Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er låta som RHCP kopierte med den siste hitten dems. Er vel bare å søke etter tabs EvenT?

7545325[/snapback]

Visste jeg ikke :D

 

Får prøve å søke etter den, finner lite når jeg søker på Tom Petty sin. Er fingerspillet i begynnelsen jeg er ute etter.

 

Har tatt det litt på gehøret, men får det ikke helr riktig :)

 

1. Løs A-streng

2. Am med hammer on på D- og G- strengen

3. Løs G og G-dur

 

?

Lenke til kommentar
Til 10K får du vel en sinnsykt bra akkustisk gitar, kanskje litt overdrevet mye penger :tease:

7544829[/snapback]

10 000 for akustisk er da slett ikke overdrevet :) Skal du ha skikkelig kvalitet og god lyd bør du opp i den prisklassen.

 

the_odd: Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd Furch. Husker ikke hva modellen het, men det var en superjumbo til rundt 11-12 000, med DEILIG lyd!

Ellers ville jeg muligens gått for en Martin.

Og det er lurt å sjekke bruktmarkedet, gjør jo ingenting om de er ferdig innspilt :)

 

Btw, det du sier om stålstrenger/nylon: Har du spilt mye på begge deler? Er jo veldig stor forskjell å spille på klassisk (nylon) og vanlig akustisk med stålstrenger... Forskjellig måte å spille på(du bruker f. eks. ikke plekter på klassisk), forskjellig lyd osv.

7545011[/snapback]

 

Spørsmålet er vel om han har bruk for en gitar til 10K...

 

Men ikkje hør på meg, eg vet ikkje all verden :tease:

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Til 10K får du vel en sinnsykt bra akkustisk gitar, kanskje litt overdrevet mye penger :tease:

7544829[/snapback]

10 000 for akustisk er da slett ikke overdrevet :) Skal du ha skikkelig kvalitet og god lyd bør du opp i den prisklassen.

 

the_odd: Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd Furch. Husker ikke hva modellen het, men det var en superjumbo til rundt 11-12 000, med DEILIG lyd!

Ellers ville jeg muligens gått for en Martin.

Og det er lurt å sjekke bruktmarkedet, gjør jo ingenting om de er ferdig innspilt :)

 

Btw, det du sier om stålstrenger/nylon: Har du spilt mye på begge deler? Er jo veldig stor forskjell å spille på klassisk (nylon) og vanlig akustisk med stålstrenger... Forskjellig måte å spille på(du bruker f. eks. ikke plekter på klassisk), forskjellig lyd osv.

7545011[/snapback]

 

Spørsmålet er vel om han har bruk for en gitar til 10K...

 

Men ikkje hør på meg, eg vet ikkje all verden :tease:

7545388[/snapback]

Akustiske gitarer blir fort mye dyrere enn elektriske hvis du skal ha noe proft. Jeg kjenner flere som har akustiske stålstrengsgitarer til flere titalls tusen kroner (riktignok folk som etterhvert har spilt noen år).

Lenke til kommentar
Til 10K får du vel en sinnsykt bra akkustisk gitar, kanskje litt overdrevet mye penger :tease:

7544829[/snapback]

10 000 for akustisk er da slett ikke overdrevet :) Skal du ha skikkelig kvalitet og god lyd bør du opp i den prisklassen.

 

the_odd: Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd Furch. Husker ikke hva modellen het, men det var en superjumbo til rundt 11-12 000, med DEILIG lyd!

Ellers ville jeg muligens gått for en Martin.

Og det er lurt å sjekke bruktmarkedet, gjør jo ingenting om de er ferdig innspilt :)

 

Btw, det du sier om stålstrenger/nylon: Har du spilt mye på begge deler? Er jo veldig stor forskjell å spille på klassisk (nylon) og vanlig akustisk med stålstrenger... Forskjellig måte å spille på(du bruker f. eks. ikke plekter på klassisk), forskjellig lyd osv.

7545011[/snapback]

 

Spørsmålet er vel om han har bruk for en gitar til 10K...

 

Men ikkje hør på meg, eg vet ikkje all verden :tease:

7545388[/snapback]

Akustiske gitarer blir fort mye dyrere enn elektriske hvis du skal ha noe proft. Jeg kjenner flere som har akustiske stålstrengsgitarer til flere titalls tusen kroner (riktignok folk som etterhvert har spilt noen år).

7546361[/snapback]

 

De nye Gibson akustiske koster jo rundt 30000

Lenke til kommentar

Faren min tilbyr seg å betale for forsterkeren viss eg betaler gitaren, må forhandle mer, vil helst ha 50-50.

 

Samtale mellom meg og en kamerat som skal kjøpe seg gitar:

kamerat: -eg tror eg skal spare en god del penger slik at eg får råd til en skikkelig gitar.

meg: -hvor mye tror du at du skal bruke da?

kamerat: -nja... rundt 2000 kanskje.

 

XD

Lenke til kommentar
Yeah, da er gitaren polisha. fretboardet er rent og det er virkelig a sight to behold :p Kjøpt 2 slags fretboard ting, en som rensa fret og strengene, og 1 stk Dulop Sitronolije til neste gang jeg skifter strenger, noen som vet hvor jeg kan få tak i Zakk Wylde Boomers i size 011 til en billig penge?

7550559[/snapback]

http://www.rebelimport.org

 

 

Stikker.no kan også bestille, sa de sist jeg snakket med dem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...