Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hrmf, har i det siste vært borti et merkelig tilfelle: Det har seg slik at, la oss si at jeg tuner opp til standard EADGHA, bruker vib arma litt, så er den ustemt. Greit nok, trekker litt i strengene (bending eller rett og slett trekke i den), hører at det knirker ved hodet, så er så å si gitaren stemt igjen. Noen som vet hva dette forårsakes? Isåfall, hvordan fjerner jeg dette?

Bruker 010-strenger, så vib arma blir som et floating-point, og ikke dive-only slik det ble da jeg brukte 009-strenger for litt siden.

7340669[/snapback]

Var på Tre45 tidligere idag og fikk fyren bak kassa se på det. Det var ikke verre enn at han smurte bly i sporene så var det fikset. Så jeg får se om problemet vedvarer eller ikke. Hvis det isåfall ikke skulle være nok, så får jeg ty til filing.

Edit: forresten, dere hadde rett at det var nut-en (norsk for nut?) som trakk litt for mye.

Endret av Seian
Lenke til kommentar
Hvor mye koster privattimer da?

7386762[/snapback]

Kommer an på læreren :p tror jeg betalte 200kr pr. gang, eller noe.

7386806[/snapback]

Ja, det er billig og overkommelig for Pusur1993.. Men, de gitarlærerene som subz00r anbefalte, vil jo komme på 700 til 1000 kroner.. kanskje mer..

Og DET (mente jeg) er bare tull for en kom ikke kan mer grunnleggende enn hva Pusur1993 kan.. (av narturlige årsaker)..

Lenke til kommentar

Uff, mye penger og ventetid, det er visst det som kjenntegner gitarkurs :roll:

EDIT: Ser man må ha med egen gitar på de fleste kursene, da går eg vel begynne med å kjøpe meg en bedre gitar. Eneste problemet: Eg har lyst til å kjøpe meg el-gitar, mens de kursene som er mest grunnleggende gitar er vel for akkustisk.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Uff, mye penger og ventetid, det er visst det som kjenntegner gitarkurs :roll:

EDIT: Ser man må ha med egen gitar på de fleste kursene, da går eg vel begynne med å kjøpe meg en bedre gitar. Eneste problemet: Eg har lyst til å kjøpe meg el-gitar, mens de kursene som er mest grunnleggende gitar er vel for akkustisk.

7387274[/snapback]

Jeg tok det for gitt at det var elgitar du spilte, men det jeg har sagt er vel egentlig gjeldende for begge disipliner (akustisk/el) mht kulturskolen/privattimer.

Jeg bor i Åsane selv, men kjenner ikke til noe privatkurs her ute - nå skal det riktignok nevnes at jeg ikke får med meg absolutt alt som skjer rundt meg heller. Jeg kjenner en fyr som vurderer å starte opplæring på akustisk slik jeg har skjønt det ihvertfall, men foreløpig er det ikke blitt noe av (om det i det hele tatt noen gang blir det).

Men dersom du kjøper deg en el-gitar som du tenker på, så bør du se deg litt rundt etter kamerater og kjente som kunne tenke seg å starte band med deg (gjerne på noenlunde samme ferdighetsnivå), du bør ihvertfall ha med deg en bassist og en trommis, og så lenge ingen av dere ikke synger, en vokalist og kanskje en ekstra gitarist :)

Samspill er bra musikkterapi!

Lenke til kommentar

Hei.

Er helt nybegynner på gitar og prøver å lære noen sanger med akkustiske(Epiphone) gitaren min :)

Tears in heaven:

E||---------------------|--------------------------------|

B||---------------------|--------2h3p2----5-----5--2--|

G||---------------------|-----2---------2--4-----4--2--|

D||---------------------|--------------------------------|

A||---------------------|--0-----------------------------|

E||----------------0h2-|------------------4--4-----2---|

Hva menes med "0h2" og "2h3p2"?

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar

h står får hammer on, du skal slå fingern ned på strengen i det oppgitte bånd som kommer etter h, UTEN å spille på strengen med høyre. p står for pull of og er det motsatte, du skal f.eks ha fingern på bånd 2 på E og slippe strengen så den gir lyd fra seg uten å spille med høyre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...