Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Såpass mange lakser at du likegodt kan selge den, og kjøpe deg en tilsvarende med vibrato.

Sant nok. Mye arbeid, bl.a. må det freses bort en del treverk både på kropp og hals....

Nå finnes det andre systemer, feks Bigsby, som monteres direkte, uten å måtte frese. (Usikker på pris, men sikkert to tre tusen)

Gibson SG ble levert med Bigsby for lenge siden, også halvakkustiske gitarer. Har selv montert en på en Epiphone halvakk. med særdeles godt resultat. Kunden ble veldig fornøyd.

T'Weed

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vanskelig å forklare det.. Med engang jeg har slått med plekteret rører jeg strengen med venstre side av tommelen. Hvis du får det til rett vil du høre at lyden blir veldig lys.

btw, noen som vet om norske webshopper med Ibanez RGT42DX inne?

Endret av razh0r
Lenke til kommentar

Mitt "tricks" angående dette, er liksom at man holder "godt innpå" plektere, slik at en del av tommelen ikke ligger så langt ifra tuppen/enden av plektere, slik at når strengen spilles (plektere først) så treffer du med en liten del av tommelen rett etterpå.. Da vil du få en slik lyd.. Nå står det jo BOM stille, men det heter noe med "harmonic", .. Artificial Harmonic, eller noe sånn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...