Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Super rare custom BC Rich, only 20000USD!! Super offer, only 1000 ever made, handwired pickups! Really good condition"

Ed er en morsom fyr! :!:

7180329[/snapback]

For ordens skyld, og høyst off topic her: Jeg har ingenting imot at folk tjener penger på andre folks forfengelighet. Så lenge han får kunder på den måten, og ikke lyver eller driver med kjeltringstreker, så er det ikke meg imot om han selger "same shit, new wrapping, double price"...

Pene gitarer har han i hvertfall i skrytealbumet sitt, og så får det være opp til den som skal kjøpe å vurdere prisen, og hver enkelt å vurdere om de skal kjøpe. Det skal ikke jeg.

Geir :)

Lenke til kommentar

Min far var nylig i USA i anledning en inspeksjon av et prosjekt for selskapet sitt, og tok anledningen til å skjekke opp priser og omdømme av Anderson gitarer og prisnivået generelt på gitarer i statene etter jeg nevnte for han at jeg vurderte å anskaffe en Les Paul. :)

Noen her som har erfaringer med Anderson? Skal visstnok være veldig spesielle gitarer med tanke på at de er i stor grad er laget på bestilling.

Anderson i USA går fra 3500 dollar og skal visst nok bygge på Les Paul "prinsippet"

Skurrete bilde min far fikk knipset med mobilen:

post-87140-1162206220_thumb.jpg

Lenke til kommentar
At du gidder å tenke på å kjøpe BC Rich i det heletatt....

7178453[/snapback]

Gimme a reason..

Veit allerede at pickupene og treverket ikke er top-notch

7178559[/snapback]

En kompis av meg har en BC Rich Warlock Platinium. Har prøvd den, og den er vond å ha på fanget, lyden er ikke noe spesielt bra, umulig å stemme og når den først er stemt tar det ikke lang tid før den er ustemt igjen.

Og dette er en gitar til 4000. Hvis man hadde kjøpt en gitar av et annet merke til samme pris, hadde man fått noe bedre. Sant?

Men jeg sier ikke at de mer dyrere og bedre BC Richene er dårlige. Det har jeg ikke erfart.. :)

Lenke til kommentar
Min far var nylig i USA i anledning en inspeksjon av et prosjekt for selskapet sitt, og tok anledningen til å skjekke opp priser og omdømme av Anderson gitarer og prisnivået generelt på gitarer i statene etter jeg nevnte for han at jeg vurderte å anskaffe en Les Paul. :)

7181334[/snapback]

Har bare hørt ekstrem skryt av Tom Anderson. Har desverre aldri hatt anledning til å prøve en selv.

De koster jo en del, men resultatet blir garantert topp. Men jeg holder meg til Henki her i Bergen, da kan jeg stikke innom og titte på arbeidet underveis og diskutere detaljer. :cool:

Lenke til kommentar

Faren min sammenlignet Anderson som Rolls Roys, og i det tilfellet tror jeg at jeg kan takke meg til en BMW eller Audi :) Det var visst en hel del tilpassinger de kunne gjøre til gitaren for å passe ens spillestil, og det var derfor anefalt av forhandleren han besøkte å besøke dem eller fabrikken for prøvespilling, kanskje ikke ulikt Henki ?

Har de nettsider forresten? Eller har du en adresse jeg kan besøke neste gang jeg er i Bergen?

Lenke til kommentar

Henki holder til i kjelleren hos Hagstrøm Musikk ute i Strandgaten. Det er lurt å ringe først, så du vet at han er der og har tid. Det er alltid stabler av gitarer der som skal repareres. Og innimellom alt det skal han lage en ny strat til meg... :)

Han har en ny webside på gang nå, men foreløpig er den nokså tom. Men du finner i hvertfall kontaktdetaljene der: http://www.eugen.no/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...