d'espresso Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Haakon: Kva i all verda er det du bablar om? Ein single coil er ikkje ein single coil, og ein humbucker er ikkje ein humbucker: Det finst eit utal forskjellige typar som låter vidt, vidt, vidt forskjellig. 6897771[/snapback] Det er bare noe jeg ikke liker med lyden.. Clean kan funke bra, men ikke vreng.. Men, smak og behag.. Du liker sånn, og jeg liker sånn Edit: Beklager dobbelpost.. Endret 24. september 2006 av Haakon* Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Sist eg sjekka var lyden til f.eks Malmsteen heilt ok og han bruker SSS. Anbfalar deg å prøve ut litt meir med forskjellige amps. SSS Stratocaster med skikkelig røroverdrive låter vanvittig fett. Du får ikkje feitare lead sololyd enn med ein skikkelig SC i halsposisjon og rør fra topp til tå. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Nå bruker Malmsteen stacked single coils (i prinsippet humbuckere), så det er ikke akkurat det beste eksempelet (lyden hans er ikke spesielt kul heller, spør du meg). Men ja, en single coil som blir pint til ytterpunktet gjennom en røramp låter grisefett. Kjører selv SSS-strat gjennom tubescreamertype overdrive og rett i en fullrørs marshall silver jubilee, og det låter skitfett til blues og råkkenråll. Skikkelig varm, feit, skrikende leadlyd ala hendrix. Btw. YO. Endret 24. september 2006 av Kaptein Halvdan Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 K, sry, Malmsteen var eit dårleg eksempel. =P YOYA Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Ok.. Har bare prøvd den med transistor.. Ingenting slår lyden av en Gibson Les Paul med en skikkelig røramp.. Synes jeg da.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Ingen ting slår dette, IMHO: Mark Knopfler Eller dette: David Gilmour Litt MK gitarmagi: Mark Knopfler Blant mange flere! Geir Endret 24. september 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Ahhh, Mark Knopfler. Var utrolig digg når han spilte alle Straits hittene i Spektrum i mai 2005. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Jeg liker i allefall lyden bedre på Gibson gitarer.. Og det finnes mange gode eksempler på rå lyd fra en Gibson, som er minst like gode som de eksemplene du posta, twfa.. Edit: Nå har jo Knopfler en Humbucker i rygg/stolposisjon, også da.. Endret 24. september 2006 av Haakon* Lenke til kommentar
kalli Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Er det en Suhr Mark Knopfler spiller på? Lenke til kommentar
Seian Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Det er vel både Suhr og Fender Stratocaster Knopfler har spilt på. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Er det en Suhr Mark Knopfler spiller på? 6931315[/snapback] På videoene jeg postet er det en Suhr, ja, eller nærmere bestemt en Pensa-Suhr, altså en gitar John Surh laget på 80-tallet mens han jobbet for Rudy Pensa, før han begynte hos Fenders Custom Shop og etterhvert startet sitt eget firma. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg liker i allefall lyden bedre på Gibson gitarer.. Og det finnes mange gode eksempler på rå lyd fra en Gibson, som er minst like gode som de eksemplene du posta, twfa.. Edit: Nå har jo Knopfler en Humbucker i rygg/stolposisjon, også da.. 6931297[/snapback] Og det var nettopp poenget mitt. Brothers In Arms ble nemlig opprinnelig spilt inn på en Gibson, og her spiller han altså på en EMG 85. Jeg velger ikke side... Geir Lenke til kommentar
kalli Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Er det en Suhr Mark Knopfler spiller på? 6931315[/snapback] På videoene jeg postet er det en Suhr, ja, eller nærmere bestemt en Pensa-Suhr, altså en gitar John Surh laget på 80-tallet mens han jobbet for Rudy Pensa, før han begynte hos Fenders Custom Shop og etterhvert startet sitt eget firma. Geir 6932409[/snapback] Ja det var på videoene du postet jeg mente... Lenke til kommentar
edge Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Ingen over - ingen ved siden: Gibson-helten nr.1: http://video.google.com/videoplay?docid=-1...q=Thunderstruck Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Det er vel både Suhr og Fender Stratocaster Knopfler har spilt på. 6932228[/snapback] ... og en Schecter Strat (brukt på Making Movies og Going Home), Schecter Tele (2 stykker, brukt på Walk of Life med flere), Les Paul (Brothers In Arms, Money For Nothing og You And Your Friend), Gibson 'Super 400', Gretsch 'Super Chet' (presang til MK fra Chet himself) og mange flere... Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Ingen over - ingen ved siden: Gibson-helten nr.1: http://video.google.com/videoplay?docid=-1...q=Thunderstruck 6932504[/snapback] Eller Slash, Jimmy Page, BB King, eller Pete Townshend.. Osv.. Lenke til kommentar
Axl@hw Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Er det noen som har erfaring med PRS SE-modellene? Er de for billige til å være sammenlignbare med de "ordentlige" PRS'ene? Er de lettspilte, sammenlignet med en Stratocaster? Det finnes sikkert ti tusen meninger om dette, men et par-tre av dem holder for meg Hva med prisen for en brukt Ibanez JEM 77FP? Var eier av en slik frem til desember 2001, da en tjuvradd forsvant med den ut vinduet. Jeg var ganske lei av utseendet på den akkurat da, så jeg tok ikke tapet så altfor tungt. 24.000 forsikringskroner bidro selvsagt til det. Men når jeg ser bilder av den nå, så savner jeg den faktisk... hulk...snufs... -A Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 (endret) PRS SE kan sjølvsagt ikkje nå opp til Custom-modellane, men det er utvilsomt gode gitarar i si prisklasse. Endret 25. september 2006 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Er det noen som har erfaring med PRS SE-modellene? Er de for billige til å være sammenlignbare med de "ordentlige" PRS'ene? Er de lettspilte, sammenlignet med en Stratocaster? Det finnes sikkert ti tusen meninger om dette, men et par-tre av dem holder for meg 6935942[/snapback] Jeg har prøvd flere PRS SE gitarer. De er selfølgelig ikke "ekte" PRS'er, men har veldig klar og fin tone. Prøvde dem på en Mesa/Boogie F30 og en VOX AD30vt. Jeg fikk ganske kule toner ut av begge forsterkerne. Mange av dem ser ikke så verst ut heller. Det jeg likte best var den Stratocaster-aktige lettspilte halsen. Skal du kjøpe gitar til 6000-7000 er PRS ganske bra synes jeg. Hvis de hadde hatt Floyd Rose ,hadde jeg kanskje kjøpt en. Lenke til kommentar
huf Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 Ingen ting slår dette, IMHO:Mark Knopfler Geir 6931095[/snapback] Oi, takk for linken. Megaklump i halsen, og tårer i augekroken. Knopfler er utrulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå