henbruas Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Takk for meget opplysende post Da blir det nok akkustisk kurs på meg ja, og el-gitar etterpå viss eg vil det da. Endret 14. desember 2006 av Pusur1993 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Her er gamlegitaren min. Den kan vel sies å være godt brukt. Lenke til kommentar
Pølsa123 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hei, Jeg vurderer å kjøpe gitar, men jeg vet ikke hvilken jeg skal kjøpe. Gitarferdighetene mine er så som så, kan ikke veldig mye. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Fortell oss hva slags musikk du har tenkt å spille, og hva slags budsjett du har. Så blir det lettere å komme med relevante forslag. Geir Lenke til kommentar
Pølsa123 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Ska bruke gitaren til "hobbyspilling", ikke noe ordentlig seriøst. Har tenkt å bruke 2-3000 kr. på den... Håper det hjelper Lenke til kommentar
srbz Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 En Squier Stratocaster eller en billig Epiphone, pluss en Roland Micro Cube hadde muligens gjort susen i den prisklassen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg har sett en aldeles nydelig gitar på eBay. En 1955 Guild X500 eller X550 Stuart med soapbar pickuper. Flammelønn bunn og sider, og grantre lokk. Bedre gitarer er det knapt laget. Link Desverre kommer den sikkert til å gå for det dobbelte av hva den står i nå, altså over 20 000 kroner. Det har jeg ikke råd til. Geir Lenke til kommentar
oOF Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jau, da bestilte jeg en Micro Cube, da burde jeg begynne å ha det jeg kan få bruk for i uoverskuelig fremtid. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Har fått meg Ernie Ball Guitar Polish, men jeg lurer på hvordan jeg skal bruke det, er det bare å spraye på finishen og halsen, så tørke det med kluten? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Det er omtrent som å polere en bil. Har du sett Karate Kid så vet du hvordan. Hemmeligheten bak et godt resultat er å spre polish'en jevnt, og ikke for tykt. Og så bruker du en pussefille (IKKE en mikrofiber-klut) til å gni det ut i jevne sirkekebevegelser. (Jeg bruker ofte en gammel bomulls-T-skjorte.) Dersom du har det på for tykt, blir det liggende i skjolder, det samme kan skje hvis du venter for lenge med å gni det ut, så det tørker. Husk at dette er lakk-polish. Jeg ville ikke brukte det på et palisander gripebrett, det blir bare klissete. Hvis du har et gripebrett i lakket lønn, går det greit, så lenge du får tørket det skikkelig av igjen. Geir Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Jeg har sett en aldeles nydelig gitar på eBay. En 1955 Guild X500 eller X550 Stuart med soapbar pickuper. Flammelønn bunn og sider, og grantre lokk. Bedre gitarer er det knapt laget. Link Desverre kommer den sikkert til å gå for det dobbelte av hva den står i nå, altså over 20 000 kroner. Det har jeg ikke råd til. Geir 7511380[/snapback] Vi har generelt forskjellig smak når det gjelder gitarer, for jeg har ikke den store sansen for Telecastere, -som jo du har en stor samling av.. Men, den der som du linket til nå, den så virkelig snasen ut! Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Står at det er Olje fritt, og at jeg kan gni det med en gang eller noe slikt. Pluss skal kjøpe meg EMG microfoner(kanskje 2 stk.), jeg vil ha litt heavy sound til soloer ala. Zakk Wylde osv. Som også passer til tunge riff osv. skal bestille fra Sound 1, har noen noe forslag på hva som kan passe meg? er så mange tall bak mikkene Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Det du er ute etter er sansynlegvis EMG81 og 85. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Vil gjerne høre din mening også, Geir, det virker som du har peiling på Sound1 siden også Passer denne passe? http://www.sound1.no/index.html?http&&&www...Produkt_ID=1537 og forresten, er det vansklig å sette inn og ut miccer? Skal sette dem inni en Ibanez GRG-170dx. Endret 16. desember 2006 av Fanta Boy Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Nei, jeg har egentlig ikke peiling på Sound1. Har aldri handlet der selv Og jeg har ikke peiling på dagens heavymusikk. EMG er vel kanskje de letteste pickupene å sette i en gitar, fordi de har snapkoblinger på kablene så du slipper å lodde. Men du må finne et sted å gjøre av batteriet. Vet ikke om det er plass til det i en Ibanez. Jeg er ellers enig med Satrucci_: Skal du ha tunge riff og soloer setter du en EMG 81 ved stolen og 85 ved halsen. Skal du ha skikkelig trøkk, kan du ta et Kerry King oppsett, da får du en 20db booster i tillegg. Men den må monteres et sted. (Så du må borre et lite hull i treet, for eksempel mellom pot'ene. Spørs om du vil det.) Geir Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Hvis du skal spele Zakk og generelt all anna musikk av alle andre som bruker EMG-buckers så er det 81 og 85 som vert brukt saman. I mi meining er det litt vel overkill å sette nye pickups i ein slik gitar. Og, ja - Ibanez har smått dårlig plass, så du må antagelegvis frese plass til batteriet. Endret 16. desember 2006 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Frese plass? Hmm... for noe dritt da, går det ikke ann å lage plass da? dytte noe shit rundt? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Frese plass? Hmm... for noe dritt da, går det ikke ann å lage plass da? dytte noe shit rundt? 7514162[/snapback] Det er et vanlig 9 volts batteri. Så du kan skru av dekslet bakpå gitaren og prøve om du får lirket det på plass noe sted. Husk at ledningsklemmen øker lengden med et par millimeter og at det må være plass til ledningene som kommer ut på den smale siden av klemmen/batteriet. Geir Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Hvordan får man best mulig effekt da man miccer en amp? Skal man spille så høyt som man vanlighvis spiller sammen med trommene osv? Tenker på innspilling Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Lavt, lavt og lavt som faen. Når eg har brukt min 50w Mesa/Boogie i sutdio har vi som regel brukt å ha master på 0.5/10 og prevolume på 1/10. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå