Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Personlig tror jeg en Squier Stratocaster, en OK reim, et par Dunlop Tortex .72 mm plektre, kabel av grei kvalitet og den Fender ampen med alle innebygde backingtracksa, og også noen digitale effekter, om ikke jeg husker feil.

Det der tror jeg skulle funke fett... Så veldig dyrt blir det heller ikke.

6735753[/snapback]

Finnes det?

Og hva mener du med alle backingtracksa?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Æsj... Så mye mas bare for å gå over til litt tjukkere strenger.

6731909[/snapback]

Ingen som sier du må :tease: . Hva er greia med å bytte tykkelse på strenger uansett? Er det en viss macho-faktor som øker etterhvert som tykkelsen på strengene øker?

Lenke til kommentar

6731909[/snapback]

Ingen som sier du må :tease: . Hva er greia med å bytte tykkelse på strenger uansett? Er det en viss macho-faktor som øker etterhvert som tykkelsen på strengene øker?

6737326[/snapback]

Jeg prøvde 0,11 strenger for litt siden (har de fremdeles på da (elixir :w00t: ) Først var det litt vondt p fingrene men ble mer normalt etter jeg hadde spilt litt... Skal nok gå tilbake til 0,10 :p Hørte ikke noe spesiell forskjell... :hrm:

Lenke til kommentar

6731909[/snapback]

6737326[/snapback]

Dette må være det tåpeligste innlegget jeg har lest idag. Hvorfor jeg vil over til tjukkere strenger? Jo, fordi jeg pleier å stemme ned gitaren til C, og da kan det være en fordel at man bruker tjukkere strenger. Skal jeg liksom være macho for meg selv når jeg sitter på rommet? :roll:

Lenke til kommentar

6731909[/snapback]

6737326[/snapback]

Dette må være det tåpeligste innlegget jeg har lest idag. Hvorfor jeg vil over til tjukkere strenger? Jo, fordi jeg pleier å stemme ned gitaren til C, og da kan det være en fordel at man bruker tjukkere strenger. Skal jeg liksom være macho for meg selv når jeg sitter på rommet? :roll:

6738019[/snapback]

Nei, men det er en kjennsgjerning at det er kult å ha en gitar ingen andre kan spille på.

Lenke til kommentar

6731909[/snapback]

6737326[/snapback]

6738019[/snapback]

Nei, men det er en kjennsgjerning at det er kult å ha en gitar ingen andre kan spille på.

6738059[/snapback]

Slutt med pisspreiket da. Gitaren min er det _jeg_ som bruker, ingen andre. Har du flere tåpeligheter å komme med?

Lenke til kommentar
Personlig tror jeg en Squier Stratocaster, en OK reim, et par Dunlop Tortex .72 mm plektre, kabel av grei kvalitet og den Fender ampen med alle innebygde backingtracksa, og også noen digitale effekter, om ikke jeg husker feil.

Det der tror jeg skulle funke fett... Så veldig dyrt blir det heller ikke.

6735753[/snapback]

Finnes det?

Og hva mener du med alle backingtracksa?

6736216[/snapback]

Ja det finnes, har prøvd en selv og den er ganske så artig å leke seg med, husker bare ikke hva den heter... Med backingtracks mener jeg et loopa lydspor med bass, trommer og kanskje litt andre ting - men ingen gitar, den delen fikser du selv ;)

Lenke til kommentar
Slutt med pisspreiket da. Gitaren min er det _jeg_ som bruker, ingen andre. Har du flere tåpeligheter å komme med?

6738117[/snapback]

Mulig ikke sarkasmen min kom helt fram i det første innlegget mitt selv med en 34 pixel bred smiley. Var ikke meningen, beklager :hmm: .

Noen som vet om ett lite program som teller hvor mange ganger du slår iløpet av en viss tid? Slår på strengen

6740196[/snapback]

Nei, men vil tro Adobe Audition har noe tilsvarende. Ved å trykke på space-tasten to eller flere ganger, regner den ut hvor mange slag i minuttet det er.

Endret av Seian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...