AnaXyd Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Jeg lurer på.... Jeg har lyst til å vite hvilken lyd som kommer når jeg har det og det oppsettet med treble\middle\gain osv... Har sett noen bilder av hvordan knottene skal stå, og åssen lyd som kommer. (Blues, metal, osv..) Noen som veit? Var litt vanskelig å forklare... Håper noen forstår!! Endret 15. september 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Jeg lurer på....Jeg har lyst til å vite hvilken lyd som kommer når jeg har det og det oppsettet med treble\middle\gain osv... Har sett noen bilder av hvordan knottene skal stå, og åssen lyd som kommer. (Blues, metal, osv..) Noen som veit? Var litt vanskelig å forklare... Håper noen forstår!! 6871657[/snapback] Du har lyst til å ha ein skikkeleg vrenglyd? Den får du desverre ikkje av å tulle med dei knappane. Ka forsterkar har du? Hvis du vil spele med vreng, må du nok kjøpe ein pedal, om ikkje du har ein spesiell type forsterkar som har innebygd vreng. Endret 15. september 2006 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
Seian Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Det er da bare å skru og høre hva som kommer. Skrur du på diskant (treble) så får du åpenbart mer skarpere lyd som svir i ørene. Skrur du på bass (bass) så før du en mer mildere tone f.eks. Husker det fulgte med i enkelte gitar-blader der man kunne stille inn innstillingene på de tre knottene og få en lignende lyd. Metallica husker jeg brukte litt bass (5-7), lite mid (3) og mye diskant (7). Men det beste er å skru helt til du er fornøyd med lyden Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Ok... Så det er egentlig bare å prøve seg fram til man får en bra lyd man liker? Har litt gromsete og bråkete lyd nå... Som egentlig ikke er noe fin. Men det har jo også mye å si på micene på gitaren også? Jeg lurer på....Jeg har lyst til å vite hvilken lyd som kommer når jeg har det og det oppsettet med treble\middle\gain osv... Har sett noen bilder av hvordan knottene skal stå, og åssen lyd som kommer. (Blues, metal, osv..) Noen som veit? Var litt vanskelig å forklare... Håper noen forstår!! 6871657[/snapback] Du har lyst til å ha ein skikkeleg vrenglyd? Den får du desverre ikkje av å tulle med dei knappane. Ka forsterkar har du? Hvis du vil spele med vreng, må du nok kjøpe ein pedal, om ikkje du har ein spesiell type forsterkar som har innebygd vreng. 6871701[/snapback] Jeg har en Marshall MG100HDFX... Har hørt mye rart om den, men jeg mener den er ganske bra. Er en overdrive channel med to forskjellige vrenger OD1\OD2. Kjører for det meste på OD2 for en spissere vreng. Men som jeg forklarer, så er lyden litt gromsete og stygg nå... Endret 15. september 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
Seian Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Alt fra hvordan du spiller med fingrene til hvilke effekter du har brukt spiller selvfølgelig en rolle. Det jeg pleier å gjøre er å nullstille forsterkeren helt. Stille alt på null og begynn derifra. Men det burde ikke komme som en overalskelse at det er bare å prøve seg fram? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Alt fra hvordan du spiller med fingrene til hvilke effekter du har brukt spiller selvfølgelig en rolle. Det jeg pleier å gjøre er å nullstille forsterkeren helt. Stille alt på null og begynn derifra. Men det burde ikke komme som en overalskelse at det er bare å prøve seg fram? 6871793[/snapback] Hehe... Visste jeg skulle få det i svar ja... Men det finnes ingen side med noen slike oppsett for min forsterker? Slik at jeg slipper å styre mye med å finne ut selv.. Hehe... Lenke til kommentar
Laman Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) Hei! Om noen kan anbefale et veldig enkelt nybegynnervennlig program å spille inn med? Det jeg trenger er egentlig bare at jeg har mulighet for å spille inn flere spor. Jeg har et Sound Blaster Audigy 2 ZS lydkort. Øystein. Endret 16. september 2006 av Laman Lenke til kommentar
Even. Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Noen her som har noen forslag til enkle gitarsoloer jeg kan øve på? Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Noen her som har noen forslag til enkle gitarsoloer jeg kan øve på? 6877128[/snapback] Lett som i Paranoid lett? Hvor lett? Mama I'm Coming Home tok jeg en uke etter at jeg fikk elgitaren min, den er fin... Paranoid og Nothing Else Matters er også gode lette soloer. Og muligens en del Hendrix. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Noen her som har noen forslag til enkle gitarsoloer jeg kan øve på? 6877128[/snapback] Lett som i Paranoid lett? Hvor lett? Mama I'm Coming Home tok jeg en uke etter at jeg fikk elgitaren min, den er fin... Paranoid og Nothing Else Matters er også gode lette soloer. Og muligens en del Hendrix. 6877176[/snapback] Takker Jeg skal sjekke dem ut Den i Paranoid kan jeg, så noe på samme nivå - gjerne litt høyere, er supert. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Iron Maiden - Strange World. Den første soloen der var grunnen til at startet å spille gitar. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Ikke lær soloer helt slik som de spilles... Prøv heller å improvisere... Lærer mye av det... Enig? Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Ikke lær soloer helt slik som de spilles... Prøv heller å improvisere... Lærer mye av det... Enig? 6877332[/snapback] Til Even. Prøv å improviser Paranoid-soloen! Du får ekstremt mye ut av det, med tanke på kjennskap til de forskjellige tonene. Gjør dette selv med de jeg kan godt, fordi det er så veldig hjelpsomt. Først er det greit å følge med på sangen slik den skal være, og når du kan alt, og greier det meste i blinde er improvisering en artig måte å utvide spekteret og ha noe nytt hver gang. Jeg kan Paranoid på ryggen [/skryt] Lenke til kommentar
Even. Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Iron Maiden - Strange World. Den første soloen der var grunnen til at startet å spille gitar. 6877306[/snapback] Takker Har aldri hørt sangen, får vel låne plata av broren min og høre . Grunnen til at jeg begynte å spille gitar var Racer X - Scarified. Erlend og Stonemeister: Bra tips Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Hei! Om noen kan anbefale et veldig enkelt nybegynnervennlig program å spille inn med? Det jeg trenger er egentlig bare at jeg har mulighet for å spille inn flere spor. Jeg har et Sound Blaster Audigy 2 ZS lydkort. Øystein. 6874856[/snapback] Hvis du uansett bare har et Soundblaster-kort og sikkert ikke verdens beste mic (hvis det er snakk om akustisk) vil jeg foreslå Adobe Audition, eller kanskje til og med Audacity, som er et veldig begrenset gratisprogram. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Takker Har aldri hørt sangen, får vel låne plata av broren min og høre . Grunnen til at jeg begynte å spille gitar var Racer X - Scarified. Erlend og Stonemeister: Bra tips 6877392[/snapback] Får vel komme med et par enkle tips til soloer... Queen - Friends Will Be Friends Metallica- Nothing Else Matters Metallica -One (første soloen) Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Noen forslag til litt proffe lydinnspillingsprogram (med pitch scaler!!) jeg kan bruke? Bruker bare med en mikrofon, men det fungerer kjempe bra!! Lenke til kommentar
Seian Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Ikke lær soloer helt slik som de spilles... Prøv heller å improvisere... Lærer mye av det... Enig? 6877332[/snapback] Mulig det, ja, men så er ikke improvisering ens sterkeste side om man bare har vært borti gitaren i en uke. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Ikke lær soloer helt slik som de spilles... Prøv heller å improvisere... Lærer mye av det... Enig? 6877332[/snapback] Mulig det, ja, men så er ikke improvisering ens sterkeste side om man bare har vært borti gitaren i en uke. 6879051[/snapback] nei... da så... men begynn snarest... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Ikke lær soloer helt slik som de spilles... Prøv heller å improvisere... Lærer mye av det... Enig? 6877332[/snapback] Nei. Men lær skalaen som soloen går i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå