Seian Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Er det noen som har erfaring med sju-strengersgitar? Ser veldig snasent ut. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Så litt på Korea Fenderne sjæl for en stund tilbake. Ser snasne ut og virker som de er gode å spelle på også Link til sted som selger de her. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Er det noen som har erfaring med sju-strengersgitar? Ser veldig snasent ut. 7269250[/snapback] Den syvende strengen er stemt i H, tilsvarende andrestreng. Powerchords får en ny giv, da man kan ha svintunge riff! Rent spillemessig så er det ikke så veldig anderledes enn en vanlig 6-strenger foruten at halsen er noe bred. For bred for min smak, men muligens det bare er vanesak. Fordelen er selvsagt at man kan komme lengre ned på toneskalaen men likefullt ha samme mulighet som en standard gitar. Det har man feks ikke på en bariton gitar. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hehe, ja, høres veldig gøy ut ^^ . Ellers kan man jo stemme sjuende strengen ned et steg, altså, ned til A. Da får man tilsvarende en drop-D stemming på seks strenger. Men hadde satt pris på modellnavn. Har sett litt på den ene Steve Vai-signaturen, den med det øye ved stolen. Lenke til kommentar
Solid Liquidious Snake Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Der et ikkje Squier eg snakkar om, nei. Korea-fabrikken er vel etter det eg veit så godt som nyoppstarta og har kvalitet opp mot Japan (Om ikkje betre?). Pluss at dei blir levert med Seymour Duncan pickups, nam nam. Grei pris har dei òg, 5-6000,- 7268740[/snapback] Nyoppstarta? Lite Ash serien til Fender kom i 04. Joda, lite ash gitarene er svindgode, og jeg har lenge tenkt på å kjøpe en tele i naturell finish, men jeg synes fortsatt att Japsefender er mye bedre. Lite Ash serien er ikke dårlig, det er bare det at japan er så mye bedre. (Med mine fingre og ører) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Mjaa, lurer på om ikke Squier var en liten gitarfabrikk som ble kjøpt opp av Fender tidlig på 80tallet, for å så lage replikaer under "Squier by Fender" i japan, og solgt i asia og europa, men disse tok nesten over markedet, så Fender nedgraderte gitarene, og lot de ble produsert i Korea for billigere produksjon. 7268720[/snapback] Jo, det stemmer, eller nesten. Det var en strengemaker de kjøpte opp på 60-tallet: Fender, under the ownership of CBS, acquired the Squier brand name in the mid to late-1960s when it bought a USA based string-making firm, but it lay dormant for many years. Men det er altså ikke noe eget firma idag, men bare et varemerke... Geir Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Jo, det lages FENDER i Korea. De går vel stort sett under navnet "lite ash", eller noe i den duren. 7266522[/snapback] Er vel lite ash ja Men er det noen som vet om noen nettbutikker som selger 0.88mm nylonstrengs plekter? Endret 12. november 2006 av eewar Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg ser ingen informasjon noe sted om at Fender har en egen fabrikk i Korea, heller ikke på fender.com. Derimot sies det en del steder at Korea-Fenderne lages av Cort. Geir Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Merkverdig. Det stod klart og tydeleg Fender med Made In Korea under på headstocken. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Merkverdig. Det stod klart og tydeleg Fender med Made In Korea under på headstocken. 7270447[/snapback] Ja, men det betyr ikke at de har sin egen fabrikk der. De kan ha noen til å lage dem for seg. Geir Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hva kommer gitarnoise av egentlig? Veldig mye av det her (1:38->) Får det ofte når jeg spiller og det er så uendelig digg. Lenke til kommentar
Solid Liquidious Snake Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Gitarnoise? Flagioletter/harmonics? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Er det bare meg, eller har Fender gitarer (akkustiske) grusomt tynne halser? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Tynn hals = Digg å spille på! Elsker Wizard2 halsen på gitaren min! Lenke til kommentar
vidarho Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Noen som kan anbefale Epiphone les paul standard eller har noen erfaring med den? Tenkte å kjøpe den ettersom jeg ikke har råd til orginalen. Lenke til kommentar
Ikke det? Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Fikk min Epiphone LP standard i for en uke siden, og jeg er godt fornøyd med den. God å spille på og fin lyd, til å være en såpass billig gitar da selvsagt. Det eneste jeg har å utsette er at pickup velgeren er litt løs. Men det er jo en fillesak. Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 kor mykje meir får eg for penga om eg går opp frå roland cube 30 watt kr 1700 til foreksempel 2500? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Spør igjen: Hva kan jeg få for en 10 mnd. gammel Marshall DSL100 topp og 1960A kabinett? Alt ser helt ut som nytt, skal også ha forsterkeren på service før den blir solgt, for å få byttet utgangsrørene og stilt bias. Andreas Lenke til kommentar
Seian Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Hva synes dere gitarfrelste om UV777? Det er signaturgitaren til Steve Vai som har sju strenger. Lurer på om jeg skal gå for en slik en. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 kor mykje meir får eg for penga om eg går opp frå roland cube 30 watt kr 1700 til foreksempel 2500? 7276833[/snapback] Kommer jo ann på hbor du kjøper den, men jeg så en Vox til 2700 tror jeg det var et sted. Jeg personlig liker Vox bedre (lyden) og jeg mener vel innerst inne at Vox er bedre kvalitet, men det er bare min side av saken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå