AnaXyd Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Må bumpe jeg.. Har en venn som vil ha en "allround" gitar, som man gjerne kan skru på full vreng og spille tungt. Jeg anbefalte han slik gitar som jeg har "Ibanez s-470", men han vil ikke ha lik som meg. Noen tips? Forresten, er Ibanez RG350EX en bra gitar? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Takker Visste ikke om andre måter å mute på en palm-muting og syntes det hørtes litt feil ut i den sammenhengenjeg skulle bruke det. Lenke til kommentar
Solid Liquidious Snake Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Feil.. man vil ikke få en "harmonic" med dette.. så fremt man ikke plasser EN finger i gitte posisjoner.. Det blir her spurt om X'n i noter.. det gjøres ved å klæsje noen fingrer fra venstra hånda over løst strengene, og slå ann .. 7141894[/snapback] Er gitarene mine slike supergitarer de da? Men, for å unngå misforståelser på "X'inga": Vil gi harmonic om man "X'er"[1]: ----------- ----------- ----------- ---5-------- ---5-------- -3---------- Vil ikke gi harmonic når man "X'er"[1]: ----------- ----------- ----------- -3--5-------- -3--5-------- -3---------- Om noen skjønnte det? For å få til en flagiolett(Harmonic), må det være åpent streng lenger ned. Så at jeg skrev det litt uforståelig selv, men dette er det jeg mente. Er vi enige da? Fotnoter: [1]: Du spiller ikke korden, men legger fingrene oppå strengene i den posisjonen Endret 24. oktober 2006 av Hans-K Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Jeg forsto ikke hva du mente, men når man "xer" så er det "toneløst" som nevnt over. Vi er alle enig at dette klippet begynner med såkalt "xing"? Endret 24. oktober 2006 av Eyvindr Lenke til kommentar
Bone Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Jeg skjønte det ikke.. Står det følgende; E ---------- H ---------- G -x-------- D -x-------- A -x-------- E ---------- Så legger som regel jeg et par-tre-fire finger over alle strengene, som et barre-grep.. Bare løst over.. Da vil man oppnå en "puff" lyd.. Tenker du på en Harmonic.. tror kanskje den vil hete "natural Harmonic", kan du legge fingeren over gitte bånd og strenger, for å få en harmonic-lyd. Husk, man må ikke klemme nedpå.. Men står det f.eks 12, eller noe.. så holder du lett fingeren på strengen, rett over båndet som går mellom 12 og 13... Står det 5, så mellom 5. og 6. bånd. E -12------- H -12------- G -07------- D -09------- A -05------- E -03------- Edit.. et tulle-grep, selvfølgelig ... men 3, 5, 7, 9 og 12, osv.. er de båndene det passer godt å gjøre dem i.. I "rekkefølge"; 12, 7, 5, 9, 3 .. EDIT2: Natural, ikke artificial.. tror jeg.. Endret 24. oktober 2006 av Bone Lenke til kommentar
Solid Liquidious Snake Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg forsto ikke hva du mente, men når man "xer" så er det "toneløst" som nevnt over. Vi er alle enig at dette klippet begynner med såkalt "xing"? 7144567[/snapback] Ja. @Bone: Det jeg mener er att man kun vil oppnå en harmonic om strengene kun berøres ett sted. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg forsto ikke hva du mente, men når man "xer" så er det "toneløst" som nevnt over. Vi er alle enig at dette klippet begynner med såkalt "xing"? 7144567[/snapback] Ja. @Bone: Det jeg mener er att man kun vil oppnå en harmonic om strengene kun berøres ett sted. 7148423[/snapback] Da har vi sikkert misforstått hverandre eller noe... Skjønner hva du mener nå, en finger over strengen, harmonic, hele hånda, x-sak. Lenke til kommentar
edge Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Etter at en kompis har lekt seg med gitaren min er den nå komplett ustemt(les: rive for mye i strengene). Jeg får ikke den digitale stemmemaskinen innebygd i Guitar Pro til å funke, ei heller noen andre fra google, så må vel ha en "skikkelig" en. Noen som har noen, ikke alt for dyre, å anbefalle. Gjerne fra nettbutikk, eller no Lenke til kommentar
Solid Liquidious Snake Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Korg GA serien er veldig bra. Koster vel alt ifra 150 til ca 400 kroner. Kan fåes hos www.sound1.no og www.kickmusic.no. Men om du bor i Oslo kan du jo bare stikke innom en av Imerslundbutikkene, OP musikk eller Riff. Lenke til kommentar
edge Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Bor i Kristiansund, så kommer meg nok ikke til noen av de med det første Skal høre på Musikkhuset(lokalsjappa), om de har Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Bor i Kristiansund, så kommer meg nok ikke til noen av de med det første Skal høre på Musikkhuset(lokalsjappa), om de har 7150956[/snapback] Stikk innom Vintagegitar, beste sjappa i byen. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hva er den beste, men samtidig billigste V gitaren ute på markedet? Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Hva er den beste, men samtidig billigste V gitaren ute på markedet? 7158096[/snapback] Epiphone flying V? Har hørt at de jackson billig v gitarene ikke er bra... men så har du noen billige gibson vintage V gitarer tror jeg... kanskje? Lenke til kommentar
Solid Liquidious Snake Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Spørs jo litt da. Jackson scorer jo mye høyere om du må ha rask hals, og high-output mikker, mens Gibson sin Faded serie har mye bedre tone og bedre for rock'n'roll. Mener jeg. Men hvert til sitt, du må prøve litt selv også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Vil ha ny el-gitar. Tips? 7136816[/snapback] Musikkstil? Prisklasse? Noen merker du liker bedre enn andre? Det beste rådet jeg kan gi er å gå til en musikkforretning og prøve deg frem. 7136981[/snapback] Spiller helst rock/pop/blues, gitaren bør være under 8000kr 7141275[/snapback] Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Du får ein Highway Fender USA Stratocaster for 7000,- Ellers er Mexico-modellane svært habile. ~5000,- Edit: Highway, ikkje Standard. Endret 26. oktober 2006 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Åssen er b.c. rich gitarene i forhold til f.eks epiphone? er det kun elektronikken (som jeg har hørt) som er dårlig eller selve konstruksonen også? Lenke til kommentar
Solid Liquidious Snake Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 B.C Richene du får i Norge er produsert i Korea (?) og er særs dårlige. Om du går opp til N.J serien, får du non skikkelig kickass gitarer. Sjekk på www.thomann.de (Valg dansk som språk) Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Åssen er b.c. rich gitarene i forhold til f.eks epiphone? er det kun elektronikken (som jeg har hørt) som er dårlig eller selve konstruksonen også? 7159542[/snapback] Hvis du kjøper billigvariantene går du på ditt livs største tabbe. De er rett og slett vonde og spille på. Leker du bittelitt med whammy baren blir alt som heter strenger ustemt på veldig kort tid. Det eneste jeg ser positivt i sånne, er utseende.. Som er litt tøft. Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Selv utseendet er helt på trynet spør du meg, harry så det holder. Og treverket som blir brukt er vel ikke av det beste. Sikkert kryssfinër Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå