Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en venn som vil ha en "allround" gitar, som man gjerne kan skru på full vreng og spille tungt. Jeg anbefalte han slik gitar som jeg har "Ibanez s-470", men han vil ikke ha lik som meg. Noen tips?

Forresten, er Ibanez RG350EX en bra gitar?

Vær snill og svar.. :)

Lenke til kommentar
Har en venn som vil ha en "allround" gitar, som man gjerne kan skru på full vreng og spille tungt. Jeg anbefalte han slik gitar som jeg har "Ibanez s-470", men han vil ikke ha lik som meg. Noen tips?

Forresten, er Ibanez RG350EX en bra gitar?

Vær snill og svar.. :)

7162664[/snapback]

Epiphone les paul/SG? :ermm:

Edit: Fender stratocaster of course ;)

Endret av Erelend
Lenke til kommentar
Hva er den beste, men samtidig billigste V gitaren ute på markedet?

7158096[/snapback]

hva er det som er spesielt for ein v gitar bortsett fra formen?

7169216[/snapback]

Generelt sett, ingen verdens ting. Som oftast er dei utstyrt med høglytte gromsete humbuckere, og whammy bar for å representere ein viss musikkstil.

Lenke til kommentar

Korrekt, ikke det jeg mente.

En velger rett og slett den gitaren som er best for deg. Og da velger ganske mange den gitaren som ser tøffest ut, det slår ofte hard tilbake. En V til 6 lapper, er sjelden like god som en Strat til 6 lapper, pga alle "kidsa" som skal ha V etter å ha hørt litt på CoB, synd, men sant.

Vil anbefale alle å prøve så mye som mulig først, en lærer MASSE på den måten.

Endret av Hans-K
Lenke til kommentar

En velger rett og slett den gitaren som er best for deg. Og da velger ganske mange den gitaren som ser tøffest ut, det slår ofte hard tilbake. En V til 6 lapper, er sjelden like god som en Strat til 6 lapper, pga alle "kidsa" som skal ha V etter å ha hørt litt på CoB, synd, men sant.

7172262[/snapback]

Ja, da er vi enige :)

Lenke til kommentar

7172262[/snapback]

Jeg vil ikke ha V gitar på grunn av CoB.. Hater CoB...

Vil ha V gitar fordi jeg syns det ser fett ut!

Uansett.. Om jeg hadde kjøpt en BC Rich Jr. V til 5 løk og bytta ut alt av elektronikk med Aktive EMG's, hadde lyden gått betraktlig opp da?

Lenke til kommentar

Sett emger i en bcrich til 5k, så har du lik lyd som en hvilkensomhelst annen gitar med emger..

Sagt det før, sier det igjen:

Har ALDRI prøvd en god B.C Rich i norge.. Det importeres bare koreagitarene demmes, fordi folk som kjøper Rich i Norge somregel er de som ikke har spillt mer enn ett år, veldig synd, da de bedre modellene kicker ass.

IMHO

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...