Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe.. ikke sånn ment.. :)

Men, man tramper jo (som regel) fire og fire ganger.. og for hver tramp, så er det ikke da vanskelig å smette inn 4 / 8 / 16 , osv noter "per tramp".. var det jeg mente .. at man tramper uansett..

Man har jo muligheten å trampe med begge føttene også.. hvis tempoet er sakte nok ... en fot tar 4. delene, og den andre 8. delene..

Lenke til kommentar
Når det står en bue over (eller under) to eller flere noter på same notetrinn, som du ser i den første takten, skal man bare slå an den første, og holde dem for varigheten av alle. Derfor gjentar man ikke tallet. Står det en bue mellom to noter av forskjellig notetrinn, som på slutten av den andre, lar man venstrehånden gli fra den første til den andre uten et nytt anslag. Da må man nødvendigvis angi tallet for å vise riktige bånd, men legger en bue under for å vise at det ikke skal være et nytt anslag.

Hvis du synes at det er vrient å telle foreslår jeg at du investerer i en digital metronom, og lar den telle for deg.

Geir :)

6954693[/snapback]

http://www.shareup.com/Professional_Metron...load-22980.html

Lenke til kommentar

Jeg har spurt om dette før, men prøver meg igjen.

Jeg vil koble gitaren min til pc'n, og spille gjennom høyttalerne tilkoblet pc'n. Hvordan gjør jeg dette? Kan jeg bare koble det til lydkortet (i mitt tilfelle integrert i hovedkortet), eller må jeg ha et spesielt kort?

Lenke til kommentar
Du burde ha ein eller anna form for preamp, som f.eks ein miksar e.l.

6983220[/snapback]

Vil si det er mer viktig med effektpedal, ellers blir det veeeeldig tam, dårlig og kjedelig clean lyd..

6983293[/snapback]

Så jeg kan altså bare koble gitaren til mic-inngangen, uten fare for å skade hovedkortet?

Lenke til kommentar
Du burde ha ein eller anna form for preamp, som f.eks ein miksar e.l.

6983220[/snapback]

Vil si det er mer viktig med effektpedal, ellers blir det veeeeldig tam, dårlig og kjedelig clean lyd..

6983293[/snapback]

Så jeg kan altså bare koble gitaren til mic-inngangen, uten fare for å skade hovedkortet?

6983544[/snapback]

Kankje ikke watt på fullt, men jeg har gjort det selv og det har gått bra.. husk å slå av boost på micen også da.. det ligger under avansert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...