Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

ja, har ingenting mellom gitaren of forsterkeren.

6711369[/snapback]

Da ordner nok lyden seg lett med en pedal skal du se.

6711386[/snapback]

pedal er et vidt begrep. Har en v-amp2 liggende, den gir igrunnen grei lyd. Men føler det blir litt teit å emulere forsterker og kabinett når jeg allerede har ok saker. Kan jo eventuelt bare bruke distortion eller noe sånn på den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går det ann å bytte "innlays" i gripebrettet på gitaren uten store problemer. Jeg har nå slike rundinger som markerer 3, 5, 7 osv. bånd, men jeg har mer lyst på slike haifinner. Er det bare å lime over selv, eller må man få en gitarreparatør til å gjøre det?

6714797[/snapback]

De er ikke "limt over" (da ville du kjent kantene), de er lagt i fordypninger i gripebrettet. Så du måtte altså borre ut de gamle "dottene" og frese ut til de nye. Den jobben klarer du neppe å gjøre selv. En gitarreparatør vil ta timepris for jobben, og det går med noen timer. Det er sikkert billigere å kjøpe en nye hals. De er fabrikkproduserte med CNC-maskiner som gjør jobben på sekunder.

Geir :)

Lenke til kommentar
Når vi først er inne på hals. Eg har ein gitar med lønnehals ståande som eg driver og pusser opp, men lakken frampå halsen er enkelte plassar heilt nedslitt, er det mulig å lakke slikt opp igjen?

6714845[/snapback]

Ja, du kan pusse den ned og lakke over på nytt. De fleste gitarister foretrekker å la det være dog. Halsen er antagelig vel så lettspilt som den er (om den ikke er for slitt, med groper), selv om den ikke ser like vakker ut.

Lenke til kommentar
Går det ann å bytte "innlays" i gripebrettet på gitaren uten store problemer. Jeg har nå slike rundinger som markerer 3, 5, 7 osv. bånd, men jeg har mer lyst på slike haifinner. Er det bare å lime over selv, eller må man få en gitarreparatør til å gjøre det?

6714797[/snapback]

Høres ut som noe meningsløst vrøvl. Drit i å tenke på slikt, og bruk tida til å spille. :thumbup:

6714907[/snapback]

Hehe...bare kom på det sånn plutselig.

Har vært å hentet gibsonen min nå :love: En drøm å spille på.

Lenke til kommentar
Okidok. Må bånda av òg då eller?

For så mykje tid spørs det om eg gidder å bruke på den gitaren. :p

6716282[/snapback]

Nei. Du kan godt la båndene sitte, og pusse lakken av dem etterpå. Ellers går det vel an å få smal maskeringstape (sånn som brukes til motivlakkering av biler) som du kan maskere dem med før du lakker.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Kjem nok til å gjere det, får vel gjere meg godt for med pussinga. Har fått slipt ned baksida av gitaren no og treverket ser faktisk ganske bra ut , så eg lurer på om eg skal sette den inn med noko fargelaust. Må ein på spesielbutikkar for å få tak i olje til gitarar eller kan ein få tak i slikt på Fargerike?

Lenke til kommentar
bare å skru, men vær klar over at du må slakke strengene først, ellers ryker de. Også bør du også vite at du må intonere gitaren på nytt etterpå, ellers blir det helt rompe.

6724756[/snapback]

Har sett at mange har snakket om "intonering", men har aldri helt skjønt hva det er!

Så hva er å intonere gitaren?

Lenke til kommentar

lurte på en ting jeg. vil ha en el gitar og men vil ikke begynne med masse penger med en gang. lære meg å spille først. mine spm er som så.

hvor mye må jeg ut med for en grei men ikke dyr gitar?

er det bare den typiske rock\metal lyden man kan på en el gitar? kan man få acoustic lyd på den og?

hvor stor er forskjellen på hver og en el gitar?

har de fleste lik lyd bare at noen har flere muligheter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...