Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Er helt nybegynner på gitar og prøver å lære noen sanger med akkustiske(Epiphone) gitaren min :)

Tears in heaven:

E||---------------------|--------------------------------|

B||---------------------|--------2h3p2----5-----5--2--|

G||---------------------|-----2---------2--4-----4--2--|

D||---------------------|--------------------------------|

A||---------------------|--0-----------------------------|

E||----------------0h2-|------------------4--4-----2---|

Hva menes med "0h2" og "2h3p2"?

Takk for hjelp :)

7387768[/snapback]

Måtte prøve hvordan YouTube fungerte..

Så her har du det du lurte på .. på en småustemt gitar! :p

http://www.youtube.com/watch?v=PwFmrLC42WI

EDIT: Prøve å spille så du fikk se begge hendene mine..

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Uff, mye penger og ventetid, det er visst det som kjenntegner gitarkurs :roll:

EDIT: Ser man må ha med egen gitar på de fleste kursene, da går eg vel begynne med å kjøpe meg en bedre gitar. Eneste problemet: Eg har lyst til å kjøpe meg el-gitar, mens de kursene som er mest grunnleggende gitar er vel for akkustisk.

7387274[/snapback]

Jeg tok det for gitt at det var elgitar du spilte, men det jeg har sagt er vel egentlig gjeldende for begge disipliner (akustisk/el) mht kulturskolen/privattimer.

Jeg bor i Åsane selv, men kjenner ikke til noe privatkurs her ute - nå skal det riktignok nevnes at jeg ikke får med meg absolutt alt som skjer rundt meg heller. Jeg kjenner en fyr som vurderer å starte opplæring på akustisk slik jeg har skjønt det ihvertfall, men foreløpig er det ikke blitt noe av (om det i det hele tatt noen gang blir det).

Men dersom du kjøper deg en el-gitar som du tenker på, så bør du se deg litt rundt etter kamerater og kjente som kunne tenke seg å starte band med deg (gjerne på noenlunde samme ferdighetsnivå), du bør ihvertfall ha med deg en bassist og en trommis, og så lenge ingen av dere ikke synger, en vokalist og kanskje en ekstra gitarist :)

Samspill er bra musikkterapi!

7387591[/snapback]

De fleste folka eg kjenner syns vel gitar er lame så... Ingen eg vet om som spiller iallefall, untatt en.

Lenke til kommentar
Uff, mye penger og ventetid, det er visst det som kjenntegner gitarkurs :roll:

EDIT: Ser man må ha med egen gitar på de fleste kursene, da går eg vel begynne med å kjøpe meg en bedre gitar. Eneste problemet: Eg har lyst til å kjøpe meg el-gitar, mens de kursene som er mest grunnleggende gitar er vel for akkustisk.

7387274[/snapback]

Jeg tok det for gitt at det var elgitar du spilte, men det jeg har sagt er vel egentlig gjeldende for begge disipliner (akustisk/el) mht kulturskolen/privattimer.

Jeg bor i Åsane selv, men kjenner ikke til noe privatkurs her ute - nå skal det riktignok nevnes at jeg ikke får med meg absolutt alt som skjer rundt meg heller. Jeg kjenner en fyr som vurderer å starte opplæring på akustisk slik jeg har skjønt det ihvertfall, men foreløpig er det ikke blitt noe av (om det i det hele tatt noen gang blir det).

Men dersom du kjøper deg en el-gitar som du tenker på, så bør du se deg litt rundt etter kamerater og kjente som kunne tenke seg å starte band med deg (gjerne på noenlunde samme ferdighetsnivå), du bør ihvertfall ha med deg en bassist og en trommis, og så lenge ingen av dere ikke synger, en vokalist og kanskje en ekstra gitarist :)

Samspill er bra musikkterapi!

7387591[/snapback]

De fleste folka eg kjenner syns vel gitar er lame så... Ingen eg vet om som spiller iallefall, untatt en.

