tom waits for alice Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Hva mener du med "slakk og på villspor"? Er det skruen som løsner? Geir Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 er nylon så mye dårligere enn stål strenger? Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Det er to forskjellige ting... Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 hva er bedre? en venn av meg sier stål er mye bedre men jeg har nylon strenger da. Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Det er to helt forskjellige ting! Ingen av delene er bedre. En stålstrenger er som oftest lettere å spille på, men foreksempel; skal du spille oldschool-klassisk gitar. Så spiller du det på en nylonstrenger. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Nylonstrenger er veldig tjukke og da også fine for nybegynnere, men har av min erfaring ikke like god klang og klarhet som stålstrenger, men veldig gode å lære det å spille gitar på. Spillte på nylon selv i flere år, funket helt kurrant. Om en ikke har ambisjoner om å spille i band i nær fremtid fungerer nylon helt fint Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg har et litt dumt spørsmål. Jeg fant et gitarplekter på 0,30mm hjemme. Hva er et slikt plekter godt for? Det lager jo flapp-flapp-lyder selv på nylonstrenger. 6859440[/snapback] Har aldri brukt et slikt plekter. Heftig strumming, kanskje? 6859453[/snapback] Mulig Jeg fant ingen bruksområde for det så jeg hullet det opp med en hullmaskin av ren kjedsomhet. Hvilken tykkelse foretrekker folket her på plekter da? Selv bruker jeg litt forskjellig mellom 1,14 og 2mm. 6859532[/snapback] det beste er uten tvil små jazz III plektere! 1mm.. elr så bruker jeg også faktisk noen på 3mm... Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg vurderer å kjøpe meg en VG1/VK1 (hva enn det er...) musikklinje bok. Trenger å lære meg litt mer teori, noen som har et forslag? Og tror dere det funker greit? 6900447[/snapback] har just kjøpt meg "aktiv musikk lære" (aml) og den virker veldig grei.. angående note teori... her lærer du det meste. helt fra scratch. koster omlag 360 kr ny, men sikkert en del andreklassinger fra musikk som selger brukt. hvis du er i nærheten av en musikklinnje skole,... Lenke til kommentar
Even. Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg har et litt dumt spørsmål. Jeg fant et gitarplekter på 0,30mm hjemme. Hva er et slikt plekter godt for? Det lager jo flapp-flapp-lyder selv på nylonstrenger. 6859440[/snapback] Har aldri brukt et slikt plekter. Heftig strumming, kanskje? 6859453[/snapback] Mulig Jeg fant ingen bruksområde for det så jeg hullet det opp med en hullmaskin av ren kjedsomhet. Hvilken tykkelse foretrekker folket her på plekter da? Selv bruker jeg litt forskjellig mellom 1,14 og 2mm. 6859532[/snapback] det beste er uten tvil små jazz III plektere! 1mm.. elr så bruker jeg også faktisk noen på 3mm... 6901737[/snapback] Jeg liker også godt Jazz. Spesielt til solo-spilling. Jeg synes de blir litt for små til "vanlig" spilling. Favoritten min er nok de lilla Dunlop 1,14mm plekterrene. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Mens vi er så ivrige på å snakke om strat, så har jeg et lite problem med stroppefestet. Pleier å stramme den før jeg hiver meg på den, men etter en jam eller to så er den helt på villspor og er helt slakk. Dette gjelder foreløpig ikke den andre gitaren jeg har, som er en Gibson Les Paul. Noen forslag? 6900470[/snapback] Om du mener at selve skruen er løs, kan du bøte på dette ved å skru ut skruen, og putte inn et stykke av en fyrstikk. Så vil skruen lage nye gjenger i litt mer treverk, og dermed sitte bedre. (det aller beste er å bore ut i større diameter, og lime inn en plugg i hardtre, for deretter å bore nytt hull igjen. tungvint, men absolutt best) Om du snakker om en straplock eller noe i den dur må du nesten forklare litt nærmere hva som er feil. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Hvilken tykkelse foretrekker folket her på plekter da? Selv bruker jeg litt forskjellig mellom 1,14 og 2mm. 6859532[/snapback] Til solobruk: Jim Dunlop Jazztone 205 (nr 2 fra venstre på bildet). Aner ikke hvor tykke de er... Ellers Jim Dunlop Tortex 0,5 og 0,73, og for tynnere bruk gjerne løvtynne haifinn. Geir Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hei, noen som har et forslag på hvor jeg kan få tak i en grei sak for å tune gitaren? Helst ikke så dyr. Mvh Daniel Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Denne saken funker helt greit og koster ikke mer enn 200kr. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Denne saken funker helt greit og koster ikke mer enn 200kr. 6915884[/snapback] Jepp, den er fin! Har den selv og er ganske fornøyd! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Korg-tuneren er helt grei ja, men jeg synes kanskje den er litt for sensitiv for variasjoner i signalet. Jeg har gått tilbake til min gamle analoge tuner fordi pila blir stående litt mer i ro. Geir Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Jeg bruker et plekter på rundt 1mm. til vanlig, men jeg rota det bort her om dagen, så det går vel mest i slike. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 (endret) Hva mener du med "slakk og på villspor"? Er det skruen som løsner? Geir 6901013[/snapback] Ja, var akkurat det jeg ville fram til. Skulle tro lim var løsningen, men det virker litt for enkelt . Om du mener at selve skruen er løs, kan du bøte på dette ved å skru ut skruen, og putte inn et stykke av en fyrstikk. Så vil skruen lage nye gjenger i litt mer treverk, og dermed sitte bedre. (det aller beste er å bore ut i større diameter, og lime inn en plugg i hardtre, for deretter å bore nytt hull igjen. tungvint, men absolutt best) Om du snakker om en straplock eller noe i den dur må du nesten forklare litt nærmere hva som er feil. 6902961[/snapback] Dette virket ikke så verst. Likte fyrstikkløsningen, men den boringen virket mer eller mindre brutal. Så dette blir arbeid for en gitardoktor. Det er snakk om straplock-patent, ja, men selve straplocken fungerer knirkefritt. Det er nok gjengene i treverket som begynner å bli litt slakke, vil jeg tro. Endret 22. september 2006 av Seian Lenke til kommentar
kalli Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Jeg liker best tjukke og spisse plektere, som Jazz III eller spissere. Noen som har noen tips til andre plektere som er spisse? Lenke til kommentar
drugis Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg liker best tjukke og spisse plektere, som Jazz III eller spissere.Noen som har noen tips til andre plektere som er spisse? 6919323[/snapback] ibanez heavy,lite og spisst plekter, deiligt plekter Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Fikk en pakke med 1473 plektere her om dagen.. Heldigvis så er plektrene akkurat slik jeg ønsker dem.. Ahh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå