Gjest medlem-105476 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hva betyr "open G tuning"? Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 at gitaren er stemt slik at hvis man spiller alle strengene løs så vil det værer en g-dur akkord Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Med andre ord DGDGBD. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Skal ha meg ny forsterker (har ikke forsterker for øyeblikket), og tenkte jeg skulle rådføre meg med ekspertene her inne før jeg kjøper *15-30w *-5000 *Gjerne rør (får man det til den prisen btw) *Trenger ikke masse innebyggede modeleringer *Spiller Black Sabbath, RHCP og soloer for det meste Har også vurdert å koble en PodXT til anlegget, men jeg vet ikke helt Takker Lenke til kommentar
Gersen Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Om: *-5000 betyr maks 5000 kr, så kan jeg i alle fall anbefale noe til rundt den prisen. Fender Blues Junior. Rørforsterker fra Fender. Har ikke innebygd vreng, men låter Himmelsk på cleankanalen. Skulle vel gå å bruke en vrengpedal, selv om jeg ikke har prøvd. Det er for så vidt den eneste virkelig gode rørforsterkeren jeg vet til rundt 5000 kr. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Om:*-5000 betyr maks 5000 kr, så kan jeg i alle fall anbefale noe til rundt den prisen. Fender Blues Junior. Rørforsterker fra Fender. Har ikke innebygd vreng, men låter Himmelsk på cleankanalen. Skulle vel gå å bruke en vrengpedal, selv om jeg ikke har prøvd. Det er for så vidt den eneste virkelig gode rørforsterkeren jeg vet til rundt 5000 kr. 7439028[/snapback] Skal sjekke den ut Mente maks 5000 ja, men hvis jeg får en voldsomt mye bedre for en tusenlapp eller to mer går det fint. Brukt er heller ingen hindring - det hender man finner noen kupp på finn.no o.l. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Mente maks 5000 ja, men hvis jeg får en voldsomt mye bedre for en tusenlapp eller to mer går det fint. Brukt er heller ingen hindring - det hender man finner noen kupp på finn.no o.l. 7439086[/snapback] Som f.eks. denne? edit: en AVT 275 er kanskje heller ikke så dum. Noe dyrere men likevel ikke over budsjettet, og langt mer effekt en du bad om (så holder den i laaange baner til bandøving også). Endret 6. desember 2006 av surbz00r Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Som f.eks. denne? 7440210[/snapback] Neh. Ikkje akkurat eit kupp spør du meg. Edit: subz....: AVT serien er ikkje noko å satse på tykkjer eg. Sjølv om dei har eit mongolite rør i preampen så låter det null rør what so ever. Endret 6. desember 2006 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Noen som har erfaring med Peavey Valveking 112? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hva betyr "open G tuning"? 7438441[/snapback] Med andre ord DGDGBD. 7438838[/snapback] Tenk Keith Richards riffs. (Honky Tonk Women, Start Me Up med flere.) Skjønt han spiller uten den dype E-strengen, altså GDGBD. Prøv det, så faller plutselig Stones-låtene på plass. Geir Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Tenk Keith Richards riffs. (Honky Tonk Women, Start Me Up med flere.) Skjønt han spiller uten den dype E-strengen, altså GDGBD. Prøv det, så faller plutselig Stones-låtene på plass. Geir 7440695[/snapback] Men hvordan skal jeg klare å stemme den i G med capo på 3. bånd? Føler meg helt hjelpesløs ... Skal spille Romeo and Juliet med Mark Knopfler Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Du stemmer den i open-G uten capoen, og så setter du capoen på. Geir Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Dævn, eg blir fattig. Har nettopp betalt Telen, har ein Custom Player Strat på bestilling, så skal eg selge RG'en for å sjå om eg klarer å finansiere ein Ovation, i tillegg må eg betale rep. på PRS'en som eg ikkje veit kva kjem til å koste enda. =| Føler eg kanskje må gi meg snart. Æsjæsj. Konstant GAS er farlig. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Noen som kan anbefale noen av pedalene på denne siden. Spiller veldig mye Metallica (Fade to black, Master of puppets, battery++) Takk på forhånd EDIT! Tror ikke linken fungerer, men det er ihvertfall disse pedalene jeg var nysgjerrig på: PROCO Solo RAT PROCO Rat 2 Distortion PROCO Turbo Rat Trenger raske svar! Endret 6. desember 2006 av Martin-sama Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Føler eg kanskje må gi meg snart. Æsjæsj. Konstant GAS er farlig. 7442062[/snapback] Men gøy! Hva slags Tele?? Geir Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Endte opp med ein kvit Lite Ash. Ikkje verdens beste, men eg tykte den låt bra og var ganske komfortabel. Så er den ikkje så aller verst å sjå til heller. Måtte egentelig berre ha eit eller anna å leike med fram til eg får Straten i Mars/April. Real arbeidshest er det i alle fall, så har eg ein gitar eg ikkje trenger å vere redd for å slite litt ut. Edit: Bilde: http://fender.com/products/prod_images/gui...65102541_xl.jpg Hadde egentelig lyst på ein Baja, men den var like lang ventetid på som Straten. =( Endret 6. desember 2006 av Satrucci_ Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Endte opp med ein kvit Lite Ash. Ikkje verdens beste, men eg tykte den låt bra og var ganske komfortabel. Så er den ikkje så aller verst å sjå til heller. En grei gitar det. Har bare såvidt prøvet den. Måtte egentelig berre ha eit eller anna å leike med fram til eg får Straten i Mars/April. Real arbeidshest er det i alle fall, så har eg ein gitar eg ikkje trenger å vere redd for å slite litt ut. 7442301[/snapback] Da blir det kanskje strat på oss samtidig. Min er en Eugen da, ikke en Fender. Geir Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Er ei stund til, men absolutt verdt å vente på. Fikk du forrige PM'en min forresten? Hvis du kunne be han sjekke mailen sin neste gang du snakkar med han, telefonen min har fåt breakdown. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) BTW; Satrucci_, tror jeg venter med ny gitar nå(Fikk PM'en din, og neste gang jeg skal kjøpe meg gitar, går jeg for en epiphone eller fender Anbefaler www.ultimate-guitar.com til alle nybegynner som vil lære noen tunes Tabsa er så bra forklart og så vakre at bare idag lræte jeg 3 nye sanger. Har prøvd å fått lært meg smells like teen spirit så lenge nå, men har ikke funnet en god tab, nå fikk jeg alt inne + soloen på 5 min BTW; God Voodoo Child tab >Klikkings< Endret 7. desember 2006 av Fanta Boy Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Du stemmer den i open-G uten capoen, og så setter du capoen på. Geir 7442012[/snapback] Er det noen måte jeg kan få stemmeren til å hjelpe meg, eller må jeg bruke gehøret? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå