Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jippi!

Nå er to stykker massive 2" flammelønn i hus til min Mary Kaye Strat. Nydelige stykker med perfekte flammer helt ut i kantene. Skal ha flammelønn i halsen også, og et litt mer diskret gripebrett, lønn det også.

Så blir det to stykk EMG 89 (kombipickuper med både buckere og single coil i samme cover) i neck og middle, og en stykk EMG SA (Gilmour strat pickup) i bridge. Sleng på en EMG-SPC (Strat Presence Control) og EMG-EXG Guitar Expander. Kanskje en PA2 (preamp booster) også, hvis jeg går skikkelig "over the top"... :cool:

Den blir seende noe sånn ut, bare i flammelønn da:

SHH_strat.JPG

Edit: Blir en annen vibrato-stol også...

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Skulle hatt ny el-gitar, vet noen om gode norske forhandlere? Tenker vel helst på nettbutikker, men vanlige butikker går også.

Svært interessert i denne :dribble:

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar

Ikke sikkert dette blir helt riktig, men... fikk Steve Morse Band - Stand Up i posten i dag. Har et par solo-ting fra før, men denne var etterlengtet og bestilt for mer enn to måneder siden.... Plata er 80-tallsprodusert (trommelyden er vel litt datert....), og har gjesteopptredener fra bla Eric Johnson , Peter Frampton og Albert Lee. Dette er rett og slett snadder for en hvilken som helst gitarist. La gå at Morse gjør greie ting med Deep Purple, men Steve Morse pre-DP er virkelig gitarist-mat! (sjekk gjerne bandet Dixie Dregs om dette faller i smak)

Golden Quest fra ovennevnte album er en oppvisning i teknikk/musikalitet/pophode fra gitaristen og piloten Steve Morse.

Edit I: "Ikke helt riktig" betyr at jeg er litt usikker på om man skal kunne diskutere gitarister i denne tråden.

Edit II: Og soloarbeidet til herr Morse på slutten av Unity Gain (samme album) er bare til å legge seg ned i nærmeste sølepytt, og ta av seg sin eventuelle hatt for.... og nå har jeg ikke tatt hensyn til Edit I.

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar
*snip*

7056015[/snapback]

Spar heller noen tusen og kjøp en skikkelig ibanez. En god ibanez koster ihvertfall 3-4000 i seg selv. Da får du mye mer for pengene og bedre lyd. Se heller på Agile eller Schecter. Bra gitarer for utrolig lite penger

Til forsterker anbefaler jeg en Roland Cube 30. Du finner den brukt til ca 1300kr. Billig og bra hvis du skal spille metal.

Lenke til kommentar
Ikke sikkert dette blir helt riktig, men... fikk Steve Morse Band - Stand Up i posten i dag. Har et par solo-ting fra før, men denne var etterlengtet og bestilt for mer enn to måneder siden.... Plata er 80-tallsprodusert (trommelyden er vel litt datert....), og har gjesteopptredener fra bla Eric Johnson , Peter Frampton og Albert Lee. Dette er rett og slett snadder for en hvilken som helst gitarist. La gå at Morse gjør greie ting med Deep Purple, men Steve Morse pre-DP er virkelig gitarist-mat! (sjekk gjerne bandet Dixie Dregs om dette faller i smak)

Golden Quest fra ovennevnte album er en oppvisning i teknikk/musikalitet/pophode fra gitaristen og piloten Steve Morse.

Edit I: "Ikke helt riktig" betyr at jeg er litt usikker på om man skal kunne diskutere gitarister i denne tråden.

Edit II: Og soloarbeidet til herr Morse på slutten av Unity Gain (samme album) er bare til å legge seg ned i nærmeste sølepytt, og ta av seg sin eventuelle hatt for.... og nå har jeg ikke tatt hensyn til Edit I.

7057960[/snapback]

Albert Lee er kongen :love:

Lenke til kommentar

Skulle ikke du ha en annen farge på kroppen?

Kunne du ikke lagt inn et bilde av det.. blir lettere å vurdere.. :)

Er den hvit, slik som på bildet, så ville jeg tatt den som er aller, aller nederst, (eller de som allerede er avbildet)...

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...