neivoll Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Vel, det finnes en enkel forklaring: Creative lydkortet ditt er piss. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Vel, det finnes en enkel forklaring: Creative lydkortet ditt er piss. 6812824[/snapback] Hvem sier jeg har Creative lydkort? Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) PC'n min spiller gitaren min høyere og skarpere. Jeg har Creative 2.1 på PC'n vs. 60w forsterker. Foretrekker likevel forsterkeren da den gir en mye rundere og tykkere lyd. 6812481[/snapback] Aha, trodde du mente 2.1 lydkort Jaja, så er Creative høyttalerene dine piss da Endret 6. september 2006 av anners Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 PC'n min spiller gitaren min høyere og skarpere. Jeg har Creative 2.1 på PC'n vs. 60w forsterker. Foretrekker likevel forsterkeren da den gir en mye rundere og tykkere lyd. 6812481[/snapback] Aha, trodde du mente 2.1 lydkort Jaja, så er Creative høyttalerene dine piss da 6812899[/snapback] Kan ikke klage. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 Noen syn på Schecter gitarer? Driver å sjekker gjennom mye rart nå for tida.. planlegger ny øks Og åssen er halsen på PRS (Custom SE, hakke råd til the shit)? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Yaeiaieaiiaaehiwhihwehoo!!1 Gitarlæraren min skaffer meg rabatt på Hagstrøm og tar med seg nedover ein USA Stratocaster til meg neste torsdag!1212!!" =D=D=D Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Noen syn på Schecter gitarer? Driver å sjekker gjennom mye rart nå for tida.. planlegger ny øks Og åssen er halsen på PRS (Custom SE, hakke råd til the shit)? 6814688[/snapback] Har hørt at Schecter er veldig bra. Ekstremt bra, faktisk. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Yaeiaieaiiaaehiwhihwehoo!!1Gitarlæraren min skaffer meg rabatt på Hagstrøm og tar med seg nedover ein USA Stratocaster til meg neste torsdag!1212!!" =D=D=D 6821516[/snapback] Gratulerer Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Noen syn på Schecter gitarer? Driver å sjekker gjennom mye rart nå for tida.. planlegger ny øks Og åssen er halsen på PRS (Custom SE, hakke råd til the shit)? 6814688[/snapback] Stikk innom Harmony-central.com, på guitar og reviews.. Der står det alt mellom himmel og jord. DU kan også lære mye ved hjelp av Google.. Har hørt at Schecter gitarene er veldig bra Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Har hørt at Schecter gitarene er veldig bra 6822431[/snapback] Jepp. En gang på tidlig 90-tall fikk jeg i oppdrag å "fikse" Schecteren til gitaristen i nåværende Nullskattesnylterne. Jeg kunne ærlig talt ikke forstå hva som skulle fikses, gitaren var en ren drøm, både spille- og lydmessig. Det endte med en (unødvendig) intonasjon samt en liten finjustering av nut. Dette var en standard stratmodell med messing hardware. Schecter ble allment regnet som noe av det ypperste av gitarer på 80-tallet, men jeg har ingen annen befatning med dem enn ovenstående. However, det finnes sikkert mandagsutgaver her også..... Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Sååå ... Har nettopp fått fiksa den akkustiske gitaren med nye stålstrenger. Nå er det å lære seg å spille mer enn bare "Hang down your head Tom Dooley". Har dere noen kunnskap om noen guider på internett som passer en nybegynner? Takker for hjelp Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Sååå ... Har nettopp fått fiksa den akkustiske gitaren med nye stålstrenger. Nå er det å lære seg å spille mer enn bare "Hang down your head Tom Dooley". Har dere noen kunnskap om noen guider på internett som passer en nybegynner? Takker for hjelp 6831559[/snapback] Jeg ville gått på nærmeste bokhandel og spurt etter "Lillebjørns gitarbok" hvis jeg var deg. Eventuelt lån den på biblioteket. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Sååå ... Har nettopp fått fiksa den akkustiske gitaren med nye stålstrenger. Nå er det å lære seg å spille mer enn bare "Hang down your head Tom Dooley". Har dere noen kunnskap om noen guider på internett som passer en nybegynner? Takker for hjelp 6831559[/snapback] Guitar Pro! Elegant verktøy som har lært meg å spille! Lenke til kommentar
kalli Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hei! Bare lurte på om noen viste om noen andre gitarister som spiller slik musikk...? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hei!Bare lurte på om noen viste om noen andre gitarister som spiller slik musikk...? 6837137[/snapback] Hvis du er ute etter skikkelig bra fingerspillgitarmusikk, er Leo Kottke mannen du er ute etter. Klikk deg f.eks. frem til albumet Greenhouse og sjekk ut låta Last Steam Engine Train. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hei!Bare lurte på om noen viste om noen andre gitarister som spiller slik musikk...? 6837137[/snapback] Hvis du er ute etter skikkelig bra fingerspillgitarmusikk, er Leo Kottke mannen du er ute etter. Klikk deg f.eks. frem til albumet Greenhouse og sjekk ut låta Last Steam Engine Train. 6838412[/snapback] Tenkte mer på den stilen som kommer litt lengre ut i filmen... litt sånn blues-rock greier... Men Leo Kottke var søren meg ikke dårlig på gitaren! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Bjørn Berge er mer i den retningen. Han er kanskje ikke like rabiat på strengene som denne Miyavi, men spiller fet blues likefullt. Dessuten er han på turne, så hvis du er heldig kan du nok få med deg en konsert snart. http://www.stringmachine.no/ Lenke til kommentar
kalli Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Bjørn Berge er mer i den retningen. Han er kanskje ikke like rabiat på strengene som denne Miyavi, men spiller fet blues likefullt. Dessuten er han på turne, så hvis du er heldig kan du nok få med deg en konsert snart. http://www.stringmachine.no/ 6839400[/snapback] Ja! Det var han jeg leita etter! Takk! Btw, Finnes det noen andre som spiller sånn... Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hvis du er ute etter skikkelig bra fingerspillgitarmusikk, er Leo Kottke mannen du er ute etter. Klikk deg f.eks. frem til albumet Greenhouse og sjekk ut låta Last Steam Engine Train. 6838412[/snapback] Kottke ja....saker og ting. Har du sjekket ut Adrian Legg? Hvis ikke bør du det. Michael Hedges er også verdt en lytt. Disse karene gjør ting med gitarene sine som får oss vanlige dødelige til å ville kappe av oss fingertuppene. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Hedges har jeg hørt, men ikke Legg, skal sjekke ham ut. Takk for tips. Fin side: http://www.acousticfingerstyle.com/ Endret 10. september 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå