andesam Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 pentaton skalen. man flytter bare venstrehånda opp og ned på halsen for å bytte toneart. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Han flytter pentatonskalaen oppover halsen. Eldste trikset i boka. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 OT: Trommesettet var bedre: "Høykvalitets trommesett for nybegynnere". Var på elkjøpen og prøvde det for to dager siden. Høykvalitets er det siste jeg ville kalt det. On-T: Prøver å finne nye sanger å lære meg. Noen med forslag? Ikke for vanskelig, gjerne i gata metallica/chili peppers. 7412706[/snapback] Har du prøvd deg på One? Det er en fin og rolig sang, ikke så veldig vanskelig. Hvis du vil ha en som er ganske rocka, så er Seek and destroy veldig kul syntes jeg. Begge to er Metallica. Californication med RHCP er også kul og ikke så vanskelig 7424083[/snapback] I musikk foretning i nærheten der jeg bor står det en lapp Det er ikke lov å spille dette: 1. Back in black 2. Seek and destroy 2. alt av Turboneger Brudd på dette fører til dobbel pris på alt. Digger den lappen azz... (de satt den opp for ungdomskole elever som kommer og prøver el. gitarer (riper dem til? ) og det er det eneste de spiller ) 7425950[/snapback] Han spurte om nybegynnersanger som er enkle å spille av Metallica, da er Seek and Destroy bra, syntes nå jeg. Prøv deg også på Wherever I may Roam eller Fade to Black Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) har lært meg litt av den skalaen fra tunes.no elns, lyd filer og sånn, sjekk den ut! Har fått en liten musikalsk åpenbaring nuh Alt går på plass her Gleder meg så jeeevlig til å få wah nå Endret 5. desember 2006 av Fanta Boy Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Litt flaut spørsmål, men må stille det. Capoen skal sitte "oppå" båndet, eller? Virker ikke som om den skal sitte mellom iallefall Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 I musikk foretning i nærheten der jeg bor står det en lapp Det er ikke lov å spille dette: 1. Back in black 2. Seek and destroy 2. alt av Turboneger Brudd på dette fører til dobbel pris på alt. Digger den lappen azz... (de satt den opp for ungdomskole elever som kommer og prøver el. gitarer (riper dem til? ) og det er det eneste de spiller ) 7425950[/snapback] Spill Smoke On The Water. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Spill Smoke On The Water. 7433848[/snapback] Eller det som spilles på løse strenger helt i begynnelsen av "Nothing else matters". Lenke til kommentar
LedZeppelin Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg skal spille . Ikke hva jeg vanligvis spiller men skal spille den på en konsert til helgen. Kan noen hjelpe meg med noen riff, har noen selv men det er så utrolig kjedelig med de samme riffene om og om igjen. Hvis noen kunne komt med noen forslag (tab) hadde det vært konge! Lenke til kommentar
LedZeppelin Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg skal spille . Ikke hva jeg vanligvis spiller men skal spille den på en konsert til helgen. Kan noen hjelpe meg med noen riff, har noen selv men det er så utrolig kjedelig med de samme riffene om og om igjen. Hvis noen kunne komt med noen forslag (tab) hadde det vært konge! 7434437[/snapback] Edit:Det er ikke originalt gitar med i sangen, det er derfor jeg må lage gitar stemmen selv. Men jeg er tom for ider. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Litt flaut spørsmål, men må stille det. Capoen skal sitte "oppå" båndet, eller? Virker ikke som om den skal sitte mellom iallefall 7433720[/snapback] Tror den skal sitte mellom...(hvis jeg forstår deg riktig...). Er ganske sikker også... Altså mellom de sølv\gull greiene. Oppå båndene(der hvor prikkene\inlays er)... Hadde hvert fint om noen kunne forklare hvem som har rett, eller om det kanskje er noe jeg har misforstått. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Tror den skal sitte mellom...(hvis jeg forstår deg riktig...). Er ganske sikker også...Altså mellom de sølv\gull greiene. Oppå båndene(der hvor prikkene\inlays er)... Hadde hvert fint om noen kunne forklare hvem som har rett, eller om det kanskje er noe jeg har misforstått. 7434610[/snapback] Men da blir den så utrolig ustemt ... Lenke til kommentar
Seian Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Stemmer som kalli sier, den skal sitte der inlaysen er. Men du kan jo si det finnes en mellomting. Prøv å sett den litt nærmere båndet, men ikke helt inntil så den ikke demper strengene. Det kan virke som avstanden mellom halsen og toppen av båndet virker usannsynlig høyere. Hmm, jeg vet ikke helt, jeg ;p . Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Gitaren blir som regel litt ustemt når du bruker capo, så du må stemme den opp igjen etter du har satt den på. Om den blir veeldig ustemt kan det hende den sitter for stramt. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hva synes dere om denne gitaren? Jeg har nå en GRG-170dx, er den gitaren ejg har linka til en sror forbedring fra den? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hva synes dere om denne gitaren?Jeg har nå en GRG-170dx, er den gitaren ejg har linka til en sror forbedring fra den? 7437552[/snapback] Jeg synes du heller skal titte litt på denne lille godbiten: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...&tot=125&page=3 Skulle gjerne ha kjøpt den selv, men jeg er ikke stinn av penger akkurat nå og jeg prioriterer ny amp + julegaver. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Når jeg har en gitar som er prikk lik nesten, så vil jeg ha mer varjasjon Den hvite gitaren så spennende ut, fler meninger folkens? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Noen som har et pattern det er bra å øve sweep picking med? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Når jeg har en gitar som er prikk lik nesten, så vil jeg ha mer varjasjon Den hvite gitaren så spennende ut, fler meninger folkens? 7438243[/snapback] Den 470en er definitivt bedre enn både 170 og 350. Nypris er også over dobbelt så høy som på 350 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå