tom waits for alice Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Er det noen måte jeg kan få stemmeren til å hjelpe meg, eller må jeg bruke gehøret? 7450483[/snapback] Kommer litt an på stemmeboksen antar jeg. Min gode gamle analoge stemmeboks bryr seg ikke om oktaver, så der kan jeg stemme alle 3 D'ene og begge G'ene med den. Det er mulig at digitale stemmebokser fungerer anderledes. Det er bare å prøve... Geir Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Min tuner lar meg bare stemme strengene i "rett" oktav. Jeg kan ikke stemme ned lyseste e-strengen når den er stilt inn på den mørkeste f.eks. Skal kjøpe meg en skikkelig snart. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Er det noen måte jeg kan få stemmeren til å hjelpe meg, eller må jeg bruke gehøret? 7450483[/snapback] Kommer litt an på stemmeboksen antar jeg. Min gode gamle analoge stemmeboks bryr seg ikke om oktaver, så der kan jeg stemme alle 3 D'ene og begge G'ene med den. Det er mulig at digitale stemmebokser fungerer anderledes. Det er bare å prøve... Geir 7451480[/snapback] Hey, virker som du har ganske god peil på gitar, er dette noe å satse på til å spille hendrix til metal? Pluss er miccene dårligere enn en vanlig strat? Er gitaren verdt penga? alle kan også svar seff, men TWFA virker som han har peil Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Er det noen som vet om en butikk i Bergen der de selger Tele 51/54 butterscotch blond? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Prøv Hagstrøm. Skal du absolutt ha Butterscotch Blonde må du nok klare deg med American Deluxe Ash eller Vintage ‘52. Eventuelt må du opp på customshop nivå. Endret 8. desember 2006 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hva er det med at fenderbrukere elsker fender så høyt? er det: et klimpr og du er hekta? Hva er så spessiellt med fender? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Fordi Fender låter som ein Fender. <3 Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Fordi Fender låter som ein Fender. <3 7455960[/snapback] Ja, men spillbarheten? Har så vidt prøvd en.. Halsen var ikke så veldig tynn og sjapp.. Liker utseende på dem.. Står mellom en svart fender strat med svart plekterbrett og en Jackson Dinky på meg.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hey, virker som du har ganske god peil på gitar, er dette noe å satse på til å spille hendrix til metal? Pluss er miccene dårligere enn en vanlig strat? Er gitaren verdt penga? 7455290[/snapback] Mexico Standard-straten du linker til er en meget god gitar for pengene. Absolutt verd pengene IMHO. Den har keramiske magneter, de er slett ikke dårlige, men gir en spissere klang (mer diskant og midre fylde) enn du kanskje venter av en "Hendrix-strat". Mexico-stratene, selv de med alnico magneter, låter nok mer "surf-gitar". Hadde selv en Mexico 50s strat. Forskjellen mellom den og min '79 strat var så stor at det knapt var snakk om samme type gitar. Du ønsker nok litt tyngre pickuper (med alnico magneter) vil jeg tippe hvis du skal over mot metal-siden av lydspekteret. Kanskje til og med en Fat Strat med humbucker ved stolen. Jeg ville prøvd litt ulike modeller var jeg deg. Med forbehold om at det er lenge siden jeg prøvde en Standard, dette. Ellers har Hendrix-lyden etter min mening - som med alle store - gitarister bare litt med gitaren å gjøre. Hendrix spilte flere ulike strater, samt Flying V og andre, og jeg er ikke overbevist om at folk flest ville høre hvilken som var brukt på ulike innspillinger av samme sang. Teknikken er viktig, og i tilfellet Hendrix betyr også effekter og forsterker mye for lyden. Du trenger både en skikkelig fuzz-pedal og en wah-wah, og gjerne en oktavdobler og en univibe. De originale pedalene lages ikke lenger, men du får gode resultater med dagens versjoner. Og selv om du kan finne gode amp-simuleringer idag, helt 1960s Marshall blir det ikke før du kjøper deg nettopp en Marshall. Geir Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Fordi Fender låter som ein Fender. <3 7455960[/snapback] Ja, men spillbarheten? Har så vidt prøvd en.. Halsen var ikke så veldig tynn og sjapp.. Liker utseende på dem.. Står mellom en svart fender strat med svart plekterbrett og en Jackson Dinky på meg.. 7456040[/snapback] Ein fender hals skal heller ikkje vere tynn og kjapp. Den skal vere tjukk, tung og ligge godt i handa. Lenke til kommentar
neb Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Wee! Fikk min første el-gitar i dag. Eller fikk og fikk.. kjøpte. En Ibanez SA-120, svart. Kjøpte også en Roland Cube 30. Omsider.. Måtte bare skryte litt.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Ein fender hals skal heller ikkje vere tynn og kjapp.Den skal vere tjukk, tung og ligge godt i handa. 7456182[/snapback] Tynne halser gjør at du "rekker" lenger fortere, men på bekostning av at du blir mye fortere sliten i hånden. Håndflaten skal hvile mot halsens bakside mens du spiller, da har hånda det godt mens du spiller. Men så er ikke jeg så opptatt av å spille fort, da. Geir Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Burde jeg heller gå foe en Fender Lite Ash Strat en en Jackson Dinky i samme prisklasse? Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Takk geir! Tror jeg heller går for en brukt fender am.strat hvis jeg finner en Ellers kjøper jeg en Ibanez RG350EX, den har fet design, og jeg håper det er fin lyd, er jeg ekstra stilig kjøper jeg noen emg microfoner også Da har jeg vel en gitar som er litt pro? Endret 8. desember 2006 av Fanta Boy Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Du kan jo godt sette EMG'er i Mexico-straten hvis du har budsjett til det. Geir Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Koster ikke EMG miccer ca. 5000-6000,- kr da? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Du får EMG SA (single coils) for ca 850 kroner her i landet: Link. Altså snaut 2500 for settet. Edit: Koster ca 1500 fra USA tror jeg. Geir Endret 8. desember 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Vet du hvor jeg får kjøpt en dobbel(Humbucker?) i EMG form? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 800 ca for 1. ett sett ligger på 2000-2500 kroner. Marduk er et bevis på at man fint kan spille metal med stratocaster Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Har vært fett å fått pimpa ut Ibanezen min med EMG, men det er vel litt bortkasta å sette emg inn i en billig ibanez? PS; Forresten, vet noen hvor jeg kan få tak i Guitar Pro 4 tabs? Endret 8. desember 2006 av Fanta Boy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå