Gjest Slettet+1242 Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Hvordan er dagens Jackson gitarer? Har hørt både positive og negative ting om dem. Tenker på gitarene i 5-7000 kronersklassen. 7351980[/snapback] Jackson kan jeg desverre ikke uttale meg om, men Ibanez lager mange billige, men gode (å spillepå) gitarer i den prisklassen Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 fekk epiphone les paul standard i dag, men den var levert med ei "flis"kva syns dåke om at ein ny gitar kjeme slik som det her? det er ikkje ei veldig stor men vises godt 7352247[/snapback] Det er ingen overraskelse at en gitar kan bli levert med feil, slik skjer dessverre i ny og ne. Tar forbehold om at du kjøpte den i butikk, så forbrukerkjøpsloven sier at butikken må minimum rette skaden for deg, selvsagt uten ekstra kostnader, evnt kan du spørre om et prisavslag. Personlig hadde jeg presset på for å få en ny gitar, da prisavslaget ikke vil være av så stor betydning i kroner og øre at jeg hadde syntes det hadde vært verdt det, og så hadde jeg syntes det hadde vært kjipt og ikke hatt gitaren tilgjengelig mens den hadde vært på rep. PS: Fint om du skalerer ned bilde ditt, evnt legger det inn i skjult tekst! Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Er det mulig å finne brukbare, brukte Ibanez gitarer til ca 2000 ,- ? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Annonse jeg fant i farten : clicky Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Prøvde elkjøp-gitaren i dag. I mine øyne virket den ganske så dårlig, kanskje fint å kjøpe for å leke seg med men... Hva er de knottene på toppen av gripebrettet på noen av Ibanez'ene? 7348973[/snapback] Hvis du mener disse: (De tilsvarende på en Ibanez, altså) *bilde* Så er det en såkal "locking nut", altså en måte å låse strengene ved å skru fast en klemme over dem. Dermed vil den delen av strengen som er mellom sadelen (nut'en) og stemmeskruene ikke påvirke vibratobruken lenger, fordi du bare slakker/strekker den "riktige" delen av strengen. Og i tillegg er det mindre problem om du kommer borti en stemmeskrue. Ulempen er selvsagt om du midt i en låt hører at strengen faktisk er ustemt, med mindre du har en finetuning mekanisme på vibratoen. (Det er gjerne tilfelle på gitarer som har en locking nut, sjelden noe poeng i en slik med mindre du har en dive-bomber vib på gitaren...) Så det har sin funksjon, men spesielt vakkert å se på er det ikke... Hvis det var noe annet du tenkte på så si fra. Geir 7349252[/snapback] Betyr det at det er et dobbeltlåsende tremolosystem? Endret 25. november 2006 av Pusur1993 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Hei! Bare lurte på om det var noen som hadde giddet å tabbe lydfilen som ligger på Denne gibson custom siden Syntes det var litt catchy Takk Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Er santana gitarer noe bra? Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 (endret) Jeg prøvde en haagstrøm super swede (på haagstrøm) og ble forelsket... påpsen kjøper den nok neste helg... han likte den extremt godt... blir den 5 gitaren i huset da . han hadde en hagstrøm for mange mange år siden da de ble lagd i sverige.... koster egentlig 6200 men vi kunne få den for 5500 Endret 25. november 2006 av Erelend Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Er santana gitarer noe bra? 7358095[/snapback] Om du mener PRS, så ja Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Er santana gitarer noe bra? 7358095[/snapback] Jeg har prøvd PRS SE Santana, og i mine øyne var den veldig bra. Tonen var klar og lys, og samtidig var den litt hot. Jeg synes derimot at utseendet ikke er så fint, jeg ville heller sett på PRS SE Custom da denne ser mye bedre ut. Eneste grunnen til at jeg ikke gikk for en PRS var at den ikke hadde floyd. Pickupene var veldig bra og hørtes veldig bra ut. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) PRS Santana er vel el-gitar, den Santana gitaren eg lurte på er klassisk. Glemte visst å nevne det, sry. EDIT: To av stemmemekanismene på el-gitaren min funker ikkje, mulig å få kjøpt ny? Den er av et ukjent merke som sikkert ikkje eksisterer lenger en gang... Men finst det noen universale? Slenger med et bilde av hodet viss det hjelper. Endret 26. november 2006 av Pusur1993 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Løse stemmeskruer kan man få kjøpt. Men merk at de finnes i minst to diametere. Antagelig har din 10 mm (=13/32"). Den andre diameteren er 8,6 mm (=11/32) Mål diameteren på hullet i headstock etter at du har fjernet den gamle stemmeskruen. Og så er det forskjellige skruehull på dem. Ta med den gamle i en gitarbutikk så kan du sammenligne før du kjøper. Og til sist, husk å få til riktig side av headstock. De er speilvendte... Du finner noen å sammenligne med hos Stewmac: Link. Geir Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Er Ibanez/Parker gitarer med piezo dyre? Hørte noen lydsamples og det var bare rått! Med bare piezo aktiverte kom det den cleaneste(er det et ord:P) lyden eg har hørt fra en gitar. EDIT: Fins det bra guide for å få kule lyder med tremolo? Endret 26. november 2006 av Pusur1993 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Noen som vet om en akkord(/progressjon?) som passer til dette: e|---| B|---| G|-0-| D|-2-| A|-0-| E|-1-| Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Såvidt jeg husker ligger ihvertfall Parker Fly/Nitefly i prisklassen 10-20 000 blanke. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Lest igjennom 200 sider nå, mye nyttig lesning. Noen som har hørt om Ecossaise? Veldig fin melodi. EDIT: Ganske nøyaktig 10 mm Eller var det hullet under headstocken du mente? Elendig bilde... Endret 26. november 2006 av Pusur1993 Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Hvilken av Parker gitarene er det fyren sitter og spiller på på de videone på parker sin side? Og hvor fins resten av video'ene? Han nevner at han har snakket om det før. Hørest forsten j**** rått ut med bare piezo og piezo med to hum-cancelled singlecols. Endret 26. november 2006 av Pusur1993 Lenke til kommentar
LedZeppelin Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg lurte på å kjøpe meg en akustisk gitar, eller rettere sagt ønske meg til jul. Jeg vil ha en stålstrenger med cutaway. Problemet de stålstrengerne jeg har spilt på er at strenge er alt for langt fra båndene nede på halsen, og det hater jeg. Noen som har noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Jeg lurte på å kjøpe meg en akustisk gitar, eller rettere sagt ønske meg til jul. Jeg vil ha en stålstrenger med cutaway. Problemet de stålstrengerne jeg har spilt på er at strenge er alt for langt fra båndene nede på halsen, og det hater jeg. Noen som har noen anbefalinger? 7363966[/snapback] Dra til en gitarbutikk og prøv mange gitarer, så finner du nok en du liker Lenke til kommentar
LedZeppelin Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Skal det men jeg lurte på om noen kunne anbefale noen spesielle gitarer jeg burde prøve før jeg drar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå