Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Googlet og fant. Men alle er jo copyright-sperra jo(værtfall på mysongbook)

EDIT- 911tabs var svaret. Takk for hjelpen gutta :love:

6755021[/snapback]

Mesteparten er copyright sperret, så jeg lastet ned en .zip-fil med 45 000 .gp filer :)

6755105[/snapback]

Som er bullshit. Har brukt mange timer til å rense den. Jeg har ikke noen interesse av å ha tabs fra band jeg aldri kommer til å høre om, og 5 forskjellige tabs av en hit de hadde for ørten år siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Googlet og fant. Men alle er jo copyright-sperra jo(værtfall på mysongbook)

EDIT- 911tabs var svaret. Takk for hjelpen gutta :love:

6755021[/snapback]

Mesteparten er copyright sperret, så jeg lastet ned en .zip-fil med 45 000 .gp filer :)

6755105[/snapback]

Som er bullshit. Har brukt mange timer til å rense den. Jeg har ikke noen interesse av å ha tabs fra band jeg aldri kommer til å høre om, og 5 forskjellige tabs av en hit de hadde for ørten år siden.

6755166[/snapback]

tar jo ikkje så stor plass at det gjer noko da :)

Lenke til kommentar

Har sletta ca. 700mb hittils. Det er en hel film det! Så det gjør noe. Selv om jeg har over 200gb ledig plass.

Edit: Er ikke plassen det gjelder uansett. Er bare rot med så mange filer. Liker å ha system i ting og ikke kopier av ting og slikt.

Endret av skate4life
Lenke til kommentar
Vet ikke mye om Dale, men lyden han får er en kombinasjon av spillestil, og vintageutstyr..

6760753[/snapback]

Og en handfull reverb, vil jeg tro, med mindre ørene mine tar skammelig feil :hmm: .

Hehe, likte det han ene sa om videoen:

Good song, though not sure about the video - 'let's just go into a desert and have a dog on a surfboard.. oh and my plane!'
Lenke til kommentar
Har noen spørsmål om Dick Dale...

6759171[/snapback]

Når Dale begynte å spille elektrisk, fantes det ikke venstrehendte Fendere. Så han tok en høyrehendt og snudde den, uten å strenge om. Så han vendte seg til å spille på den måten. (Jeg tror han hadde spilt vanlig gitar før, med normalt oppsett.)

Her er litt stoff om utstyret Fender laget til ham, fra hans egen hjemmeside: Link

Geir :)

Lenke til kommentar
Hei.

Har sett at noen har spiller med et "lokk" foran hullet på akkustiske gitarer.

Hva er dette godt for? Er det merkbar effekt?

6760851[/snapback]

Lokket hindrer feedback (fra PA'en eller gitarforsterkeren) når elektrisk/akustiske gitarer eller akustiske gitarer med Fishman type pickuper brukes live. Ulempen er at de i større eller mindre grad demper lyden, spesielt når gitaren brukes unplugged, altså akustisk.

Edit: Noen gitarer har ornamenter i lydhullet som slipper lyden igjennom, altså ikke tette lokk. Disse er bare til pynt.

Her fra Larry Robinsons fantastiske arbeid på Martins gitar nummer 750 000:

cfmfront1_250.jpg

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Har sletta ca. 700mb hittils. Det er en hel film det! Så det gjør noe. Selv om jeg har over 200gb ledig plass.

Edit: Er ikke plassen det gjelder uansett. Er bare rot med så mange filer. Liker å ha system i ting og ikke kopier av ting og slikt.

6758558[/snapback]

Ja er 1,2 gb tilsammen, men jeg har den bare i zipfilen, og så zipper jeg dem bare ut etter hvert som jeg trenger dem. Da tar den bare 112 mb.

Lenke til kommentar

6758558[/snapback]

Ja er 1,2 gb tilsammen, men jeg har den bare i zipfilen, og så zipper jeg dem bare ut etter hvert som jeg trenger dem. Da tar den bare 112 mb.

6765486[/snapback]

Totalt unødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...