7392585[/snapback]

Har vel noe med at du er 13, og de fleste i den alderen hører på listepop. :shrug: Gitar er tøft. :)

Lenke til kommentar

Vi har fått et nytt medlem i samlingen vår :D En dean resonator

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

post-92843-1164901038_thumb.jpg

Ibanezen min :)

post-92843-1164901122_thumb.jpg

12 strengs fender

post-92843-1164901190_thumb.jpg

post-92843-1164901275_thumb.jpg

Det nye medlemet :cool:

post-92843-1164901387_thumb.jpg

Eldgammel korea fender :p

post-92843-1164901480_thumb.jpg

Og en cort earth 150f

hmm... trodde autorotasjon på kameraet var på jeg :hmm:

Endret av Erelend
Lenke til kommentar

Syns du skal titte litt på Line 6 pod xt live jeg. Den koster en totusenlapp mer enn digitech hendrix, men du får med heavy med moduleringseffekter og forsterkermodeller samt usb-lydkort.

edit: og flere forskjellige wah-effekter

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Det der er jo ikke noe fett da, syns ikke noe spesielt om Yngwie men liker det han spiller på Hear N' Aid - Stars, men han blir griset når Buck Dharma fra Blue Oyster Cult kommer med sin solo (bare overse Adrian og Dave som dukkker opp der, det er Buck som spiller helt til vokalen kommer igjen). Hvem av de to soloene er best? Feeling tar teknikk så enormt :love:

Endret av Jernlov
Lenke til kommentar
Det der er jo ikke noe fett da, syns ikke noe spesielt om Yngwie men liker det han spiller på Hear N' Aid - Stars, men han blir griset når Buck Dharma fra Blue Oyster Cult kommer med sin solo (bare overse Adrian og Dave som dukkker opp der, det er Buck som spiller helt til vokalen kommer igjen). Hvem av de to soloene er best? Feeling tar teknikk så enormt  :love:

7397121[/snapback]

Hva slags band er dette a? Synes jeg ser folk fra både Maiden og Priest der.

Og hvem av soloene var av Buck Dharme? Når begynte og slutta Malmsteen sin?

Lenke til kommentar

Det er Hear N Aid, MANGE artister fra åttitallet bidro til en låt hvor pengene gikk til barn i afrika. Soloen til yngwie begynner der linken begynner og slutter når du ikke ser han lenger, han har en liten del ett annet sted i filmen, er bedre å se The Sessions (opptak fra making of) og ikke bare Musikkvideon. Dharma sin er fra den starter på linken "solo" og til vokalisten kommer inn. Linkene har #0h3m33s haker bak som gjør at klippet starter ved det angitte punkt.

Endret av Jernlov
Lenke til kommentar

Vil ikke kopiere zakk, er i en fase som dere andre var i da dere begynnte, før man lager sin egen sound kopierer man de man liker, det har vel alle gjort.

Er det verdt å lære seg stairway to heaven? Mener liksom, kan den forbedre gitar spillet/teknikk ved å lære den? Prøver å fålræt meg nyttige sanger nå

BTW;

Zakk solo ;D

Fin Zakk Wylde akustisk sang, han var 21 år her

Endret av Fanta Boy
Lenke til kommentar
Vil ikke kopiere zakk, er i en fase som dere andre var i da dere begynnte, før man lager sin egen sound kopierer man de man liker, det har vel alle gjort.

Er det verdt å lære seg stairway to heaven? Mener liksom, kan den forbedre gitar spillet/teknikk ved å lære den? Prøver å fålræt meg nyttige sanger nå

BTW;

Zakk solo ;D

Solo montage

7397629[/snapback]

Lær så mange sanger som mulig, å spille mye er god øving...

Zakk Wylde's sound kommer nok av en kombinasjon av EMG 81/85, Marshall stack, wahwah og tømmerstokkstrenger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...