Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ha meg ny forsterker (har ikke forsterker for øyeblikket), og tenkte jeg skulle rådføre meg med ekspertene her inne før jeg kjøper :)

*15-30w

*-5000

*Gjerne rør (får man det til den prisen btw)

*Trenger ikke masse innebyggede modeleringer

*Spiller Black Sabbath, RHCP og soloer for det meste

Har også vurdert å koble en PodXT til anlegget, men jeg vet ikke helt

Takker

Lenke til kommentar

Om:

*-5000

betyr maks 5000 kr, så kan jeg i alle fall anbefale noe til rundt den prisen. Fender Blues Junior. Rørforsterker fra Fender. Har ikke innebygd vreng, men låter Himmelsk på cleankanalen. Skulle vel gå å bruke en vrengpedal, selv om jeg ikke har prøvd. Det er for så vidt den eneste virkelig gode rørforsterkeren jeg vet til rundt 5000 kr.

Lenke til kommentar
Om:

*-5000

betyr maks 5000 kr, så kan jeg i alle fall anbefale noe til rundt den prisen. Fender Blues Junior. Rørforsterker fra Fender. Har ikke innebygd vreng, men låter Himmelsk på cleankanalen. Skulle vel gå å bruke en vrengpedal, selv om jeg ikke har prøvd. Det er for så vidt den eneste virkelig gode rørforsterkeren jeg vet til rundt 5000 kr.

7439028[/snapback]

Skal sjekke den ut :)

Mente maks 5000 ja, men hvis jeg får en voldsomt mye bedre for en tusenlapp eller to mer går det fint. Brukt er heller ingen hindring - det hender man finner noen kupp på finn.no o.l. :)

Lenke til kommentar
Mente maks 5000 ja, men hvis jeg får en voldsomt mye bedre for en tusenlapp eller to mer går det fint. Brukt er heller ingen hindring - det hender man finner noen kupp på finn.no o.l.  :)

7439086[/snapback]

Som f.eks. denne?

edit: en AVT 275 er kanskje heller ikke så dum. Noe dyrere men likevel ikke over budsjettet, og langt mer effekt en du bad om (så holder den i laaange baner til bandøving også).

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Som f.eks. denne?

7440210[/snapback]

Neh.

Ikkje akkurat eit kupp spør du meg.

Edit: subz....: AVT serien er ikkje noko å satse på tykkjer eg. Sjølv om dei har eit mongolite rør i preampen så låter det null rør what so ever.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Tenk Keith Richards riffs. (Honky Tonk Women, Start Me Up med flere.) Skjønt han spiller uten den dype E-strengen, altså GDGBD. Prøv det, så faller plutselig Stones-låtene på plass. :cool:

Geir :)

7440695[/snapback]

Men hvordan skal jeg klare å stemme den i G med capo på 3. bånd? Føler meg helt hjelpesløs ... Skal spille Romeo and Juliet med Mark Knopfler :p

Lenke til kommentar

Dævn, eg blir fattig.

Har nettopp betalt Telen, har ein Custom Player Strat på bestilling, så skal eg selge RG'en for å sjå om eg klarer å finansiere ein Ovation, i tillegg må eg betale rep. på PRS'en som eg ikkje veit kva kjem til å koste enda. =|

Føler eg kanskje må gi meg snart. Æsjæsj. Konstant GAS er farlig.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale noen av pedalene på denne siden. Spiller veldig mye Metallica (Fade to black, Master of puppets, battery++) Takk på forhånd ;)

EDIT! Tror ikke linken fungerer, men det er ihvertfall disse pedalene jeg var nysgjerrig på:

PROCO Solo RAT

PROCO Rat 2 Distortion

PROCO Turbo Rat

Trenger raske svar! :thumbup:

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Endte opp med ein kvit Lite Ash. Ikkje verdens beste, men eg tykte den låt bra og var ganske komfortabel. Så er den ikkje så aller verst å sjå til heller. :)

Måtte egentelig berre ha eit eller anna å leike med fram til eg får Straten i Mars/April. Real arbeidshest er det i alle fall, så har eg ein gitar eg ikkje trenger å vere redd for å slite litt ut. :p

Edit:

Bilde: http://fender.com/products/prod_images/gui...65102541_xl.jpg

Hadde egentelig lyst på ein Baja, men den var like lang ventetid på som Straten. =(

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Endte opp med ein kvit Lite Ash. Ikkje verdens beste, men eg tykte den låt bra og var ganske komfortabel. Så er den ikkje så aller verst å sjå til heller. :)

En grei gitar det. Har bare såvidt prøvet den.

Måtte egentelig berre ha eit eller anna å leike med fram til eg får Straten i Mars/April. Real arbeidshest er det i alle fall, så har eg ein gitar eg ikkje trenger å vere redd for å slite litt ut. :p

7442301[/snapback]

Da blir det kanskje strat på oss samtidig. Min er en Eugen da, ikke en Fender.

Lenke til kommentar

BTW; Satrucci_, tror jeg venter med ny gitar nå(Fikk PM'en din, og neste gang jeg skal kjøpe meg gitar, går jeg for en epiphone eller fender ;) Anbefaler www.ultimate-guitar.com til alle nybegynner som vil lære noen tunes :p Tabsa er så bra forklart og så vakre at bare idag lræte jeg 3 nye sanger. Har prøvd å fått lært meg smells like teen spirit så lenge nå, men har ikke funnet en god tab, nå fikk jeg alt inne + soloen på 5 min ;)

BTW; God Voodoo Child tab

>Klikkings<

Endret av Fanta Boy
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Du stemmer den i open-G uten capoen, og så setter du capoen på. :cool:

7442012[/snapback]

Er det noen måte jeg kan få stemmeren til å hjelpe meg, eller må jeg bruke gehøret?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...