Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er riktig som du sier. Men det sier vel seg selv at det er litt vanskeligere å trykke ned to strenger samtidig med en finger! Da er det jo lettere og bare trykke ned en!

Når du f.eks. skal ta en D akkord må du trykke ned flere strenger, men med like mange fingre på en 12-strengers gitar...

men de to strengene ligger så nærme hverandre at det ikke har noe å si..? :innocent:

6994734[/snapback]

Det har defintivt betydning.. Å bende på en 12-srengers er vanskelig/umulig, og det å spille soloer er helvete..

Om du ikke absolutt har behov for en 12-strengers (noe jeg ikke tror du har), så er det egentlig bare bortkastede penger..

Kjøp en kurant 6-strengers.. Kanskje en Takamine til rundt 5000.

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen greie sanger for kassegitar? Jeg snakker ikke enkle sanger. Men de skal ikke være umulige heller.

6999859[/snapback]

Stairway to Heaven - Led Zeppelin

Wish You Were Here - Pink Floyd

Behind Blue Eyes - The Who

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen greie sanger for kassegitar? Jeg snakker ikke enkle sanger. Men de skal ikke være umulige heller.

6999859[/snapback]

7000347[/snapback]

metallica - nothing else matther

Lenke til kommentar

6999859[/snapback]

7000347[/snapback]

metallica - nothing else matther

7003675[/snapback]

Sweet Home Alabama =)

Mye av Thomas Dybdahl!

Lenke til kommentar
Off, er så kaldt om dagene at leddene stivner :no: , så nå har håndkletørkeren på badet  blitt min bestevenn. Anbefales også for de som sliter med det samme!

7008069[/snapback]

Urk, leddgikt altså? Har vært veldig plaga selv, men går nå på methotrexat (cellegift), og etter at jeg begynte med det plages jeg ikke i det hele tatt. Verdt å nevne hvis du har diagnosen ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...