Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Betalte mye mindre for min forrige jackson som er verdt en del mer, men det var neimen ikke lett å få tak i USA-lagde Jackson-gitarer i Seattle eller i Vancouver, Canada.

Ringte absolutt alle butikker som sto oppført i telefonkatalogen at de hadde gitarer, og fant en til slutt i en liten sjappe i utkanten av byen (brukt, men strøken Jackson SL1 pre-fender)

Så endte opp på ca 7-8000kr for den med kasse verdt 3200 (overpriset) på sound1 og betalte ikke toll.

Kjøper ikke brukt denne gang siden jeg ikke skal være der lenge nok til å skumme igjennom hver eneste sjappe igjen, og viss jeg ringer herifra så kommer telefonkostnadene til å opphøye hva jeg sparer :p

Og er fint med en helt ny gitar hvor jeg får sjansen til å lage første ripe selv :p (noe som kan føre til psykologbesøk og selvmordstanker)

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, jeg polerer gitarene mine, men sjelden de billige :p

Halsen på gitarer med gjennomgående hals polerer jeg til stadig.

Bruker Dunlop 65 spray, IKKE kjøp Planet waves polish/conditioner (kremaktig) var veldig vanskelig å få av gitaren igjen, og fungerte dårlig!

Har prøvd en god del varianter og Dunlop 65 med planet waves XL pusseklut fungerer best.

Lenke til kommentar
Jepp, jeg polerer gitarene mine, men sjelden de billige :p

Halsen på gitarer med gjennomgående hals polerer jeg til stadig.

Bruker Dunlop 65 spray, IKKE kjøp Planet waves polish/conditioner (kremaktig) var veldig vanskelig å få av gitaren igjen, og fungerte dårlig!

Har prøvd en god del varianter og Dunlop 65 med planet waves XL pusseklut fungerer best.

Funker altid med polish! Bruker altid polish på bassen min, og den er skinnende ren når jeg polerer den. ;P

Lenke til kommentar
Kjøp brukt.

liker ikke tanken på å kjøpe brukte ting :p. da jeg sa hva slags gitar jeg ville ha (med cutout) så mente han i butikken at jeg burde opp i 4-5 tusen minst. Men den ibanez gitaren annbefalte han meg å kjøpe. Noen som har prøvd den? (de får den ikke inn før i slutten av mai)

Lenke til kommentar

Wow, det er tøft ikkje å ta vare på tinga sine.

Det er ein veldig god ide å gå over gitaren i ny og ne og ikkje utsette den for ting den ikkje har godt av med vilje. Ikkje ta deg ein håndjager og sett deg til og spel rett etterpå f.eks.

Lenke til kommentar

Viss du ikke tar en overhalning på gitaren et par ganger i året, så vil den ikke vare særlig lenge!

Sitronolje på gripebrett er et must! (men ikke for ofte)

Særlig kassegitarer trenger pleie og rett mengde fuktighet og temperatur.

Ta vare på gitaren din før halsen blir skeiv og gripebrett fyringsved!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...