Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Tusen takk! :)

Skal få lånt en før jeg kjøper, men har litt lyst på en jeg da.

Gjorde et søk i blinde på Finn.no :

Søk i blinde

Kom fram nå små gitartroll!

6804111[/snapback]

Hvis du liker å spille, så kan man spille og ha det morsomt på det meste, mener jeg...

En billig gitar blir etter min mening bra nok i begynnelsen da du kankje ikke kjenner forskjellen på en gitar for 2000 og 4000...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei hei!

Jeg har tenkt å begynne å spille gitar, så tenkte kanskje dette her var riktig sted å spørre! Skal kjøpe meg en gitar, men er egentlig helt blank på hvilken jeg skal kjøpe. Har tenkt litt på morgan osv

Vil gjerne ha tips fra folk som har peiling!

Takk til den som svarer!

6803707[/snapback]

Jeg vil anbefale deg å ikke ha det travelt. Spill kassegitar en stund og lær deg det grunnleggende skikkelig før du eventuelt går over til elektrisk. Verden er full av folk som kan spille utrolig vanskelige soloer men likevel ikke eier noen som helst forståelse for musikk. Det er mye morsommere å spille en fin sang når man skjønner hvorfor den er fin, og med tid og stunder, når du er blitt skikkelig flink, kan du spille sanger uten å måtte bruke en halvtime for å lete fram tab-en først.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om en (helst norsk) side som selger plekterbrett?

Og, er det mye jobb å skifte det på en strat?

6806380[/snapback]

Denne siden selger det i hvert fall, vet ikke om noen norsk. Uansett er dette noe alle instrumentsjapper har. Det er ikke rare jobben, bare skru det gamle løs og sleng på det nye.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jeg har i lang tid hatt veldig lyst til å lære å spille gitar. Etter mange uker med utsettelse fant jeg igår frem min gamle kassegitar for å begynne å spille. Men det jeg kunne tenkt meg var en elgitar (pakke og hele greia), da denne kassegitaren er gammel og slit og lager i grunn sær lyd. Jeg tenkte på denne pakken her. Jeg er nybegynner og vet svært lite om gitarer, så håper dere har noen innspill.

:)

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om en (helst norsk) side som selger plekterbrett?

Og, er det mye jobb å skifte det på en strat?

6806380[/snapback]

Denne siden selger det i hvert fall, vet ikke om noen norsk. Uansett er dette noe alle instrumentsjapper har. Det er ikke rare jobben, bare skru det gamle løs og sleng på det nye.

6806435[/snapback]

Nja....bare og bare. Du må jo flytte over pickups og potmetre også. Kan jo oppleves som en utfordring for de av dere som er teknisk tilbakestående.

Lenke til kommentar
Nja....bare og bare. Du må jo flytte over pickups og potmetre også. Kan jo oppleves som en utfordring for de av dere som er teknisk tilbakestående.

6807037[/snapback]

Trenger vel ikke røre pickupene, de er festet i kroppen. Potmetrene må flyttes, men det er omtrent like vanskelig som å nappe av en bryter på en komfyr og sette den på igjen.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte på denne pakken her.

6806669[/snapback]

Jeg ville ikke kjøpt den pakken. Kjøp heller brukt.

Som forsterker anbefaler jeg at du kjøper en Line 6 Pod. Får dem for under tusen. Den kan du klare deg bra med (Forutsett at du har en høyttaler eller et anlegg å koble den til) Til gitar ville jeg muligens sport opp en brukt Epiphone Les Paul (ikke special) eller en brukt Squier/ Mexico Stratocaster.

Det forutsetter at du har noen tusen til rådighet.

Jo mer penger du legger i utstyret, jo mer får du vanligvis.

Endret av Tready
Lenke til kommentar

Lurer på en ting her..

Jeg har en forsterker, cd-spiller og et par 250 watts høytalere.. Kan jeg bare koble POD'en til denne? Hvordan? Forsterkeren er litt gammel,da .. Menmen..

Om det funker har jeg en "forsterker" som blåser huet av de fleste!! :p

Edit. Leif :p

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
PC'n min spiller gitaren min høyere og skarpere. Jeg har Creative 2.1 på PC'n vs. 60w forsterker. Foretrekker likevel forsterkeren da den gir en mye rundere og tykkere lyd.

6812481[/snapback]

Dobeltklikk på lydikonet nede i hjørnet, trykk på avansert på mic og ta bort boosten :) og kjør output på ampen på medium lyd.. se om dette funker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...