henbruas Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Er det noen som har peil på hvilken gitar dette er? Sry for sugne bilder, måtte ta de med mobilen. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Er det noen som har peil på hvilken gitar dette er? Sry for sugne bilder, måtte ta de med mobilen. 7278359[/snapback] Har prøvd å google litt uten å finne ut av noe. (Du har sikkert gjort det du også) Det som er at gitarfabrikker tilbyr instrumentene sine til hvem som helst, etter ønskete spesifaksjoner, så kan hvem som helst sette navnet sitt på de. Det er gjerne billige merker som er laget i store partier, og som ikke kjennetegnes av den beste kvaliteten. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 OK, då var det som måtte skje skjedd. Gitar + murgolv er ein altfor jævlig dårlig kombinasjon. TWFA: Veit du omtrent kor mykje det vil koste å legge på ny lakkfinish på lokk og headstock på PRS'en? Reknar med eg leverer den inn på hagstrøm til helga. Litt oppretting og diverse treng den nok óg. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 OK, då var det som måtte skje skjedd. Gitar + murgolv er ein altfor jævlig dårlig kombinasjon. TWFA: Veit du omtrent kor mykje det vil koste å legge på ny lakkfinish på lokk og headstock på PRS'en? Reknar med eg leverer den inn på hagstrøm til helga. Litt oppretting og diverse treng den nok óg. 7279169[/snapback] Der brast hjartet Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 OK, då var det som måtte skje skjedd. Gitar + murgolv er ein altfor jævlig dårlig kombinasjon. TWFA: Veit du omtrent kor mykje det vil koste å legge på ny lakkfinish på lokk og headstock på PRS'en? Reknar med eg leverer den inn på hagstrøm til helga. Litt oppretting og diverse treng den nok óg. 7279169[/snapback] Huff da. Nei, jeg har aldri fått noen refinish gjort hos Henki, så jeg vet ikke hva han tar for det. Må du lakke om helt, eller er det bare riper i klarlakken? Er det poly eller lakk, forresten? Geir Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Er det noen som har peil på hvilken gitar dette er? Sry for sugne bilder, måtte ta de med mobilen. 7278359[/snapback] Har prøvd å google litt uten å finne ut av noe. (Du har sikkert gjort det du også) Det som er at gitarfabrikker tilbyr instrumentene sine til hvem som helst, etter ønskete spesifaksjoner, så kan hvem som helst sette navnet sitt på de. Det er gjerne billige merker som er laget i store partier, og som ikke kjennetegnes av den beste kvaliteten. 7278434[/snapback] Er det humbuckere det som er på den gitaren? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Er det humbuckere det som er på den gitaren? 7282529[/snapback] Ja! Med bryteren opp så bruker du sannsynligvis den nærmest halsen, midt på bruker du begge og ned så den ved saddelen! Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Lignet veldig på denne her, bortsett fra at den der er for venstrehendte. EDIT: Er denne her fin for en nybegynner? Eller er det kanskje litt for avansert med tremolo? Endret 14. november 2006 av Pusur1993 Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Når du først kjøper tremolo, kjøp en skikkelig en. For å få en god tremolo bør du kjøpe en gitar til over ihvertfall 3-4000kr. Da får du sannsynligvis en enkel og god tremolo som er god å justere. Dessuten er kroppen i AGATHIS. Det har veldig dårlig rykte på seg. Spar heller litt og kjøp for eksempel en Schecter til 3500,-. Veldig fine gitarer Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 EDIT: Er denne her fin for en nybegynner? Eller er det kanskje litt for avansert med tremolo? 7282691[/snapback] Tremolo er ikke noe vanskelig så ikke bekymre deg for det. Derimot så bli gjerne så pass billige gitarer fort ustemt, og særlig om man har vib-system på! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Lignet veldig på denne her, bortsett fra at den der er for venstrehendte. EDIT: Er denne her fin for en nybegynner? Eller er det kanskje litt for avansert med tremolo? 7282691[/snapback] En billiggitar med dårlig tremolo system. Leker du litt med armen, så blir strengene ustemt. Mitt råd: Når du først skal ha deg gitar, kjøp deg en skikkelig en. Hvis du er sikker på at du kommer til å spille på den. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Er denne her bra da? EDIT: Eller denne, denne eller denne? Noen som har erfaringer med noen av de? Endret 14. november 2006 av Pusur1993 Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Er denne her bra da? 7283661[/snapback] Sikkert ikke dum den, men har aldri prøvd den. Men det viktigste er at du selv liker både å spille på den og at den låter bra! Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hei... Har tenkt til å kjøpe gitar og det er det at jeg må ha venstre hendt gitar, Og skal helst være en veldig billig nybegynner pakke =) Noen som vet om no? Mvh Espen Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Er denne her bra da? EDIT: Eller denne, denne eller denne? Noen som har erfaringer med noen av de? 7283661[/snapback] Av de der ville jeg valgt 350EX'n. Spilte på en sånn i Oslo for litt sia, lettspilt og fin, holder tuninga ganske greit også. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg kan anbefale deg en Ibanez S-470.. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Huff da. Nei, jeg har aldri fått noen refinish gjort hos Henki, så jeg vet ikke hva han tar for det. Må du lakke om helt, eller er det bare riper i klarlakken? Er det poly eller lakk, forresten? Geir 7280327[/snapback] Den tryna rett på headstocken, så eine "hornet" på headstocken har blitt trykt nokre mm inn og lakken er skrella av, så er det avtrykk etter ein knott fra delaypedalen i kroppen. Perfekt avtrykk sådan. Har ingen aning kva lakk det er faktisk. Remember, kids: Straplocks is like wearing a seatbelt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Kjedelig. Snakket med Henki idag. Han sa at det som gjerne tar tid bortsett fra selve jobben (en skikkelig lakkjobb tar fort noen timer) er å finne den riktige fargen. Men du får snakke med ham om det. Geir Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Strap-locks er fint ja, får vel ønske meg det til jul. Reddet gitaren fra å klaske rett i flisegulvet i går Endret 14. november 2006 av EvenT Lenke til kommentar
Seian Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Straplock er det aller første som når hodet mitt så fort jeg kjøper en gitar som ikke har det. Høres ut som en utrolig kjedelig opplevelse det der, Satrucci. Har vært borti en lignende hendelse selv der gitaren datt ned fra et stativ uten "arm". Helt siden da har jeg bare kun holdt meg til stativ som har feste for halsen. Også et viktig punkt, gitarister . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå