Baba2 Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Hei! Jeg har i det siste fått lyst til å lære å spille vanlig "kasse gitar". Jeg har en Yamaha gitar hjemme fra før av. Men den mangler en streng, hvor mye koster det å få det fikset? Også finnes det noen programmer som lærer bort gitar basics? Endret 5. november 2006 av Baba2 Lenke til kommentar
Solid Liquidious Snake Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Hvor ofte bør jeg skife rørene i min peavey classic 30? eller bytter man de ut hvis de ryker? kan de ryke? 7222941[/snapback] Du hører det på ampen når de bør skiftes, den kan variere i volum, den kan miste all kraft osv. Det anbefales vel å bytte etter 200 timer ellernoe, men en gang i året BØR holde, ikke så ofte engang, har en amp fra 90, og jeg skifta rør for en måned sia ellernoe. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Hahahaha! Marshall MG er jo det verste av det verste! Dårligste ampen som noensinne har blitt masseprodusert! Jeg hadde valgt behringer gitar over den comboen der anyday! 7219906[/snapback] Det er kanskje litt å ta i det du sier der? MG'en har en helt ok lyd til den prisklassen den er i. Lenke til kommentar
Solid Liquidious Snake Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Nei... Man får bedre lyd av å lene headstocken på gitaren imot veggen. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Dummeste jeg har hørt... Hvorfor er du så imot MG serien da? Har du testet det selv i det heletatt? Eller har du bare fått for deg at du skal være imot det? Lenke til kommentar
Solid Liquidious Snake Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Nei, du har nok rett, jeg er ikke istand til å danne mine egne meninger og har lest at folk ikke liker den.... Hvorfor jeg er imot MG? Den låter rett og slett crap, litt som ett vepsebol, egentlig. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Egne meninger er 100% lov det! Ville bare vite hvorfor du mente den sugde så fælt.. Jeg veit ikke åssen forsterkere du er vant til å bruke jeg men, jeg mener dette er en bra forsterker til den prisen. Hvis du er vant til forsterkere til 20.000+++ skjønner jeg jo at denne kanskje høres ut som piss. Men det fins værre forsterkere..! Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Dummeste jeg har hørt...Hvorfor er du så imot MG serien da? Har du testet det selv i det heletatt? Eller har du bare fått for deg at du skal være imot det? 7223964[/snapback] Jeg har testet den, og jeg er enig med han.. Men hvorfor skal vi gjøre sånn at du også synes den er piss? Lenke til kommentar
kalli Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Nei, du har nok rett, jeg er ikke istand til å danne mine egne meninger og har lest at folk ikke liker den.... Hvorfor jeg er imot MG? Den låter rett og slett crap, litt som ett vepsebol, egentlig. 7224146[/snapback] Jeg har en mg 10 watts og synes den låter fin fint jeg! Den er jo ikke dårlig i den prisklassen! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Æsj.. Mange her som er i mot meg! *kjempe imot* Men MG er ikke dårlig i den prisklassen... Det kan dere vel si dere enig? Og jeg som syntes den kassa låter bra! Da lurer jeg på hvordan en skikkelig harding låter! Lenke til kommentar
andesam Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) spør igjen: Spør bare hypotetisk: Hva kan jeg få for en Marshall DSL 100, som nylig har vært på service og skriftet utgangsrørene. Og et Marshall 1960A kabinett? Alt ser og fungerer helt som nytt. Er ca. 10 måneder gammelt. Endret 5. november 2006 av andesam Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Driver å leiter etter en ny el-gitar. Har hittil spilt mest på en akkustisk gitar + noe på en el-gitar kjøpt på elkjøp for en stund tilbake siden. Kunne godt tenkt meg å kjøpe brukt, og ganske billig. Stratocaster eller en Ibanez.. Noen som veit hvor jeg bør leite, og hvilke prisklasser jeg bør opp i? Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) bare glem alt sammen. prøver selv. Endret 5. november 2006 av Spazz Lenke til kommentar
andesam Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Driver å leiter etter en ny el-gitar. Har hittil spilt mest på en akkustisk gitar + noe på en el-gitar kjøpt på elkjøp for en stund tilbake siden. Kunne godt tenkt meg å kjøpe brukt, og ganske billig. Stratocaster eller en Ibanez.. Noen som veit hvor jeg bør leite, og hvilke prisklasser jeg bør opp i? 7224901[/snapback] Du kan jo se få finn.no, ligger noen gitarer der. Skal du bruke gitaren til bandspilling (sjanger?), eller til kosespilling for deg selv? Du trenger ikke bruke mye penger, man kommer langt med 3-4 tusen. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Æsj.. Mange her som er i mot meg! *kjempe imot* Men MG er ikke dårlig i den prisklassen... Det kan dere vel si dere enig? 7224548[/snapback] Nei.. Egentlig ikke Lenke til kommentar
Solid Liquidious Snake Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Egne meninger er 100% lov det! Ville bare vite hvorfor du mente den sugde så fælt..Jeg veit ikke åssen forsterkere du er vant til å bruke jeg men, jeg mener dette er en bra forsterker til den prisen. Hvis du er vant til forsterkere til 20.000+++ skjønner jeg jo at denne kanskje høres ut som piss. Men det fins værre forsterkere..! 7224276[/snapback] Jeg er ikke vant til forsterkere til 20000+++, ampen min ga jeg 5 for, med kabinett, brukt, og den er ett par millioner ganger bedre.. IMHO Vo AD, Peavey Valveking, diverse brukt, ja tilogmed Cuben utklasserer MG. Æsj.. Mange her som er i mot meg! *kjempe imot* Men MG er ikke dårlig i den prisklassen... Det kan dere vel si dere enig? Og jeg som syntes den kassa låter bra! Da lurer jeg på hvordan en skikkelig harding låter! 7224548[/snapback] MG ER dårlig i den prisklassen, MG er faktisk noe av det verste jeg har prøvd for å være ærlig. Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 har tenkt å lære å spille gitar, starter med akustisk. holder på med "Nothing else matters" som første låt, siden den virket grei og metallica er favorittbandet tablaturlesing går greit, men kan noen forklare hva Hammer-on er? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Hammer On: Spill en tone på gitaren for deretter å slå en finger ned på et bånd høyere oppe, uten å slå strengen på ny. Feks spill 5 bånd, 2 streng med pekefingeren, slå deretter ringefingeren på 7. bånd slik at det kommer en høyere tone. Pull Off: Er motsatt vei. Slå an en tone, for deretter dra strengen med fingeren på halsen slik at det kommer en ny tone bare lavere denne gangen. Feks Spill 12. bånd, 3. streng med ringefingeren, samtidig med at du holder pekefinger på 10 bånd. Løft(Dra) ringefinger slik at tonen på 10. bånd kommer klart frem! Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) takk da gjorde jeg det riktig. fortsette å øve nå bare nothing else matters er ganske mye øving for en nybegynner... vet dette spørsmålet har kommet tusen ganger, men tips til rolig akustisk gitarsang for å lære å spille gitar? Endret 5. november 2006 av Spazz Lenke til kommentar
EJN Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Tears in Heaven, Wish You Were Here, Mother, et eller annet fra unplugged-greiene til Nirvana (og andre band, for så vidt.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå