Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vurderer litt å selge marshallstacket mitt, til fordel for en kombo. Er det noen ulemper i forhold til et halfstack? Mister man mye at trøkken, sett at jeg kjøper en amp med 2*12" og 60 watt.

trenger litt innspill nå.

7080056[/snapback]

Combo>Stack.

Jo svakare den er jo før vrenger den, sett at det er rør sjølvsagt.

Lenke til kommentar
Vurderer litt å selge marshallstacket mitt, til fordel for en kombo. Er det noen ulemper i forhold til et halfstack? Mister man mye at trøkken, sett at jeg kjøper en amp med 2*12" og 60 watt.

7080056[/snapback]

Combo>Stack.

7084112[/snapback]

+ Stack er overkill på gutterommet.

Lenke til kommentar
Stack er egentelig overkill for det meste.

7085010[/snapback]

Enig der. Hvis man spiller konserter er jo alltid forsterkeren micet opp og sendt inn på et PA-anlegg. Å kjøpe et stack er bare bortkastede penger spør du meg. Heller en liten rørkombo (Peavey Classic 30 :whistle: )

Lenke til kommentar

7080056[/snapback]

Combo>Stack.

7084112[/snapback]

+ Stack er overkill på gutterommet.

7084995[/snapback]

Pøh! Det er stilig! :dribble: Neida, det er egentlig det, da stack er mest beregnet for konserter etc.

Lenke til kommentar

Jeg er på jakt etter gitar for videre kommende.. Hvordan er Jackson gitarer fra 2500-3000kr? www.sound1.no <- side med Jackson gitarer..

Men jeg vil vite alt du har sånn hvis du er enig med en annen si at du er enig lissom .. Har lyst på helhets inntrykk.. + veldig fint hvis du sier hvor lenge du har spilt i tillegg og hvor mye du har greie på gitarer.

Lenke til kommentar
Jeg er på jakt etter gitar for videre kommende.. Hvordan er Jackson gitarer fra 2500-3000kr? www.sound1.no <- side med Jackson gitarer..

Men jeg vil vite alt du har sånn hvis du er enig med en annen si at du er enig lissom .. Har lyst på helhets inntrykk.. + veldig fint hvis du sier hvor lenge du har spilt i tillegg og hvor mye du har greie på gitarer.

7088801[/snapback]

Ville heller brukt 5-10 flis på en..

Lenke til kommentar

Jeg trenger forslag til sanger å spille på gitar for et musikkprojekt på skolen (10. klasse).

De skal være nok til å få sekser, men ikke altfor vanskelige, fordi det bare er et par-tre uker igjen til framføringen.

Jeg har spilt i to år, men begynte seriøst i februar, med soloer og slikt, da jeg kjøpte el-gitar, men har spilt kassegitar noenlunde useriøst i halvannet år.

Vurderer All Along the Watchtower, da av Jimi Hendrix, og med nok øving skal det gå bra, men har dere noen andre forslag?

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Blir da å spille AATW slik:

1. Intro, med solo

2. Første vers

3. Tredje solo

4. sliding og wah

5. Det dilldallet etter punkt 4.

Og noen som vet hvordan jeg stiller amp'en for dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...