Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som har peil på hvilken gitar dette er? Sry for sugne bilder, måtte ta de med mobilen.

7278359[/snapback]

Har prøvd å google litt uten å finne ut av noe. (Du har sikkert gjort det du også)

Det som er at gitarfabrikker tilbyr instrumentene sine til hvem som helst, etter ønskete spesifaksjoner, så kan hvem som helst sette navnet sitt på de.

Det er gjerne billige merker som er laget i store partier, og som ikke kjennetegnes av den beste kvaliteten.

Lenke til kommentar

OK, då var det som måtte skje skjedd. Gitar + murgolv er ein altfor jævlig dårlig kombinasjon.

TWFA: Veit du omtrent kor mykje det vil koste å legge på ny lakkfinish på lokk og headstock på PRS'en? Reknar med eg leverer den inn på hagstrøm til helga. Litt oppretting og diverse treng den nok óg.

Lenke til kommentar
OK, då var det som måtte skje skjedd. Gitar + murgolv er ein altfor jævlig dårlig kombinasjon.

TWFA: Veit du omtrent kor mykje det vil koste å legge på ny lakkfinish på lokk og headstock på PRS'en? Reknar med eg leverer den inn på hagstrøm til helga. Litt oppretting og diverse treng den nok óg.

7279169[/snapback]

Der brast hjartet :cry:

Lenke til kommentar

7279169[/snapback]

Huff da. Nei, jeg har aldri fått noen refinish gjort hos Henki, så jeg vet ikke hva han tar for det. Må du lakke om helt, eller er det bare riper i klarlakken? Er det poly eller lakk, forresten?

Geir :)

Lenke til kommentar
Er det noen som har peil på hvilken gitar dette er? Sry for sugne bilder, måtte ta de med mobilen.

7278359[/snapback]

Har prøvd å google litt uten å finne ut av noe. (Du har sikkert gjort det du også)

Det som er at gitarfabrikker tilbyr instrumentene sine til hvem som helst, etter ønskete spesifaksjoner, så kan hvem som helst sette navnet sitt på de.

Det er gjerne billige merker som er laget i store partier, og som ikke kjennetegnes av den beste kvaliteten.

7278434[/snapback]

Er det humbuckere det som er på den gitaren?

Lenke til kommentar

Når du først kjøper tremolo, kjøp en skikkelig en. For å få en god tremolo bør du kjøpe en gitar til over ihvertfall 3-4000kr. Da får du sannsynligvis en enkel og god tremolo som er god å justere. Dessuten er kroppen i AGATHIS. Det har veldig dårlig rykte på seg. Spar heller litt og kjøp for eksempel en Schecter til 3500,-. Veldig fine gitarer

Lenke til kommentar
Lignet veldig på denne her, bortsett fra at den der er for venstrehendte.

EDIT: Er denne her fin for en nybegynner? Eller er det kanskje litt for avansert med tremolo?

7282691[/snapback]

En billiggitar med dårlig tremolo system. Leker du litt med armen, så blir strengene ustemt. Mitt råd: Når du først skal ha deg gitar, kjøp deg en skikkelig en. Hvis du er sikker på at du kommer til å spille på den. :)

Lenke til kommentar
Huff da. Nei, jeg har aldri fått noen refinish gjort hos Henki, så jeg vet ikke hva han tar for det. Må du lakke om helt, eller er det bare riper i klarlakken? Er det poly eller lakk, forresten?

Geir :)

7280327[/snapback]

Den tryna rett på headstocken, så eine "hornet" på headstocken har blitt trykt nokre mm inn og lakken er skrella av, så er det avtrykk etter ein knott fra delaypedalen i kroppen. Perfekt avtrykk sådan.

Har ingen aning kva lakk det er faktisk.

Remember, kids: Straplocks is like wearing a seatbelt.

Lenke til kommentar

Straplock er det aller første som når hodet mitt så fort jeg kjøper en gitar som ikke har det.

Høres ut som en utrolig kjedelig opplevelse det der, Satrucci. Har vært borti en lignende hendelse selv der gitaren datt ned fra et stativ uten "arm". Helt siden da har jeg bare kun holdt meg til stativ som har feste for halsen. Også et viktig punkt, gitarister ;) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...