Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Hei tenkte at jeg skulle begynne med elgitar, så tenkte jeg og kjøpe en elgitarpakke da, med veske ledninger elgitar forsterker osv, fant denne(viss du bare kommer til forsiden så er det elgitarpakken til 1995), hvordan er denne gitaren? er den grei nok, også lurer jeg på hvor bra lyden er på forsterkeren, fyller den et lite lokale? Og kan noen fortelle meg hva slags pedal jeg burde kjøpe, og kan noen finne en" Gitar for dummies" video eller pdf e.l som jeg kan se på (helst gratis)

på forhånd takk

7122240[/snapback]

Personlig ville jeg heller invistert litt mer når jeg først skulle kjøpe... Forsterkeren fungerer nok til eget bruk, men sammen med andre instrumenter blir den nok litt for svak.

7123025[/snapback]

Kan du linke til noen elgitar pakker da? vil ikke betale mer enn 4k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uten_navn.bmp

Hvordan tar jeg den der? jeg kan bøye men den derre diamant tingen..

Sorry at det er vedlegg men kan ikke noen annen måte når jeg tar fra pc'n... det er bare et lite bilde

Det er en tone som har en diamant over som lager sånn mye lysere lyd

7124581[/snapback]

Det er en Pinch Harmonic. Du lar tommelen følge etter plekteret, og skal da få ett lite hyl om du har vreng, eller en kortvarig feedback effekt med lite vreng.

Les mer på wikipedia ellernoe.

Lenke til kommentar
noen som vet om en norsk nettbutikk/butikk som selger schecter tempest custom?

(den er j**** rå!!)

http://media.schecterguitars.com/imgs/tempestcust_blk.jpg

7123893[/snapback]

Kick music muligens

7124652[/snapback]

nope.. de har den iallefall ikke i nettbutikken og heller ikke i butikken her i kristiansand.. (de kan kanskje bestille den, har ikke spurt)

7125879[/snapback]

Kick selger jo tempest extreme. Hva er forskjellen på extreme og custom?

Lenke til kommentar

Noen forslag til nybegynner gitar her? Kommer til å kjøpe Roland Micro cube forsterkerene, men har ikke peiling på gitar. Jeg vil ha det ganske billig, så en gitar for 4000 er jeg ikke intresert i, da må jeg hvertfall kjøpe den brukt.

Edit: Hadde en billig Epiphone gjort seg? Ser at de selger noen rundt 2500 kroner.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Eg har ein røten newb elgitar, og ein liten forsterker, kva meir treng eg/bør ha? tenker på "pedal" som eg ikkje har greie på  i det heile tatt, hvertfall ikkje pris osv.

*

7128763[/snapback]

Hva ønsker du å gjøre da?

Personlig så er jeg veldig glad i vrengpedalene mine, equalizeren, reverben og delayen min. Men du kan også ha minst like stort økning i spilleglede ved å bytte til en bedre gitar. Hva du vil ha, det vet desverre ingen her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...