Jernlov Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Spiller gitar uten armer Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Digger den sangen der Noen som har tabs (Guitarpro) til den? ...ikke med føttene altså Har sett den før, men har aldri forstått hvordan han har fått gitaren ut av kassen og hvordan han bærer den med seg Endret 20. desember 2006 av EvenT Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Det er låta som RHCP kopierte med den siste hitten dems. Er vel bare å søke etter tabs EvenT? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Det er låta som RHCP kopierte med den siste hitten dems. Er vel bare å søke etter tabs EvenT? 7545325[/snapback] Visste jeg ikke Får prøve å søke etter den, finner lite når jeg søker på Tom Petty sin. Er fingerspillet i begynnelsen jeg er ute etter. Har tatt det litt på gehøret, men får det ikke helr riktig 1. Løs A-streng 2. Am med hammer on på D- og G- strengen 3. Løs G og G-dur ? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Til 10K får du vel en sinnsykt bra akkustisk gitar, kanskje litt overdrevet mye penger 7544829[/snapback] 10 000 for akustisk er da slett ikke overdrevet Skal du ha skikkelig kvalitet og god lyd bør du opp i den prisklassen. the_odd: Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd Furch. Husker ikke hva modellen het, men det var en superjumbo til rundt 11-12 000, med DEILIG lyd! Ellers ville jeg muligens gått for en Martin. Og det er lurt å sjekke bruktmarkedet, gjør jo ingenting om de er ferdig innspilt Btw, det du sier om stålstrenger/nylon: Har du spilt mye på begge deler? Er jo veldig stor forskjell å spille på klassisk (nylon) og vanlig akustisk med stålstrenger... Forskjellig måte å spille på(du bruker f. eks. ikke plekter på klassisk), forskjellig lyd osv. 7545011[/snapback] Spørsmålet er vel om han har bruk for en gitar til 10K... Men ikkje hør på meg, eg vet ikkje all verden Endret 20. desember 2006 av Pusur1993 Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 http://www.jared-morris.com/blog/petty.mp3 Tom Petty og RHCP annenhver gang. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Forslag til sanger/artister som spiller med åpen C-stemming på kassegitar? Lenke til kommentar
haakie Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Noen som vet om en butikk som har en lingnende denne i sandnes/stavanger? https://www.gitarbutikken.com/index.php?sho...&visprodukt=347 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Til 10K får du vel en sinnsykt bra akkustisk gitar, kanskje litt overdrevet mye penger 7544829[/snapback] 10 000 for akustisk er da slett ikke overdrevet Skal du ha skikkelig kvalitet og god lyd bør du opp i den prisklassen. the_odd: Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd Furch. Husker ikke hva modellen het, men det var en superjumbo til rundt 11-12 000, med DEILIG lyd! Ellers ville jeg muligens gått for en Martin. Og det er lurt å sjekke bruktmarkedet, gjør jo ingenting om de er ferdig innspilt Btw, det du sier om stålstrenger/nylon: Har du spilt mye på begge deler? Er jo veldig stor forskjell å spille på klassisk (nylon) og vanlig akustisk med stålstrenger... Forskjellig måte å spille på(du bruker f. eks. ikke plekter på klassisk), forskjellig lyd osv. 7545011[/snapback] Spørsmålet er vel om han har bruk for en gitar til 10K... Men ikkje hør på meg, eg vet ikkje all verden 7545388[/snapback] Akustiske gitarer blir fort mye dyrere enn elektriske hvis du skal ha noe proft. Jeg kjenner flere som har akustiske stålstrengsgitarer til flere titalls tusen kroner (riktignok folk som etterhvert har spilt noen år). Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Til 10K får du vel en sinnsykt bra akkustisk gitar, kanskje litt overdrevet mye penger 7544829[/snapback] 10 000 for akustisk er da slett ikke overdrevet Skal du ha skikkelig kvalitet og god lyd bør du opp i den prisklassen. the_odd: Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd Furch. Husker ikke hva modellen het, men det var en superjumbo til rundt 11-12 000, med DEILIG lyd! Ellers ville jeg muligens gått for en Martin. Og det er lurt å sjekke bruktmarkedet, gjør jo ingenting om de er ferdig innspilt Btw, det du sier om stålstrenger/nylon: Har du spilt mye på begge deler? Er jo veldig stor forskjell å spille på klassisk (nylon) og vanlig akustisk med stålstrenger... Forskjellig måte å spille på(du bruker f. eks. ikke plekter på klassisk), forskjellig lyd osv. 7545011[/snapback] Spørsmålet er vel om han har bruk for en gitar til 10K... Men ikkje hør på meg, eg vet ikkje all verden 7545388[/snapback] Akustiske gitarer blir fort mye dyrere enn elektriske hvis du skal ha noe proft. Jeg kjenner flere som har akustiske stålstrengsgitarer til flere titalls tusen kroner (riktignok folk som etterhvert har spilt noen år). 7546361[/snapback] De nye Gibson akustiske koster jo rundt 30000 Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Forslag til sanger/artister som spiller med åpen C-stemming på kassegitar? 7545804[/snapback] Hvorfor skal du ha åpen C da? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Faren min tilbyr seg å betale for forsterkeren viss eg betaler gitaren, må forhandle mer, vil helst ha 50-50. Samtale mellom meg og en kamerat som skal kjøpe seg gitar: kamerat: -eg tror eg skal spare en god del penger slik at eg får råd til en skikkelig gitar. meg: -hvor mye tror du at du skal bruke da? kamerat: -nja... rundt 2000 kanskje. XD Lenke til kommentar
srbz Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 De nye Gibson akustiske koster jo rundt 30000 7547536[/snapback] Mulig. Jeg var i musikkforretning i sted og lurte på hvorfor jeg ikke kunne finne noen akustiske nylonstrengsgitarer som var dyrere enn 13 500. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Det blir bare dumt. Nybegynner klarer ikke høre stor forskjell på en gitar til 5tusen og en til 50tusen uansett. Blir liksom, bare for å kunne si "gitarn min koster mer enn din". Men ser ikke noe galt i å bruke litt penger på en gitar, men når du kun går etter pris så blir det jo litt teit. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 De nye Gibson akustiske koster jo rundt 30000 7547536[/snapback] Mulig. Jeg var i musikkforretning i sted og lurte på hvorfor jeg ikke kunne finne noen akustiske nylonstrengsgitarer som var dyrere enn 13 500. 7548770[/snapback] Martin har masseproduserte opp i en halv mill.. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Forslag til sanger/artister som spiller med åpen C-stemming på kassegitar? 7545804[/snapback] Hvorfor skal du ha åpen C da? 7547552[/snapback] Fordi jeg vil prøve noe nytt? Må jo ikke spille standard-tuning hele livet heller, da. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Da ville jeg anbefale åpen G med Nashville tuning Honky Tonk Woman og Before They Make Me Run med Rolling Stones Endret 21. desember 2006 av eewar Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Yeah, da er gitaren polisha. fretboardet er rent og det er virkelig a sight to behold Kjøpt 2 slags fretboard ting, en som rensa fret og strengene, og 1 stk Dulop Sitronolije til neste gang jeg skifter strenger, noen som vet hvor jeg kan få tak i Zakk Wylde Boomers i size 011 til en billig penge? Lenke til kommentar
edge Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Har spilt en stund nå, og har gått tom for ideer på sanger å lære meg. Holder litt på med sweet child o'mine for tida, men soloen går for fort, så skal lære meg noe lettere imens. Forslag, gjerne med tab? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Yeah, da er gitaren polisha. fretboardet er rent og det er virkelig a sight to behold Kjøpt 2 slags fretboard ting, en som rensa fret og strengene, og 1 stk Dulop Sitronolije til neste gang jeg skifter strenger, noen som vet hvor jeg kan få tak i Zakk Wylde Boomers i size 011 til en billig penge? 7550559[/snapback] http://www.rebelimport.org Stikker.no kan også bestille, sa de sist jeg snakket med dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå