i overkant løs, men det går seg vel til for meg. Alt i alt er jeg fornøyd så det holder. Endret 9. mai 2005 av HalTan Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) OmG, real pix plz. Liek... Teh camera. =P Endret 9. mai 2005 av Satrucci_ Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 huff - har praktisk musikkprøve om en og en halv uke, og kan spille hva jeg vil.. noen forslag? enten alene eller i band... Hadde vært så digg å kunne Eugene's Trick Bag nå, og dratt i land en 6 ++++++++'er Lenke til kommentar
andesam Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 cavatina (ganske vanskelig da..), stairway to heaven, nothing else matters..? Lenke til kommentar
GTS Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Noen mener at man slepper å bruke sitronolje på ibenholt, men dette stemmer imidlertid ikke. Å kutte ut oljing av ibenholt er latterlig. Derimot har jeg hørt at sitronolje ikke er optimalt for et ibenholt gripbrett, og at man istedet bør benytte seg av noe treblåser-gjengen bruker, Bore-oil. Hvorvidt utgjør noen reel forskjell er uvisst. Bruker selv lemonoil på min ibenholt. Så lenge man oljer med noe, burde det gå greit. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 9. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2005 Tror dere jeg kan få en grei karakter med første 3:30 minuttene av Master of Puppets (helt til mellomspillet) og kanskje For Whom the Bell Tolls, så jeg får inn litt solo-gitar? Går i 10'ende hvis dere lurer, så det ekke no musikk-linje eller noe Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Om det er skikkelig gjennomført så kunne det ha gått bra, ja. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå