Erelend Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Selvfølgelig bør man lære skalaen... Men å improvisere innenfor denne lærer man mye av... Fremdeles ikke enig? Neivel... For å finne sin egen stil MÅ man improvisere/komponere ting selv... Endret 17. september 2006 av Erelend Lenke til kommentar
Seian Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Improvisering er ganske omfattende utrykk. Husker selv jeg ikke hadde peiling på hvordan man improviserte i de første årene som gitarist fordi jeg lærte ikke annet enn et par kjedelige blues-licks og tørre skalaer. Istedenfor, prøv å mekke noen sanger selv, studer andres soloer, særskilt hvordan de fraserer de. Lenke til kommentar
drugis Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) kass kabel skal eg bruka til POD'en min ? dårligt at det ikkje fulgte med. EDIT : enkel solo : twisted sister - we're not gonna take it, enklere enn di fleste som er blitt sagt. Endret 17. september 2006 av drugis Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Selvfølgelig bør man lære skalaen... Men å improvisere innenfor denne lærer man mye av... Fremdeles ikke enig? Neivel... For å finne sin egen stil MÅ man improvisere/komponere ting selv... 6879876[/snapback] Sjølvsagt, men eg meiner likevel at ein bør lære seg soloen slik den er først før ein begynner å improvisere over den. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Enig. Da kan du utgangspunktet. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 ja.. ok... Jeg er med på den... Da er vi enig... Hva synes dere "Tabs eller gehør" om hvordan man skal finne ut av sanger... Selfølgelig må man kunne de grunnleggende akkorder og etc. men jeg tror det er best å finne ut sanger etter gehør... Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 ja.. ok... Jeg er med på den... Da er vi enig... Hva synes dere "Tabs eller gehør" om hvordan man skal finne ut av sanger... Selfølgelig må man kunne de grunnleggende akkorder og etc. men jeg tror det er best å finne ut sanger etter gehør... 6884322[/snapback] Jeg skaffer meg litt innsyn i sangen ved å høre på den, og så se litt på tabs.. Når jeg skal lære meg en sang, går tab og gehør litt om hverandre Lenke til kommentar
huf Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) kass kabel skal eg bruka til POD'en min ? dårligt at det ikkje fulgte med. 6880699[/snapback] POD(xt) brukar ein heilt vanleg usb-kabel som du får kjøpt på omtrent alle databutikkar. For eks denne. Endret 17. september 2006 av huf Lenke til kommentar
drugis Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) kass kabel skal eg bruka til POD'en min ? dårligt at det ikkje fulgte med. 6880699[/snapback] POD(xt) brukar ein heilt vanleg usb-kabel som du får kjøpt på omtrent alle databutikkar. For eks denne. 6884504[/snapback] finner ikkje den usb utganger jeg men. kan du forklare (vise med bilde) hvor den er ? EDIT : føler meg ganske dum visst eg ikkje finner den og den er der Endret 17. september 2006 av drugis Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Sigurd, nynorsk mann! At jeg snakker bokmål er en annen sak! Men anyways, jeg finner heller ikke med usbutganger Lenke til kommentar
Even. Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Den sølvgrå, firkantede midt i bildet er usb-utgangen Endret 17. september 2006 av Even. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Hva er det bilde av Even. ? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Hva er det bilde av Even. ? 6885807[/snapback] Det er et bilde av baksiden på en PodXT Med det samme vi snakker om Pod: Nå som både jul og bursdag nærmer seg har jeg litt lyst på en Pod og lurer på om jeg bør gå for 2.0 eller XT. Hvordan er lyden i forhold til en pedal? Kan jeg koble en pedal på Poden og "styre" den mellom f.eks clean og vreng? Endret 18. september 2006 av Even. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 XT uten tvil. Kjøper du midibrett til den kan du styre heile skiten gjennom den. Pod utan midibrett er imho håplaust. Kan anbefale Behringer FCB1010, det er skitbillig og gir deg akkurat samme mogelgheiter som Line6 sine originale. Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 PodXT. En kompis av meg har 2.0, mens jeg har XTL. Min låter masse mye bedre - gå for den du. Lenke til kommentar
drugis Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 nå blir jeg irritert her! jeg har 2,0 og der er det ikkje det sølvfargede hullet! finn eit bilde av baksiden til 2.0 og se selv Lenke til kommentar
Even. Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 nå blir jeg irritert her! jeg har 2,0 og der er det ikkje det sølvfargede hullet! finn eit bilde av baksiden til 2.0 og se selv 6888799[/snapback] Da bør du presisere det. Jeg skal se om jeg finner et bilde. Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg har spurt dette spørsmålet før, men fikk ikke svar tror jeg: Jeg har spillt kassegitar i ca 1,5år nå og er ivrig til å avansere til el-gitar. Har 4000,- til rådighet med forsterker. Noe àlà cube15. Så har dere noen forslag? Liker best å spille på lønn. takk på forhånd;) Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Liker du litt rund, fyldig lyd, eller litt mer skarp, kuttende? Håper du forstår Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 nå blir jeg irritert her! jeg har 2,0 og der er det ikkje det sølvfargede hullet! finn eit bilde av baksiden til 2.0 og se selv 6888799[/snapback] Den har _ikke_ USB. Du kunne gjort det enkelt for deg selv ved å titte på line6.com, da hadde du fått svar på det du har lurt på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå