Tumbleweed Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) Fikk igjen gitaren min i dag, men er fortsatt plaget av buzzing i E- og A-strengen. Spesiellt når jeg spiller power chords litt nedover halsen. Kan det være truss-rod'en som er satt opp feil eller skjev hals? 7259010[/snapback] Hva ble gjort med gitaren da? Buzz kan skyldes så mangt, men ofte kan dette avhjelpes noe med å heve strengehøyden en smule. Om trussroden er justert for hardt (slik at buen i halsen er altfor flat) kan du også få buzz. Om du har noen bånd som ikke er helt i flukt med de andre kan dette føre til buzz. Har du megakraftige pickups justert veldig høyt kan disse bidra til å dra strengene mot kroppen. Edit. Og i mellomtiden løste det seg. Velvel, jeg lar det stå uansett jeg. Endret 10. november 2006 av Tumbleweed Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Fikk igjen gitaren min i dag, men er fortsatt plaget av buzzing i E- og A-strengen. Spesiellt når jeg spiller power chords litt nedover halsen. Kan det være truss-rod'en som er satt opp feil eller skjev hals? 7259010[/snapback] Hva ble gjort med gitaren da? Buzz kan skyldes så mangt, men ofte kan dette avhjelpes noe med å heve strengehøyden en smule. Om trussroden er justert for hardt (slik at buen i halsen er altfor flat) kan du også få buzz. Om du har noen bånd som ikke er helt i flukt med de andre kan dette føre til buzz. Har du megakraftige pickups justert veldig høyt kan disse bidra til å dra strengene mot kroppen. 7260011[/snapback] Har en kamerat på jobben som spiller i band og som har litt erfaring med gitarmekking. Han justerte trussroden en smule (sikkert ikke mer enn 1/5 omdreing, kanskje mindre) og det ble helt perfekt Takker for gode forslag Lenke til kommentar
Ikke det? Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 hvilken ephipone er best til den prisen? les paul duger den her? 7258430[/snapback] Nå fikk ikke jeg linken til å virke, så jeg ser ikke hvem gitar du mener. Men, jeg kjøpte nettopp en Epiphone Les Paul Standard til 4700,-. Er meget fornøyd, det er mye gitar for pengene. Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 då går eg muligens for ein ephipone les paul standard og roland cube 30 watt. har sound1 den beste prisen? Lenke til kommentar
Ikke det? Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Når jeg kjøpte var sound1 de billigste, men kan jo hende det har forandret seg. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Nokon som kan hjelpe meg med å finne norske butikkar som selger Korea-Fender? Prøvde ein kriminelt deilig Telecaster for eit par veker sidan, men fargen saug. =( Lenke til kommentar
huf Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Nokon som kan hjelpe meg med å finne norske butikkar som selger Korea-Fender? Prøvde ein kriminelt deilig Telecaster for eit par veker sidan, men fargen saug. =( 7263818[/snapback] Vart det ikkje Stratocaster på deg? Lenke til kommentar
edge Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hva mener folkene her inne om "Yamaha DG-Stomp" effektboks? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Er det noen her som vet hvor Gibson ES-345 og Gibson The Log kan kjøpes? Lenke til kommentar
Solid Liquidious Snake Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Nokon som kan hjelpe meg med å finne norske butikkar som selger Korea-Fender? Prøvde ein kriminelt deilig Telecaster for eit par veker sidan, men fargen saug. =( 7263818[/snapback] KoreaFender? Squier da eller? Fender lager da bare gitarer i Japan, USA og Mexico? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Stemmer det Hansk-K Fender lager bare gitarer i Japan, USA og Mexico, men jeg ynes jeg har hørt om Korea-Fender et sted Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Fender lager gitarer i Japan, USA, Mexico, Korea, Kina og Indonesia. (Altså inkludert Squier, som jo er Fenders billigmerke). Endret 11. november 2006 av Kaptein Halvdan Lenke til kommentar
Solid Liquidious Snake Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Joda, men jeg sier jo koreasquier og ikke koreafender da.. Men altså, japanske gitarer er teh shit. Og det er vel også altså slik at Squier lager gitarene, og Fender markedsfører dem. 90% sikker på den. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jo, det lages FENDER i Korea. De går vel stort sett under navnet "lite ash", eller noe i den duren. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Squier er ikke et eget firma som lager sine egne gitarer. Det er et varemerke for Fender som brukes til å skille deres billige lisensprodukter fra de som produseres i egne fabrikker. Gitarene lages i asiatiske fabrikker som også lager billigmodeller for en rekke andre produsenter. Unntaket er faktisk de japanske og noen "billig-Fendere" som Lite Ash. Fender har ikke egne fabrikker i Japan, men har tillatt lisensproduksjon under Fenders eget navn. Geir Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Fender lager ordentlige Fendere i b.la Korea, ja.. Duff McKagan brukte Koreafender Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Fender lager ordentlige Fendere i b.la Korea, ja.. Duff McKagan brukte Koreafender 7268310[/snapback] Men så er han samtidig bassist. Lenke til kommentar
Solid Liquidious Snake Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Squier er ikke et eget firma som lager sine egne gitarer. Det er et varemerke for Fender som brukes til å skille deres billige lisensprodukter fra de som produseres i egne fabrikker. Gitarene lages i asiatiske fabrikker som også lager billigmodeller for en rekke andre produsenter. 7267974[/snapback] Mjaa, lurer på om ikke Squier var en liten gitarfabrikk som ble kjøpt opp av Fender tidlig på 80tallet, for å så lage replikaer under "Squier by Fender" i japan, og solgt i asia og europa, men disse tok nesten over markedet, så Fender nedgraderte gitarene, og lot de ble produsert i Korea for billigere produksjon. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Der et ikkje Squier eg snakkar om, nei. Korea-fabrikken er vel etter det eg veit så godt som nyoppstarta og har kvalitet opp mot Japan (Om ikkje betre?). Pluss at dei blir levert med Seymour Duncan pickups, nam nam. Grei pris har dei òg, 5-6000,- Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Fender lager ordentlige Fendere i b.la Korea, ja.. Duff McKagan brukte Koreafender 7268310[/snapback] Men så er han samtidig bassist. 7268620[/snapback] Ja, men de lager også KoreaFender-gitarer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå