Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Kan dere anbefale en bra gitar med vibrato (begge veier) som er bra til heavy metal og sånt? En som gir skikkelig trøkk!

6627398[/snapback]

En gammel Ibanez S-serie. De ny er bare noe tøv. Så setter du i nye mic'er etter behov, eller bruker de som står i

Jeg har Ultrasonic pick'ups i min 18 år gamle Saber :)

Samme lyd som EMG, bare passive.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan dere anbefale en bra gitar med vibrato (begge veier) som er bra til heavy metal og sånt? En som gir skikkelig trøkk!

6627398[/snapback]

En gammel Ibanez S-serie. De ny er bare noe tøv. Så setter du i nye mic'er etter behov, eller bruker de som står i

6627614[/snapback]

Er det skikkelig vill trøkk i den? Og hvorfor er de nye S-seriene noe tøv? Er det sånn masseprodusert Taiwan drit kanskje? Som alt annet er for tida...

Har du noen bilder eller? :)

Mye spm gitt.. :p

EDIT: Har glodd litt på Ibanez sin hjemmeside, og fant fram denne: http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_norway.html

Er det en slik du mener? Syntes den så skikkelig bra ut! :)

EDIT2: Æsj, går ikke an å linke til innhold på den sida...

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Apropos Warmoth, Geir, har du fått gjort noe med basskroppen du kjøpte for noen måneder siden?

6626089[/snapback]

Slapp fryktelig opp for penger. Jeg hadde kanskje funnet en løsning allikevel, men når man er gift råder man ikke alene over sin lommebok.

Og så ble jeg ikke enig med meg selv om halsen. Jeg har lyst på en fretless, men har liten erfaring med det og er usikker på om jeg fikser å spille på det. Jeg skal prøve å få lånt meg en fretless bass noen dager, så finnner jeg forhåpentlig ut om det er noen god ide...

Geir :)

6626638[/snapback]

Skjønner, skjønner. Får vente noen år med å gifte meg.

Uansett, når er det antatt at Mary Kayen din er ferdig? Det var Eugen som skulle bygge den, sant?

Lenke til kommentar
Uansett, når er det antatt at Mary Kayen din er ferdig? Det var Eugen som skulle bygge den, sant?

6631005[/snapback]

Jeg blir 50 i april neste år, og dette er min presang til meg selv. Så det er liksom deadline. Akkurat nå er det sommerferie i prosjektet, men det vi venter på er et stykke flammelønn til kroppen som er bra nok for både Eugen og meg. Han er ganske kresen på slikt, og jeg også. :cool:

Geir :)

Lenke til kommentar

Tenker du på SA eller S serien? De aktuelle S-modellene synes jeg er ganske bra.

Jeg har prøvd både S470DXQM og S520EX og jeg ble veldig imponert. Derfor kjøpte jeg S470DXQM og er fornøyd. Jeg vil anbefale begge.

Tremolosystemet er en drøm, utrolig enkelt å skifte strenger, stemmingen er en lek og å justere action er bare latterlig enkelt. I tillegg er kroppen i Mahogny, som gjør at den er veldig lett og komfortabel. Pickupsene er greie, men skal sette inn Paf Joe i neck og eventuelt en Evo2 i bridge. Hvis du er metallhode kan du vel sette inn noen EMG-sett.

Jeg anbefaler at du sjekker ut S serien. En fryd for øyet og med et pickupskifte er det en meget bra gitar har jeg hørt.

Lenke til kommentar

Jeg har en slik s 470 men i "fof" farge. Knall orange :tease: fikk den 1000 kr billigere pga fargen :p men angrer ikek et sekund:D

Elsker "wisard 2" halsen på den, brei og flat! Treomolo systemet er genialt hvis du skal stemme om gitaren i akkorder eller ned et par halvtoner... var bare 6 stykk i norge.... blitt glad i den :love::p

Lenke til kommentar
Føkk, jeg har glemt kombinasjonen på Gibson hardcasen min, sikker på at det var 269, men det er visst ikke det. Faen! Har ikke spilt på Explorern på tre uker, og jeg lengter...

Frustrerende sånt ass, hva kan jeg gjøre?

6644939[/snapback]

Bryt opp, og skaff deg en spennreim. Om en skarve kombilås holder deg vekk fra gitaren i tre uker håper jeg for Guds skyld du har en annen gitar i mellomtiden.....

Edit: Om noen skal stjele gitaren din, tror du virkelig de tar den ut av kassa først?

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar

6627398[/snapback]

6627614[/snapback]

Ville du ha anbefalt S470DXQM? Har sett litt på den, og den så digg ut. I et blad jeg har med en del gitarer står det at S-520EX er "Perfekt gitar for metal-gitarister!" Men jeg ser på denne at den ikke har disse prikkene på båndet (veit ikke hva disse kalles :p)

Lenke til kommentar
Føkk, jeg har glemt kombinasjonen på Gibson hardcasen min, sikker på at det var 269, men det er visst ikke det. Faen! Har ikke spilt på Explorern på tre uker, og jeg lengter...

Frustrerende sånt ass, hva kan jeg gjøre?

6644939[/snapback]

Bryt opp, og skaff deg en spennreim. Om en skarve kombilås holder deg vekk fra gitaren i tre uker håper jeg for Guds skyld du har en annen gitar i mellomtiden.....

Edit: Om noen skal stjele gitaren din, tror du virkelig de tar den ut av kassa først?

6645011[/snapback]

Har vært i Italia i tre uker, derfor har jeg ikke spilt på den på så lenge. Men jeg dro den "knappen" så hardt jeg kunne til venstre ut av ren frustrasjon, og låsen gikk opp! 269 var faktisk riktig, men den låsen er vel ikke helt god, måtte ta i ganske hardt... Jeje, samme det - å se den låsen sprette opp var iallefall kjempekjempedigg å se ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...