Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen flere som har prøvd Guitar Rig 2? mulig jeg har mast om det her før, men det er et sykt stilig program. Finnes sikkert bedre programmer inne samme sjangeren, men det er utrolig morsomt å eksprimentere med!

6494209[/snapback]

GR2 er fett! :) Mange fete effekter du kan tweake frem, fant også ut at jeg kan kan bruke PODXT L'n min som midi controller, så istedet for GR2 fotbrettet kan jeg bruke PODn, artig. :)

Lenke til kommentar
er det veeeeeldig stor forskjell på lyd, spillbarhet osv på vanlig PRS og SE versjonen?

Uh. Sjølvsagt.

Det er ein grunn til at USA-versjonane kostar 5, 6, 7 gonger meir.

neste gitaren min står mellom en Jackson RR og en PRS Custom SE... skal kjøpe etter bursdagen min tror jeg er om to måneders tid :)

6501102[/snapback]

Uten å ha prøvd Custom SE, så svarar eg Custom SE.

Lenke til kommentar
er det veeeeeldig stor forskjell på lyd, spillbarhet osv på vanlig PRS og SE versjonen?

Uh. Sjølvsagt.

Det er ein grunn til at USA-versjonane kostar 5, 6, 7 gonger meir.

6501379[/snapback]

ja jeg forstår det, men er de 5, 6, 7 ganger dårligere en usa modellene?

Lenke til kommentar

har akkurat begynt å spille gitar men sliter med at fingrene tar borti strengene under dem som er presset ned, (gjelder finger 2 og 3). Vanlig problem eller?

Har også hatt en skade på disse fingrene så de er litt tykkere en normalt, så det gjør vell det ikke noe bedre.

Det jeg lurer på er om det er "bare" å skifte rekefølgen på strengene for så å bruke høgre hånd istedenfor?

eller er det flere ting som må gjøres?

Har en vanlig el gitar, men skifter jeg strengene så blir jo hele greia oppned,

funker det eller?

:blush:

Lenke til kommentar

Det er ingenting i veien for å snu strengene så gitaren blir en "leftie" nei. Det eneste er om du har en gitar som har utskjæring for å komme bedre til de nederste båndene, da kan det bli krøll om du ikke har tilsvarende utskjæring på andre siden =)

Ellers vil du etter hvert som du spiller mer også få mer kontroll over hvilke strenger du er borti, men det kan være du har et større problem enn jeg forestiller meg.

Lenke til kommentar

Har en Marshall Valvestate VS100 (tror jeg den heter). Bruker den til el-gitaren min, men driver nå å tenker på å kjøpe meg akustisk gitar med pickup. Vil det funke fint å bruke den forsterkeren til akustisk gitar og? Vil nødig behøve å kjøpe en til med det første...

Noen som har en god akustisk gitar med pickup å anbefale? Vurderer å kjøpe brukt for å få god valuta

Lenke til kommentar
Det er ingenting i veien for å snu strengene så gitaren blir en "leftie" nei. Det eneste er om du har en gitar som har utskjæring for å komme bedre til de nederste båndene, da kan det bli krøll om du ikke har tilsvarende utskjæring på andre siden =)

Ellers vil du etter hvert som du spiller mer også få mer kontroll over hvilke strenger du er borti, men det kan være du har et større problem enn jeg forestiller meg.

6507577[/snapback]

fingrene er bare litt tykkere (ikke poteter) :!:

ja du har nok rett,det blir nok et problem med utskjæringen vist jeg snur strengene, spørs om jeg skal prøve en stund til og se om det blir bedre

Lenke til kommentar

6507577[/snapback]

fingrene er bare litt tykkere (ikke poteter) :!:

ja du har nok rett,det blir nok et problem med utskjæringen vist jeg snur strengene, spørs om jeg skal prøve en stund til og se om det blir bedre

6508037[/snapback]

Om Tony Iommi klarer det klarer du det! :thumbup:

Endret av zomax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...