DilliMusic Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 (endret) heisann. skal kjøpe meg en gitar i disse dager. jeg er nybegynner og skal lære meg å spille ordentlig. så vil ikke starte med noe veldig dyrt og pro. anbefalinger? vil ha noe som kan holde seg en god stund. bra kvalitet altså. eller alle gitarer er vel det? 6699799[/snapback] skal være en acoustic gitar btw og lurte på en ting til. hvor ofte skal en gitar stemmes? Endret 19. august 2006 av Dilly Man Lenke til kommentar
andesam Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 hver gang den blir ustemt.. Trenger litt hjelp her. Har en marshall dsl100 forsterker og 1960 kabinett. Gitaren er en epiphone les paul med zakk wylde mikker (emg 81 og 85). Jeg spiller i et metal band, og ønsker lyd deretter. Problemet er at lyden blir litt grumsete og melodien kommer ikke så bra frem, som jeg ønsker. Noen som kan komme med noen umiddelbare tips? Eller trengs mer info? - Andreas Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Skjønner ikke helt hva problemet er, egentlig. Er problemet at du ikke kommer frem i miksen (at gitarlyden ikke "kutter" godt nok igjennom), eller at lyden rett og slett er grumsete? Dersom du ikke klarer å kutte skikkelig igjennom, bør du skru opp mellomtonen på forsterkeren etter smak, du kan også droppe litt bass, om du mener det blir for grumsete lyd. Bassen i bandet vil uansett dekke den delen av lydbildet godt nok. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Eller så kan du rett og slett prøve å spille på Tremble-pickupen, og skru ned tone litt.. Vet ikke om det løser problemet, men det kommer litt tydeligere frem da Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Riste-pickup? ... Men man kutter ikke akkurat bedre igjennom av å dra ned på tone-kontrollen, da. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 Riste-pickup? ... Men man kutter ikke akkurat bedre igjennom av å dra ned på tone-kontrollen, da. 6706536[/snapback] Nei, mente bare litt ned.. Med tone på fullt er det lett at lyden blir skarp som en kniv.. Men så er det også noe i det å tweake godt å lenge på forsterkeren Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 hver gang den blir ustemt.. Trenger litt hjelp her. Har en marshall dsl100 forsterker og 1960 kabinett. Gitaren er en epiphone les paul med zakk wylde mikker (emg 81 og 85). Jeg spiller i et metal band, og ønsker lyd deretter. Problemet er at lyden blir litt grumsete og melodien kommer ikke så bra frem, som jeg ønsker. Noen som kan komme med noen umiddelbare tips? Eller trengs mer info? - Andreas 6705443[/snapback] Ja har litt samme problemet selv, enten er det for grumsete, eller alt for klart slik at det blir ubehagelig å høre. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) pickupsene er hevet veldig høyt mot strengene, kanskje det hjelper å senke de litt? Har egentlig ikke suttet meg ned og prøvd å stille lyden ordentlig inn, for meg selv liksom. Får prøve det, finner sikekert ut av noe da. Kan en enkel pedal med en 5-6 kanals (eller hva søren) EQ hjelpe? ala denne edit: er på fylla.. Endret 20. august 2006 av andesam Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Er nok bare til å sette deg ned å skru. Jeg er sånn passe fornøyd med lyden ihvertfall etter en stund. Bruker du vrengen som er på forsterkeren? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 ja, har ingenting mellom gitaren of forsterkeren. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 ja, har ingenting mellom gitaren of forsterkeren. 6711369[/snapback] Da ordner nok lyden seg lett med en pedal skal du se. Lenke til kommentar
huf Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Mi første innspeling gjennom PODxt'en min. Ikkje spesielt bra redigert, og det høyrast av og til ganske falskt ut pga flangen, men eg måtte berre prøve det ut. Spanish_Romance.mp3 Lenke til kommentar
drugis Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) er det noke stor forskjell på xt å v2.0 utgaven av line 6 poden? prøvde den v2.0 i dag å var VELDIG god skal annskaffe meg ein sånn til neste lønning Endret 20. august 2006 av drugis Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Forskjellen på 2.0 og XT er uendelig. XT er ein trillion ganger bedre. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Går det ann å bytte "innlays" i gripebrettet på gitaren uten store problemer. Jeg har nå slike rundinger som markerer 3, 5, 7 osv. bånd, men jeg har mer lyst på slike haifinner. Er det bare å lime over selv, eller må man få en gitarreparatør til å gjøre det? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Då må du nesten belage deg på å bytte heile j**** halsen. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Då må du nesten belage deg på å bytte heile j**** halsen. 6714815[/snapback] Ok...gidder ikke å legge så mye arbeid i en Squire Får ny gitar i morgen Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Når vi først er inne på hals. Eg har ein gitar med lønnehals ståande som eg driver og pusser opp, men lakken frampå halsen er enkelte plassar heilt nedslitt, er det mulig å lakke slikt opp igjen? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Går det ann å bytte "innlays" i gripebrettet på gitaren uten store problemer. Jeg har nå slike rundinger som markerer 3, 5, 7 osv. bånd, men jeg har mer lyst på slike haifinner. Er det bare å lime over selv, eller må man få en gitarreparatør til å gjøre det? 6714797[/snapback] Høres ut som noe meningsløst vrøvl. Drit i å tenke på slikt, og bruk tida til å spille. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Snakk om å ta gleden fra folk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå