Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Shure SM57 har blitt brukt som gitarmik (bl.a.) siden 1879, og brukes enda. Feedback er ikke noe vesentlig problem når det gjelder gitarforsterkere i PA, uansett størrelse.

6544478[/snapback]

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...400&pos=1&tot=1

da er kanskje dette noe å gå for? :cool: Hva ligger disse på nypris ca?

6545090[/snapback]

Jeg kjøpte en for en måned eller to siden på sound1 for ~900.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Marshall AVT er ikke rørforsterkere, de er hybridforsterkere. Rør i forforsterkeren, transistor i sluttrinn. Hensikten med et slikt oppsett er at rørene skal farge lyden så den blir røraktig, men det fungerer ikke spesielt bra, i alle fall ikke i AVT-serien (ikke noe å spare på, spør du meg). :shrug:

Lenke til kommentar

Vel, i forhold til pris, så er AVT-serien veldig greie, ser at dei har gått ned no etter dei bytta navn til AVT-X. Så med mindre forsterkarane har blitt dårlegare, så er dei heilt fine med tanke på kva du betalar.

Dei er ikkje det beste du får, men heller ikkje det dårlegaste.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar

Har hatt AVT100 sjølv, og du kan skru temmelig grei lyd ut av den så lenge du ikkje er utålmodig. Gjelder å finne sweetspots.

Kjem sjølvsagt an på kva lyd du er ute etter òg. =P Cleankanalen er berre average, ingenting spesielt, men du kan f.eks trykke ganske feit 80-talls thrashlyd ut av den.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
Jeg spiller for det meste Aukustisk gitar og noe bass.

Er det noen som har forslag til en billig preamp? Min halv-aukustiske vil ikke gi lyd fra seg selv i lykortet :)

6554074[/snapback]

Hvordan lydkort har du? Om du har mulighet for balansert inn, så kan jo en DI-boks være en løsning?

Lenke til kommentar
Marshall AVT er ikke rørforsterkere, de er hybridforsterkere. Rør i forforsterkeren, transistor i sluttrinn. Hensikten med et slikt oppsett er at rørene skal farge lyden så den blir røraktig, men det fungerer ikke spesielt bra, i alle fall ikke i AVT-serien (ikke noe å spare på, spør du meg). :shrug:

6551757[/snapback]

Ja, er klar over det. Spør du meg så fungerer det ganske så bra til hobbyrom-bruk. Cleanlyden er heilt ok med tanke på kva du betalar.

Lenke til kommentar

var å testa en mesa amp (rect-o-verd, 50 watt) i dag på en av de lokale musikksjappene. Spilt på et marshall 1960 kabinett. Var skikkelig fet lyd i den! Mannen i butikken sa han kunne selge den for 16000, har sjekka og det virker som en ganske ok pris. Det eneste var at den mangla håndtak-tingen på toppen. Noen fleres om har testa denne forsterkeren eller vil kommentere den?

har et marshall half-stack med dsl100 amp og 1960a kabinett. han kunne ta forsterkeren i innbytte, hva må jeg regne med å gi imellom? 5-6000,-?

Endret av andesam
Lenke til kommentar

Sitter noen her med noe fint lesestoff om hva forskjellen på de forskjellige Les Paul-modellene? Tenker mest på lyd, og stilarter de forskjellige passer til.

Har tenkt å kjøpe en les paul, men får vel neppe råd til noe mer enn en studio, dersom det ikke dukker opp noe brukt.

Edit: Hilsen Eirik1989 :p

Endret av Lord-Myrrah
Lenke til kommentar

For de av dere som har hatt dårlige opplevelser med AVT fra marshall - prøv heller å få en skikkelig 60-70-talls amp - brukt.

JMP 100 watt, 1971-mod :love:

Bare jeg som blir litt opphisset av dette bildet?

Vintage-Marshall-amp-Group-Photo3.jpg

ædit: er grei lyd på JCM 2000 også i grunn, men distortion (lead 1 og 2) er ikke noe annet enn et gjørmete hull. Effektpedaler kan sikkert gjøre jobben litt bedre, men - er du hævy metall fan så vik unna. Det samme med JMP serien. Utrolig grom clean lyd. Kan ikke si annet enn "pure løøøve"

Jeg har identisk amp som Jimi Hendrix brukte på woodstock i 69 (?) - da var det litt ekstra spennende å koble til stratt'en :)

Endret av Andreaz_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...