tørrfisk Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Betalte mye mindre for min forrige jackson som er verdt en del mer, men det var neimen ikke lett å få tak i USA-lagde Jackson-gitarer i Seattle eller i Vancouver, Canada. Ringte absolutt alle butikker som sto oppført i telefonkatalogen at de hadde gitarer, og fant en til slutt i en liten sjappe i utkanten av byen (brukt, men strøken Jackson SL1 pre-fender) Så endte opp på ca 7-8000kr for den med kasse verdt 3200 (overpriset) på sound1 og betalte ikke toll. Kjøper ikke brukt denne gang siden jeg ikke skal være der lenge nok til å skumme igjennom hver eneste sjappe igjen, og viss jeg ringer herifra så kommer telefonkostnadene til å opphøye hva jeg sparer Og er fint med en helt ny gitar hvor jeg får sjansen til å lage første ripe selv (noe som kan føre til psykologbesøk og selvmordstanker) Endret 4. mai 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Første ripe er alltid spennande. =P Huskar eg var passe fra meg då eg var 10 år og fikk et godt hakk i lakken på min første gitar. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Jeg har en Aria Pro II FS gitar i skikkelig Dænsebænd Blå! Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 5. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2005 Første ripe er alltid spennande. =P Huskar eg var passe fra meg då eg var 10 år og fikk et godt hakk i lakken på min første gitar. har tusenvis avv riper og hakk i lakken på gitaren min jeg Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Prøver å holde mine så godt eg kan. Har ingen hakk som du ser uten å granske nøye på nokon av gitarane mine. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 noen som driver å polerer gitaren sin? Skal handle ny aukustisk gitar om et par måneder. maks pris ligger på ca 3000kr. ble annbefalt denne hos riff, den skal visst være av bra kvalitet. Noen som har noen innvendinger? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Jepp, jeg polerer gitarene mine, men sjelden de billige Halsen på gitarer med gjennomgående hals polerer jeg til stadig. Bruker Dunlop 65 spray, IKKE kjøp Planet waves polish/conditioner (kremaktig) var veldig vanskelig å få av gitaren igjen, og fungerte dårlig! Har prøvd en god del varianter og Dunlop 65 med planet waves XL pusseklut fungerer best. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Jepp, jeg polerer gitarene mine, men sjelden de billige Halsen på gitarer med gjennomgående hals polerer jeg til stadig. Bruker Dunlop 65 spray, IKKE kjøp Planet waves polish/conditioner (kremaktig) var veldig vanskelig å få av gitaren igjen, og fungerte dårlig! Har prøvd en god del varianter og Dunlop 65 med planet waves XL pusseklut fungerer best. Funker altid med polish! Bruker altid polish på bassen min, og den er skinnende ren når jeg polerer den. ;P Lenke til kommentar
andesam Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Kjøp brukt. liker ikke tanken på å kjøpe brukte ting . da jeg sa hva slags gitar jeg ville ha (med cutout) så mente han i butikken at jeg burde opp i 4-5 tusen minst. Men den ibanez gitaren annbefalte han meg å kjøpe. Noen som har prøvd den? (de får den ikke inn før i slutten av mai) Lenke til kommentar
GTS Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Jeg bruker en billig polish fra Kyser som fungerer helt OK. Lemon-oilen fra Kyser er meget bra; lukter godt Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Polerer gitaren min regelmessig. Bruker også Dunlop 65 sprayen. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 det eneste jeg har hatt på gitaren min er øl, svette og kvinnfolk...haha....ikke noe polering her i huset nei... Lenke til kommentar
andesam Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 er hvertfall en ide å tørke av den en gang i blandt Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 7. mai 2005 Del Skrevet 7. mai 2005 Viss du har neckthru har du jo ikke noe valg! Ivertfall viss du spiller noe annet enn bob dylan! Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 8. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2005 steller aldri gitaren min, så er masse støv og møkk og drit på strenga og under strenga rundt mic'ene Lenke til kommentar
andesam Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 kanskje en ide å skifte strenger? blir bedre lyd også da.. (ikke det at mine strenger er så fine at det gjør noe ) Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Wow, det er tøft ikkje å ta vare på tinga sine. Det er ein veldig god ide å gå over gitaren i ny og ne og ikkje utsette den for ting den ikkje har godt av med vilje. Ikkje ta deg ein håndjager og sett deg til og spel rett etterpå f.eks. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Viss du ikke tar en overhalning på gitaren et par ganger i året, så vil den ikke vare særlig lenge! Sitronolje på gripebrett er et must! (men ikke for ofte) Særlig kassegitarer trenger pleie og rett mengde fuktighet og temperatur. Ta vare på gitaren din før halsen blir skeiv og gripebrett fyringsved! Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Jeg lurer på hva en som ikke har polert gitar før bør kjøpe, og hvordan det bør gjøres. Hvilke ting trenger jeg osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå