Erelend Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Selv utseendet er helt på trynet spør du meg, harry så det holder. Og treverket som blir brukt er vel ikke av det beste. Sikkert kryssfinër 7159795[/snapback] noen av de Danelektro (tror det var de ) er jo lagd av sponplater Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Har en venn som vil ha en "allround" gitar, som man gjerne kan skru på full vreng og spille tungt. Jeg anbefalte han slik gitar som jeg har "Ibanez s-470", men han vil ikke ha lik som meg. Noen tips? Forresten, er Ibanez RG350EX en bra gitar? Vær snill og svar.. Lenke til kommentar
edge Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Kom tilbake fra byen i dag med en Korg GA-30 tuner. Knallgod den Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Har en venn som vil ha en "allround" gitar, som man gjerne kan skru på full vreng og spille tungt. Jeg anbefalte han slik gitar som jeg har "Ibanez s-470", men han vil ikke ha lik som meg. Noen tips? Forresten, er Ibanez RG350EX en bra gitar? Vær snill og svar.. 7162664[/snapback] Epiphone les paul/SG? Edit: Fender stratocaster of course Endret 27. oktober 2006 av Erelend Lenke til kommentar
Solid Liquidious Snake Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Hmm.. En Jackson DK2 kanskje? Få han til å sjekke www.sound1.no Lenke til kommentar
Even. Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Noen som kan anbefale meg noen gode bøker om musikkteori? Gjerne en bok som tar for seg "alt". Norsk eller Engelsk er et fett. Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Musikk kommer innenfra, men en bok er et godt verktøy for å få det ut. Kan dessverre ikke anbefale en bok... Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hva er den beste, men samtidig billigste V gitaren ute på markedet? 7158096[/snapback] hva er det som er spesielt for ein v gitar bortsett fra formen? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 En elektroniske Gitarboka 1 & 2 er veldig gode bøker som tar for seg det meste av teknikker og.. Ja for det meste alt mulig! Forfatteren er Sølvin Refvik. Lenke til kommentar
huf Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hva er den beste, men samtidig billigste V gitaren ute på markedet? 7158096[/snapback] hva er det som er spesielt for ein v gitar bortsett fra formen? 7169216[/snapback] Generelt sett, ingen verdens ting. Som oftast er dei utstyrt med høglytte gromsete humbuckere, og whammy bar for å representere ein viss musikkstil. Lenke til kommentar
Solid Liquidious Snake Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hva er spessielt med en Strat, LP eller Xplorer bortsett fra formen? Det går mest på utseende. Deretter spillbarhet, så tilslutt _tone_. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Du hører vel forskjell på en Stratocaster med singlecoils og en Explorer med humbuckere? Sikkert ikke det du mente, men... Lenke til kommentar
Solid Liquidious Snake Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Korrekt, ikke det jeg mente. En velger rett og slett den gitaren som er best for deg. Og da velger ganske mange den gitaren som ser tøffest ut, det slår ofte hard tilbake. En V til 6 lapper, er sjelden like god som en Strat til 6 lapper, pga alle "kidsa" som skal ha V etter å ha hørt litt på CoB, synd, men sant. Vil anbefale alle å prøve så mye som mulig først, en lærer MASSE på den måten. Endret 28. oktober 2006 av Hans-K Lenke til kommentar
Even. Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Korrekt, ikke det jeg mente. En velger rett og slett den gitaren som er best for deg. Og da velger ganske mange den gitaren som ser tøffest ut, det slår ofte hard tilbake. En V til 6 lapper, er sjelden like god som en Strat til 6 lapper, pga alle "kidsa" som skal ha V etter å ha hørt litt på CoB, synd, men sant. Vil anbefale alle å prøve så mye som mulig først, en lærer MASSE på den måten. 7172262[/snapback] Ja, da er vi enige Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Folkens da: Dette er gitartråden, snart det eneste stedet moderator kan være en alminnelig bruker fordi ingen krangler. Hvor på kroppen musikkteorien sitter er ikke et emne vi behøver å ødelegge husfreden for. Postene om det emnet er slettet. Dere må gjerne starte en egen tråd om det, forutsatt at dere kan holde det i saklige former. Geir Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Korrekt, ikke det jeg mente. En velger rett og slett den gitaren som er best for deg. Og da velger ganske mange den gitaren som ser tøffest ut, det slår ofte hard tilbake. En V til 6 lapper, er sjelden like god som en Strat til 6 lapper, pga alle "kidsa" som skal ha V etter å ha hørt litt på CoB, synd, men sant. Vil anbefale alle å prøve så mye som mulig først, en lærer MASSE på den måten. 7172262[/snapback] Jeg vil ikke ha V gitar på grunn av CoB.. Hater CoB... Vil ha V gitar fordi jeg syns det ser fett ut! Uansett.. Om jeg hadde kjøpt en BC Rich Jr. V til 5 løk og bytta ut alt av elektronikk med Aktive EMG's, hadde lyden gått betraktlig opp da? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 At du gidder å tenke på å kjøpe BC Rich i det heletatt.... Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 At du gidder å tenke på å kjøpe BC Rich i det heletatt.... 7178453[/snapback] Gimme a reason.. Veit allerede at pickupene og treverket ikke er top-notch Lenke til kommentar
huf Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 En spesiell V-gitar av BC Rich du har sett deg ut? Lenke til kommentar
Solid Liquidious Snake Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Sett emger i en bcrich til 5k, så har du lik lyd som en hvilkensomhelst annen gitar med emger.. Sagt det før, sier det igjen: Har ALDRI prøvd en god B.C Rich i norge.. Det importeres bare koreagitarene demmes, fordi folk som kjøper Rich i Norge somregel er de som ikke har spillt mer enn ett år, veldig synd, da de bedre modellene kicker ass. IMHO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå