Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PC'n min spiller gitaren min høyere og skarpere. Jeg har Creative 2.1 på PC'n vs. 60w forsterker. Foretrekker likevel forsterkeren da den gir en mye rundere og tykkere lyd.

6812481[/snapback]

Aha, trodde du mente 2.1 lydkort :blush: Jaja, så er Creative høyttalerene dine piss da :)

Endret av anners
Lenke til kommentar
PC'n min spiller gitaren min høyere og skarpere. Jeg har Creative 2.1 på PC'n vs. 60w forsterker. Foretrekker likevel forsterkeren da den gir en mye rundere og tykkere lyd.

6812481[/snapback]

Aha, trodde du mente 2.1 lydkort :blush: Jaja, så er Creative høyttalerene dine piss da :)

6812899[/snapback]

Kan ikke klage.

Lenke til kommentar
Noen syn på Schecter gitarer?

Driver å sjekker gjennom mye rart nå for tida.. planlegger ny øks :)

Og åssen er halsen på PRS (Custom SE, hakke råd til the shit)?

6814688[/snapback]

Stikk innom Harmony-central.com, på guitar og reviews.. Der står det alt mellom himmel og jord. DU kan også lære mye ved hjelp av Google..

Har hørt at Schecter gitarene er veldig bra :)

Lenke til kommentar
Har hørt at Schecter gitarene er veldig bra :)

6822431[/snapback]

Jepp. En gang på tidlig 90-tall fikk jeg i oppdrag å "fikse" Schecteren til gitaristen i nåværende Nullskattesnylterne. Jeg kunne ærlig talt ikke forstå hva som skulle fikses, gitaren var en ren drøm, både spille- og lydmessig. Det endte med en (unødvendig) intonasjon samt en liten finjustering av nut. Dette var en standard stratmodell med messing hardware.

Schecter ble allment regnet som noe av det ypperste av gitarer på 80-tallet, men jeg har ingen annen befatning med dem enn ovenstående.

However, det finnes sikkert mandagsutgaver her også.....

Lenke til kommentar
Sååå ... Har nettopp fått fiksa den akkustiske gitaren med nye stålstrenger. Nå er det å lære seg å spille mer enn bare "Hang down your head Tom Dooley". Har dere noen kunnskap om noen guider på internett som passer en nybegynner?

Takker for hjelp :)

6831559[/snapback]

Jeg ville gått på nærmeste bokhandel og spurt etter "Lillebjørns gitarbok" hvis jeg var deg. :) Eventuelt lån den på biblioteket.

Lenke til kommentar
Sååå ... Har nettopp fått fiksa den akkustiske gitaren med nye stålstrenger. Nå er det å lære seg å spille mer enn bare "Hang down your head Tom Dooley". Har dere noen kunnskap om noen guider på internett som passer en nybegynner?

Takker for hjelp :)

6831559[/snapback]

Guitar Pro! Elegant verktøy som har lært meg å spille!

Lenke til kommentar
Hei!

Bare lurte på om noen viste om noen andre gitarister som spiller slik musikk...?

6837137[/snapback]

Hvis du er ute etter skikkelig bra fingerspillgitarmusikk, er Leo Kottke mannen du er ute etter. Klikk deg f.eks. frem til albumet Greenhouse og sjekk ut låta Last Steam Engine Train.

6838412[/snapback]

Tenkte mer på den stilen som kommer litt lengre ut i filmen... litt sånn blues-rock greier...

Men Leo Kottke var søren meg ikke dårlig på gitaren!

Lenke til kommentar
Hvis du er ute etter skikkelig bra fingerspillgitarmusikk, er Leo Kottke mannen du er ute etter. Klikk deg f.eks. frem til albumet Greenhouse og sjekk ut låta Last Steam Engine Train.

6838412[/snapback]

Kottke ja....saker og ting. Har du sjekket ut Adrian Legg? Hvis ikke bør du det. Michael Hedges er også verdt en lytt.

Disse karene gjør ting med gitarene sine som får oss vanlige dødelige til å ville kappe av oss fingertuppene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...