AnaXyd Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 En POD må nok være morsomt å ha ja... Så på preview videoene på hjemmesida dems. Mange effekter og dilldall man kan gjøre. Hvor mye koster ca. en slik POD xt live? Eller ville dere anbefalt en vanlig POD? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 I overkant av 3000 for Pod XT, en del mer for Live-utgaven. (Psst. Satrucci_ har en Pod XT m. en haug ekstra effekter og et fotbrett til salgs). Tralalalala. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (Psst. Satrucci_ har en Pod XT m. en haug ekstra effekter og et fotbrett til salgs). Tralalalala. 6578941[/snapback] Solgt til huf, too late. =P Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 hmm... Er det noen som har erfaring med merket Stagg ?? Denne gitaren her. Syns det var niceprice, men har ikke noen erfaring med det merket.. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Driver og ser på en del skala/musikkteori, har prøvd det opptil flere ganger, men ikke faen om jeg forstår. Noen linker og anbefale, som tar det fra _helt_ basic? Lenke til kommentar
huf Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (Psst. Satrucci_ har en Pod XT m. en haug ekstra effekter og et fotbrett til salgs). Tralalalala. 6578941[/snapback] Solgt til huf, too late. =P 6579147[/snapback] Lenke til kommentar
/dev Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Jeg ser på et bilde av PODxt som er nevnt så mange ganger i denne tråden, hvor skal man plugge inn forsterkeren? Gitataren skal vel inn i "Input". http://72.51.34.151/ArticleImages/4834_large.jpg Lenke til kommentar
kalli Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 "Fiolinlyden" til JerryC (og en haug andre, Jeff Beck er kanskje den som er mest kjent for det) kommer av fiffig bruk av volumkontrollen på gitaren (eller en volumpedal, alt ettersom). Her er et eksempel jeg laga for noen uker siden (all lyden er forresten fra en strat og ek akustisk gitar inn i en pod xt og rett i USB): 6575774[/snapback] Veldig bra spilt ja!! Du er god!! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Har Pod XT trommemaskin? 6583770[/snapback] Nei. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Kan noen forklare meg åssen jeg får til denne "fiolinlyden" ? Hva jeg skal gjøre med volumknotta osv.. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Slå an strengen, skru opp volum. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Thats it? Vel jeg får fremdeles ikke den "fiolin lyden" Åssen oppsett burde jeg ha på forsterkeren min? Clean? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Når jeg skal ha "fiolinlyd" har jeg på en vreng som bevarer karakteristikk dårlig, men gir relativt mye sustain (feks Boss MT2), bruker biiittelitt reverb, en del delay og maskerer anslag ved bruk av volumpedal samt legger på relativt mye vibrato. Bruker humbuckeren ved stolen, for det meste. Men dette er kun hvordan jeg gjør det, vil anbefale deg å eksprimentere så mye som mulig slik at du får frem den lyden DU vil ha. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Ad Fiolinlyd: Det finnes en morsom liten sak kalt EBow. Sjekk lyd-samplene på nettsiden (www.ebow.com). Samplene er Dette er en sak som først ble allmenn kjent via bandet Big Country (som vel i første rekke brukte den til å lage sekkepipe(!)-lignende lyd i gitarene. Den er en fryd å bruke, men tar tid å mestre. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 *host*har tilfeldigvis ein ebow til salgs og*hark* Uanz. Eg MÅ ha ein slik! Nokon som veit kor eg kan få tak i ein? http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=...ucts%2F07%5FHOG Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Har mekket endel sanger i Guitar Pro.. Ble fornøyd med disse! Ta en titt. =) http://www.home.no/toxic-5/guitarpro/ Noen forslag på hva som kunne vært gjort bedre etc mottas gjerne! =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå