flodhest Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) http://home.no.net/jonhh/tulleting11feb.mp3 Meget bra! Dream Theater. Endret 27. april 2005 av flodhest Lenke til kommentar
MKej Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 (endret) Noen som vet hvilken av de sidene har mest norske tabs Endret 28. april 2005 av MKej Lenke til kommentar
Bone Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Stilig Strat.Får slenge meg på "legg ut klipp" Dette spilte jeg inn i februar...et take, igrunn veldig crappy spilt, men nuhvel. http://home.no.net/jonhh/tulleting11feb.mp3 Oppsettet var forøvrig Ibanez JEM7V -> Morley Bad Horsie -> Behringer V-Amp2 -> PC Lyden er med andre ord ikke av det helt store... Hvordan fikk du til med "musikk i bakgrunnen"? Et spesielt PC-program? ..jeg kunne personlig vært litt raskere med picking-hånda.. Har du (eller noen andre) noe tips til hvordan jeg skal bli raskere der? Er usikker på om jeg skal (når jeg skal spille en "bråta med noter per sekund") bevege bare håndleddet, eller om hele underarmen skal være med.. Hva slags andre PC-program brukte du? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Bone: Det i bakgrunnen er et backingtrack, altså en lydfil der noen har satt sammen låta uten gitarstemmen slik at man kan legge den på selv. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Bone: Det i bakgrunnen er et backingtrack, altså en lydfil der noen har satt sammen låta uten gitarstemmen slik at man kan legge den på selv. ooookei.. Hmm.. Eksisterer det mange slike backing-track filer? Skulle gjerne ha likt å hatt slike til "mine" sanger også!? Finnes det noen sider som har slike? Eller er det slik venner og slikt må lage? Søke på DC++ ? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 www.guitarbt.com <- registrer deg og søk på forumet. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 www.guitarbt.com <- registrer deg og søk på forumet. Nå er det gjort! Takker og bukker!! Sitter desverre på jobb, så jeg får ikke hørt dem.. Men, det ser ut som om det blir en del spilling på meg fremover! Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 www.guitarbt.com <- registrer deg og søk på forumet. Nå er det gjort! Takker og bukker!! Sitter desverre på jobb, så jeg får ikke hørt dem.. Men, det ser ut som om det blir en del spilling på meg fremover! Jepp, backingtracks er genialt. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Sitter jo her og river meg i håret.. Slutter på jobb klokken 23, og skal på jobb igjen 07 i morgen tidlig.. får/må jo BARE sove når jeg kommer hjem.. (eller, jeg må vel klare å dytte inn NOE!!? ) Men ja.. Visste søren meg ikke at de fantes jeg.. Backing tracks'ene, altså! Kikker igjennom sidene nå, og det er som om jeg har åpnet en dør, hvor Gud sitter henslengt ved siden av St. Peter og Djevelen, og spiller poker, hvorpå én av dem snur seg og sier; Høy! Blirru me på ei runde, eller? Kort sagt; dette er bare noe jeg MÅ prøve.. god damn... Håper bare at kvaliteten ikke skuffer meg da.. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 www.guitarbt.com <- registrer deg og søk på forumet. Nå er det gjort! Takker og bukker!! Sitter desverre på jobb, så jeg får ikke hørt dem.. Men, det ser ut som om det blir en del spilling på meg fremover! Jepp, backingtracks er genialt. jepp - enig Lenke til kommentar
Bone Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Dette var jo rått!! Lasta ned Steve Vai sin Tender Surrender.. og nå spiller jeg som bare det!! Mangler litt av slutten nå så, så er det snart bare å dra på turné! Dette var artig!! Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Dette var jo rått!! Lasta ned Steve Vai sin Tender Surrender.. og nå spiller jeg som bare det!! Mangler litt av slutten nå så, så er det snart bare å dra på turné! Dette var artig!! ææ.. Ikke si at du kan den? En av mine største drømer er å spille den på scene.. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 28. april 2005 Forfatter Del Skrevet 28. april 2005 Dette var jo rått!! Lasta ned Steve Vai sin Tender Surrender.. og nå spiller jeg som bare det!! Mangler litt av slutten nå så, så er det snart bare å dra på turné! Dette var artig!! hørtes fet ut ! den må jeg lære meg Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 må kanskje sette meg ned å øve jeg også Lenke til kommentar
GTS Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Til dere som lurte: jepp, det var en crappy-mcshit delvis improvisert solo over backingtracket til DTs "Another Day". Bone: Kan du hele "Tender Surrender"? Veldig fin sang som krever et ekstremt spekter rent dynamisk...samt god teknikk da Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Prosjekt-shred er satt i gang! Noen som har linker til noen fine lessons? jeg skal bli rask som faen, uten å selge sjela mi til djevelen. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Spill skalaer opp og ned og øk tempoet etter hvert. Du kan jo begynne med dur-skalaene. Altså: C opp, C ned, D opp, D ned osv. Gjenta med økt tempo. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) ææ.. Ikke si at du kan den? En av mine største drømer er å spille den på scene.. Bone: Kan du hele "Tender Surrender"?Veldig fin sang som krever et ekstremt spekter rent dynamisk...samt god teknikk da Jeg kan fra starten og til midt inne et sted der hvor han går bersherk med "pull off" og "pull on" -teknikken (altså i midten av den delen.. skal begynne å lære meg der hvor han raser rundt på 3. bånd)... Så jeg har jo igjen litt da! Men, det begynner jo å komme seg! Er relativt rask med venstrehånda, så det skal gå etterhvert.. (trenger fortsatt tips til hvordan jeg skal forbedre speeden på pickinhhånda, som jeg nevnte! ..ikke til denne sangen, though..) Til så langt jeg har øvd meg synes jeg det går relativt greit, men, å si at det låter like fint som Steve Vai sin versjon ville jo være å lyve.. Men, igjen.. Det var kjempedigg å spille etter BackingTracks.. jeg som bare sitter hjemme for meg selv å klonker var jo dette et veldig bra alternativ! Endret 29. april 2005 av Bone Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) www.guitarbt.com <- registrer deg og søk på forumet. Nå er det gjort! Takker og bukker!! Sitter desverre på jobb, så jeg får ikke hørt dem.. Men, det ser ut som om det blir en del spilling på meg fremover! Jepp, backingtracks er genialt. jepp - enig det kan man trygt si dette gjorde jo treninga mange ganger enklere, å ikke minst morsomere... EDIT: leif Endret 29. april 2005 av jokkakim Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Nå er jeg glad! I morgen skal jeg kjøpe meg en Jackson DKMG! Gleder meg som f+++! Blir digg med whammy-bar osv! Bilde: http://www.fender.com/new_repository/jacks...MG_Dinky_md.jpg (den jeg skal kjøpe har helt svart kropp og svart headstock!) Endret 29. april 2005 av razh0r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå