Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

noen som har forslag på noen sanger som er fine å spille når et band skal spille sammen for første gang?

Dumdum boys - "Splitter pine" har et enkelt men fengende gitarriff ;) Men ikke alle som liker stilen kanskje.

Ellers støtter SBS sine metallica-forslag hvertfall. AC/DC har vel også en del greie riffs på lager

Endret av knutmarius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere kan jo prøve på Tears in Heaven?

er vel kanskje ikke akkurat den sjangern dere vil ha :p ?

Kanskje ikke noen utpreget band-sang heller ;)

For all del, den er veldig fin, men det er jo i og for seg en one-man-framføring for akustisk gitar. (Regner med at gutta spiller el-gitar i bandet)

Lenke til kommentar
Dere kan jo prøve på Tears in Heaven?

er vel kanskje ikke akkurat den sjangern dere vil ha :p ?

Kanskje ikke noen utpreget band-sang heller ;)

For all del, den er veldig fin, men det er jo i og for seg en one-man-framføring for akustisk gitar. (Regner med at gutta spiller el-gitar i bandet)

hehe, det glemte jeg - trodde det bare var to gitarister jeg :p

Endret av SGE7000
Lenke til kommentar

Yes :) Men som som sagt, den er fin den. Grei å kunne hvis man skulle ende opp på et nachspiel med kassegitar og smoothe damer. hehe. Noen som har andre tips til "kvinne-smelte-sanger"? Jeg kan bidra med "Cavatina" og en spansk folketone som er blitt satt tekst til (og i mine øyne masakrert) av svensker, under navnet "Du är den ände" (Tviler på at dere finner tabs til den siste. Bare lært den av fattern). Disse gjør seg best på akustisk gitar vel og merke.

Andre innspill?

Lenke til kommentar
eller hvis man har akkustisk gitar med cut-out (heter det ikke det?) så kan man dra nothing else matters soloen, eller fade to black.... eller metal heart :devil:

Yes. Men skal man spille metallica så ville jeg prøvd å få tak i en el-gitar (selv om ikke det alltid lar seg gjøre på et nachspiel ;)). Men på den annen side så er vel Nothing else matters den Metallica-sangen som funker best på akustisk.

Støtter Stairway to heaven forresten :thumbup:

Lenke til kommentar
Yes. Men skal man spille metallica så ville jeg prøvd å få tak i en el-gitar (selv om ikke det alltid lar seg gjøre på et nachspiel ;)). Men på den annen side så er vel Nothing else matters den Metallica-sangen som funker best på akustisk.

Metallica har jo spilt Nothing Else Matters akustisk, og det er en egen versjon av soloen der (som er lett å spille på en vanlig akustisk heh).

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om Ibanez sine gitarer faktisk har Floyd Rose-system. Er det stor forskjell mellom Edge-bridgene deres og Floyd Rose? Det ligner jo ganske mye.

(tenkt å kjøpe Ibanez RG370DX i neste uke)

btw, noen som har noe forslag på et par metal-sanger som egner seg å spille i band? Har spilt gitar i rundt et halvt år nå..

Noe slikt som Enter Sandman, For Whom the Bell Tolls osv. =)

Endret av razh0r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...