Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Burde jeg heller gå foe en Fender Lite Ash Strat en en Jackson Dinky i samme prisklasse?

7456734[/snapback]

Det er ca så forskjellige gitarer du kan få.

Der er det dine preferanser som bestemmer. For ditt bruk som eg reknar med er metal vil Jacsonen gjere jobben best, men det er fortsatt ikkje imho den beste du kan få til bruket i prisklassen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Burde jeg heller gå foe en Fender Lite Ash Strat en en Jackson Dinky i samme prisklasse?

7456734[/snapback]

Det er ca så forskjellige gitarer du kan få.

Der er det dine preferanser som bestemmer. For ditt bruk som eg reknar med er metal vil Jacsonen gjere jobben best, men det er fortsatt ikkje imho den beste du kan få til bruket i prisklassen.

7457023[/snapback]

Hvilken gitar syns du er best i prisklassen +/- 5000 da?

Lenke til kommentar
Har vært fett å fått pimpa ut Ibanezen min med EMG, men det er vel litt bortkasta å sette emg inn i en billig ibanez? :(

PS; Forresten, vet noen hvor jeg kan få tak i Guitar Pro 4 tabs?

7456972[/snapback]

Hva skal du med GP4 tabs? GP5 er jo ute, spiller også av alle gamle GP formater.

EDIT: Når det gjelder å putte EMG'er i en billig gittar, så vil jeg påstå at det er lurere enn å putte de i en dyr en. For meg virker det som om du får nogelunde lik lyd i EMG'r, samme hva slags gittar det er.

Endret av KompleX
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Kommer litt an på stemmeboksen antar jeg. Min gode gamle analoge stemmeboks bryr seg ikke om oktaver, så der kan jeg stemme alle 3 D'ene og begge G'ene med den. Det er mulig at digitale stemmebokser fungerer anderledes. Det er bare å prøve...

Geir :)

7451480[/snapback]

En gitardude i klassen min mente at om jeg satt capoen på 3. bånd ville den være stemt i open G. Ble litt satt ut, men turte ikke å si noe siden mine kunnskaper ikke er de største.

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/user/mattrach

Dere bare MÅ sjekke ut denne karen her!

Han er helt.. rett og slett HELT fantastisk!!

Alle videoene han har lagt ut er helt konge!!

Steve Vai, John Petrucci, Stevie Ray Vaughan, Edith Piaf, Country.. Han er rett og slett en jævel på gitar! En lite musikalsk geni, spør du meg..

Sjekk spesielt ut La Foule (Edith Piaf -cover)

Hvis jeg har fortsått dette riktig, så er dette en 15-åring ifra Frankrike!

..a MUST see!!

Lenke til kommentar
Hvordan er denne forsterkeren?

http://www.riff.no/butikk/product_info.php...products_id=497

Eller er det lurere å kjøpe top og et separat 12" kabinet ?

7464415[/snapback]

den er veldig bra... jeg har en slik selv... Man får ikke death metal vreng (da bruker man vel uansett en pedal vel? :ermm: ), men en fin blues/rock overdrive. Men det er en veldig god forsterker :thumbup:

tror ikke det er noen hensikt å kjøpe separat top og kabinett...

Endret av Erelend
Lenke til kommentar
En gitardude i klassen min mente at om jeg satt capoen på 3. bånd ville den være stemt i open G. Ble litt satt ut, men turte ikke å si noe siden mine kunnskaper ikke er de største.

7460038[/snapback]

Capoen forandrer ikke stemmingen. Den gir deg bare en annen base for de åpne strengene. Så setter du capoen på tredje bånd med vanlig stemming har du fortsatt vanlig stemming. Men om du da spiller med samme grepet som si en E-dur akkord, har du den tre halvtoner høyere, og dermed en G-dur.

Så nei, capoen forandrer ikke stemmingen, bare tonehøyden.

Lenke til kommentar
Hvordan er denne forsterkeren?

http://www.riff.no/butikk/product_info.php...products_id=497

Eller er det lurere å kjøpe top og et separat 12" kabinet ?

7464415[/snapback]

den er veldig bra... jeg har en slik selv... Man får ikke death metal vreng (da bruker man vel uansett en pedal vel? :ermm: ), men en fin blues/rock overdrive. Men det er en veldig god forsterker :thumbup:

tror ikke det er noen hensikt å kjøpe separat top og kabinett...

7464754[/snapback]

Har ingen planer om å spille beksvart metal, men mer litt blues-aktig rock. Litt sånn Black sabbath, Deep Purple osv. :)

Vurderer den meget sterkt, men tror jeg går for en brukt.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

Har fått Guitar Pro til å funke nå, er jo drit bra jo! Holder på å lære meg No More tears solo og skala + nothing else matters soloen, gjør alt MYE MYE lettere! :D

Offtopic; tom waits for alice, er hekta på Tom Waits nå, hehe, "oppdaga" han idag. Fantastisk!

Endret av Fanta Boy
Lenke til kommentar
Tror eg stikker på Hagstrøm eller Magazinet i dag, noen som vet hvilken av de eg skal gå på? Kanskje får eg tid til begge.

7467353[/snapback]

Min personlige mening: Hagstrøm, der handler jeg alt mitt. Bra butikker begge to, egentlig. Men jeg likte Magazinet bedre når de bodde i kjelleren på Neptun, mye bedre service den gangen. Etter at de flyttet til Logen renner det inn folk der hele tiden, og det virker som de ikke lenger føler de behøver å yte samme servicen.

Hagstrøm har også bedre utvalg i instrumenter, det er kjekt hvis man skal prøvespille, og de er dedikert til musikere, mens Magazinet driver med stereo etc i tillegg. Vet ikke hvilken ekspertise gutta på Magazinet har, men Hagstrøms er utøvende musikere, i hvert fall flesteparten av dem.

Men i julestria er det nok fullpakka på Hagstrøm også, så mye tid til å prate har de sikkert ikke.

Edit: De har ikke åpent idag, så da så...

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Min personlige mening: Hagstrøm, der handler jeg alt mitt. Bra butikker begge to, egentlig. Men jeg likte Magazinet bedre når de bodde i kjelleren på Neptun, mye bedre service den gangen. Etter at de flyttet til Logen renner det inn folk der hele tiden, og det virker som de ikke lenger føler de behøver å yte samme servicen.

Så det var de som holdt til på Neptun for mange år siden. Husker jeg var der for å kjøpe stemmeboks til akustisken, men så når jeg mange år senere begynte på el så fant jeg aldri igjen butikken :)

Men uansett - har de åpent på søndager da?

Lenke til kommentar
Så det var de som holdt til på Neptun for mange år siden. Husker jeg var der for å kjøpe stemmeboks til akustisken, men så når jeg mange år senere begynte på el så fant jeg aldri igjen butikken  :)

7468036[/snapback]

Nei, så nettopp på websidene til Hagstrøm at de ikke har åpent søndager i julemåneden, bare lenger på de andre dagene fra og med den 14.

Edit: Står ikke noe om søndagsåpent på Musikk Magazinets sider heller.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Så det var de som holdt til på Neptun for mange år siden. Husker jeg var der for å kjøpe stemmeboks til akustisken, men så når jeg mange år senere begynte på el så fant jeg aldri igjen butikken  :)

7468036[/snapback]

Nei, så nettopp på websidene til Hagstrøm at de ikke har åpent søndager i julemåneden, bare lenger på de andre dagene fra og med den 14.

Edit: Står ikke noe om søndagsåpent på Musikk Magazinets sider heller.

7468081[/snapback]

Hm... Finner ingenting om åpningstider på Magazinet faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...