Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Har fått et litt rart problem her.

Jeg dreiv å satte på ny streng (lyse E-strengen), men når jeg skrudde så "hoppa" strengen ut av sporet sitt oppe ved gitarhodet, og landet oppå D-strengen. Det vil si den lå på en måte nede i samme sporet. Men når jeg spiller åpen på D-strengen nå kommer det en rar skurrelyd. Det høres ikke ut som når det klirrer på strengene.

Hva er dette?

7535833[/snapback]

Rare spor i nut'en kanskje..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan kan man spille på den warpede gitaren?

Vil ikke strengene komme i kontakt med med halsen(eller hva det nå heter)?

7533955[/snapback]

De illustrasjonsbildene er selvsagt bare ekstremt overdrevet. Ingen hals ser ut om dem på bildet (isåfall bør du sende gitaren på verksted), det er bare for å vise prinsippet :)

Lenke til kommentar
Hvordan kan man spille på den warpede gitaren?

Vil ikke strengene komme i kontakt med med halsen(eller hva det nå heter)?

7533955[/snapback]

De illustrasjonsbildene er selvsagt bare ekstremt overdrevet. Ingen hals ser ut om dem på bildet (isåfall bør du sende gitaren på verksted), det er bare for å vise prinsippet :)

7536150[/snapback]

Jaok! :p

Men hvis man måler stigningen i mm i en kurve, hvor stor er den da?

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en ny akustisk gitar nå; Richwood Artist Series. Veldig fin lyd i den, og den er stort sett god å spille på, bortsett fra at jeg føler jeg må bruke ganske mye mer krefter på barrè-grepene (som B, Bb, F, osv) enn andre gitarer jeg har spilt på.

Jeg har spilt en del gitar, men er ikke dreven i hvordan man justerer gitarer for å oppnå forskjellige ting.

Det jeg lurer på: I og med at det først og fremst er barrè-grepene som tas langt ute på halsen (F/Bb og oppover) som er problemet, bør jeg da prøve å senke stolen (nut), istedenfor den på bridgen (saddle) ? Sorry hvis jeg surrer med uttrykkene.

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar
Hva synes folket om denne?

Jackson Rhoads RR5 eller noe sånt...

7538407[/snapback]

Planlegger du kjøp?

Du er nødt å teste en (tilsvarende) før du finner på å kjøpe noe slikt. Greit nok at de er fete å se på og kanskje har god lyd, men min erfaring tilsier at v-gitarer er jævlige å spille på (når du ikke er vant til det riktignok, men vurder det godt før du bestemmer deg).

Lenke til kommentar

RR5 (og forsåvidt også resten av RR serien) gir veldig lite for pengene. Du betaler en hel del penger bare for at det er en v-gitar og at den har navnet Rhoads. Den sies å være lettspilt, men har bare prøvd den 5 minutter en eller annen gang for lenge siden eller noe sånn. Stygg og harry er den også, men det er min mening :)

Lenke til kommentar

Da har jeg så smått begynt å spille gitar, dere! Jeg spiller fra før både trommer og piano, men tenkte jeg skulle utvide horisonten min litt, som det så fint heter.

Jeg har i det siste hørt masse på den flinke artisten Sufjan Stevens, og fant masse fine "How to play - by Sufjan Stevens" på YouTube. Satt meg ned, og har nå begynt å bli litt god på "I think that dress looks nice on you", og "Casimir Pulaski Day" :)

Lenke til kommentar
Når jeg setter på Guitar polsihen, tar jeg av strengene først, eller tar jegf bare rundt mic'ene og strengene?

Hva anbefale folket til å vaske strenger/fretboard? ;?

7542094[/snapback]

Gjør som du vil...selv pleier jeg å ta på polish når jeg skifter strenger :)

Det finnes egen oljer og rensemiddel beregnet på fretboard og strenger...hør med en musikkbutikk.

Lenke til kommentar

Hei.

Har tenkt til å lære meg å spille gitar og skal derfor kjøpe en aukustisk, har aldri spilt før.

Jeg har tenkt til å bruke mellom 1000-1500 kr. Eller burde man gå litt mere opp i pris for en nybegynner?

hvilke gitarer anbefaller dere ?

takk

Lenke til kommentar

Har akkurat formatert C: nå, og lagt inn ting og tang på nytt (selvfølgelig), men nå har lyden blitt så jævlig gromsete/vrengt! Noen som vet grunnen til dette? :dontgetit: XP har en clean install, kjører lyden via mic-inngangen, som alltid.. Men, nå er lyden altså helt jævlig... til og med på clean er er masse groms.. :(

Noen som vet noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...